printlogo


کد خبر: 127224تاریخ: 1393/7/30 00:00
تازه ها

پژمانفر:
شیطنت‌های رسانه‌ای در جهت تضعیف شأن  مجلس است
حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شایعه سلب اختیارات از سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه صدور پروانه نمایش را شیطنت رسانه‌ای عنوان کرد و گفت: به کارهای اجرایی هیچ زمان ورود نمی‌کنیم. وی در گفت‌وگو با سینماپرس با تکذیب اخبار چند روز اخیر برخی رسانه‌های منتسب به جریان خاص سینما مبنی بر سلب اختیار صدور پروانه نمایش از سازمان سینمایی توسط مجلس اظهار داشت: نه کمیسیون فرهنگی مجلس و نه نهاد دیگری غیر از سازمان سینمایی قرار نیست پروانه نمایش صادر کند و انتشار هدفمند اینگونه اخبار فقط شیطنت‌هایی در جهت تضعیف شأن نظارتی کمیسیون فرهنگی مجلس و به نوعی تشویش افکار عمومی است. وی در ادامه افزود: وظیفه مجلس و کمیسیون فرهنگی قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون توسط دستگاه‌های اجرایی است لذا هیچگاه به کارهای اجرایی ورود نکرده است. نماینده مردم مشهد و کلات گفت: نمایندگان مجلس با اشراف و آگاهی کامل بر مسائل حوزه فرهنگ از جمله سینما در صورت بروز هرگونه انحراف یا تخلفی در جهت مسیر و اهداف اصلی دستگاه‌های اجرایی بویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نقطه نظرات خود را در قالب توصیه و تذکر اعلام می‌کنند تا در جهت رفع آن گام‌های موثر برداشته شود. وی ادامه داد: بی‌شک اگر مسؤولان با تعامل و هماهنگی نسبی به امور محوله خود اقدام کنند مجلس هیچگاه از اهرم‌های اجرایی خود استفاده نخواهد کرد. وی در ادامه خاطر نشان کرد: همه اینها در صورتی است که این اصلاحات صورت بگیرد و اگر به عنوان نمونه برخی فیلم‌ها با همان رویکرد مشکل‌دار بخواهند اکران شوند مسلماً راجع به این موضوع موضع‌گیری قطعی خود را اعلام خواهیم کرد. پژمانفر تصریح کرد: نکته بعدی این است که طبق قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حتماً باید بین فیلمنامه و آنچه که تولید می‌شود مطابقت قطعی وجود داشته باشد و اگر اینطور نباشد وزارت ارشاد مجاز به صدور پروانه نمایش نیست. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در بخش دیگری از صحبت‌هایش به جلسه دیروز این کمیسیون با رئیس سازمان سینمایی اشاره کرد و توضیح داد: ما دیروز جلسه بسیار خوبی با آقای ایوبی داشتیم و با ایشان راجع به همین موضوعات وارد بحث و گفت‌وگو شدیم و صحبت‌های خوبی در این جلسه مطرح شد. ما یکسری خواسته‌هایی از ایشان داشتیم که آقای ایوبی قول دادند این مسائل را در دستور کار خود قرار دهند.

شهید جهان‌آرا بازیگر یک انیمیشن شد
کارگردان انیمیشن «بهاران» از پرداخت به 3 دهه بعد از انقلاب در این انیمیشن خبر داد و اعلام کرد ترور یک دانشمند هسته‌ای در این اثر روایت می‌شود. علاوه بر این، شخصیت شهید جهان‌آرا نیز در «بهاران» به تصویر کشیده شده است. حامد حاج‌ملاعلی، کارگردان انیمیشن «بهاران» در گفت‌وگو با مهر درباره موضوع این مجموعه توضیح داد: 3 فصل این مجموعه خلاصه‌ای از 3 دهه بعد از انقلاب است. ما در داستان یک دانشمند هسته‌ای داریم که در زمینه کاری‌اش مشغول تحقیق است، این دانشمند ترور می‌شود و زمانی که به کما می‌رود فلاش بکی به جوانی او در زمانی که فرمان امام (ره) در جهاد سازندگی منتشر شد، می‌زنیم. وی افزود: 90 درصد 13 قسمت فصل اول در روستایی که این دانشمند برای آباد کردن به آنجا رفته می‌گذرد. موازی با این قضیه به زمان حال هم می‌پردازیم.
تنها شخصیت واقعی انیمیشن شهید‌جهان‌آراست
این کارگردان یادآور شد: فصل دوم نیز درباره دفاع مقدس است و چون کاراکتر ما خرمشهری است با شروع جنگ از روستا به شهر خود می‌رود و در آنجا با محمد جهان‌آرا آشنا می‌شود. حاج‌ملاعلی عنوان کرد: تنها کاراکتری که در این انیمیشن برگرفته از یک شخصیت واقعی است شهید جهان‌آراست و تمام اتفاقاتی که در خرمشهر می‌افتد برگرفته از خاطرات او است. همچنین زهرا موسوی، نویسنده کار در این زمینه با یکی از همرزمان شهید جهان‌آرا مصاحبه کرده است. وی در ادامه با اشاره به اینکه مخاطب این مجموعه انیمیشن گروه نوجوان و جوان است، درباره جذابیت‌های «بهاران» برای این گروه مخاطب اظهار کرد: سعی کردیم در کنار موضوع اصلی، اتفاقات جدید رخ دهد و برای رسیدن به این هدف از المان‌های خاصی استفاده کردیم. ضمن اینکه کاراکتر اصلی شوخ است و در ماجراهایی که در روستا رخ می‌دهد، طنزی نهفته است که به جذابیت این کار کمک می‌کند. کارگردان «بهاران» یادآور شد: همچنین کار ما ریتم تندی دارد و در آن از تکنیک موشن کپچر استفاده کردیم و نسبت به سایر کارهای انیمیشنی که ساخته شده تحرک بیشتری در شخصیت‌ها دیده می‌شود.
 


Page Generated in 0/0053 sec