printlogo


کد خبر: 127235تاریخ: 1393/7/30 00:00
چهارگوشه

نماینده کنست: اسرائیلی‌ها از داعش بدترند
یک نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی می‌گوید هیچ فرقی میان سربازان اسرائیلی و تروریست‌های داعش وجود ندارد و هر دو، «ارتش‌هایی متشکل از قاتلانی بدون مرز و خطوط قرمز» هستند. حنین زعبی به کانال ۲ آنلاین اسرائیل گفت: «آنها (داعش) افراد را یکی یکی با چاقو می‌کشند  و نیروهای ارتش اسرائیل با فشار یک دکمه ده‌ها فلسطینی را می‌کشند. یک خلبان اسرائیلی کمتر از تروریستی نیست که چاقو به دست گرفته و سر می‌برد.» این در حالی است که در جریان آخرین حملات رژیم تل‌آویو به غزه بیش از 2هزار و ۱۳۰ نفر از جمله حدود ۵۷۰ کودک کشته و حدود ۱۱ هزار تن دیگر مجروح شدند. این عضو عرب پارلمان اسرائیل ( کنست) افزود: «آنها (تروریست‌های داعش) در حالی که چاقو به دست دارند، عکس گرفته‌اند و در اینجا آنها (سربازان اسرائیلی) با اجساد و صحنه‌های بمباران در حالی که می‌خندند، عکس گرفته‌اند.»

قتل رهبر طالبان شرق افغانستان
در حمله هوایی نیروهای امنیت ملی افغانستان در منطقه «نازیان» ولایت «ننگرهار»، «ابوالبراء الکویتی» رهبر شبکه القاعده در شرق افغانستان و داماد «ایمن الظواهری» کشته شدند. گفته شده این عملیات روز شنبه با هدف دستگیری و کشتن «عبدالصمد خنجری» یکی از فرماندهان ارشد طالبان شرق افغانستان انجام شده و در جریان آن مقادیری اسلحه و اسناد محرمانه به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است. چند روز پیش نیز اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرد «ملا شمس‌الله» مشهور به «قاری زبیر»، رهبر شبکه «جندالله» را همراه با 2 محافظ‎‎ در حمله هوایی در منطقه «اشکمش» ولایت «تخار» در شمال این کشور کشته است. همچنین 3 روز پیش نیز نیروهای امنیت ملی افغانستان، «انس حقانی»، فرد شماره 2 شبکه «حقانی» را در عملیاتی در این کشور دستگیر کردند.

دستگیری یک سناتور در فرگوسن
نیروهای پلیس شهر فرگوسن در پی ادامه اعتراضات مردم به قتل یک نوجوان سیاهپوست توسط پلیس، شب گذشته یک سناتور ایالت میسوری را دستگیر کردند.به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، «بریان شلمن» سخنگوی اداره پلیس «سنت لوئیس» اعلام کرد «جمیله ناشید» توسط نیروهای پلیس دستگیر شده چرا که او مقابل اداره پلیس فرگوسن نشسته و به‌رغم هشدارهای پلیس از محل خود جابه جا نشده است. سناتور آمریکایی ناشید پس از دستگیری حاضر به ارائه وثیقه نشده و شب را در بازداشت بسر برده است.

کودتای ناکام در تونس
رئیس‌جمهور موقت تونس فاش کرد کودتا در این کشور در تابستان سال 2013 ناکام ماند. منصف المرزوقی گفت: تونس با 2 خطر تروریسم و «پول فاسد سیاسی» روبه‌رو است. المروزقی افزود: ارتش از کشور در برابر کودتا دفاع کرد و ژنرال‌های ارتش به رئیس‌جمهور گفتند از دولت قانونی دفاع می‌کنند. نیروهای امنیتی تونس هم در دفاع از کشور مشارکت داشتند. تلاش‌های زیادی برای نفوذ در نیروهای امنیتی تونس انجام شد. وی به جزئیات بیشتری درباره عوامل کودتای نافرجام در تونس اشاره نکرد.

تغییرات در کابینه مصر
نخست‌وزیر مصر تصمیم گرفته‌ تا پیش از انتخابات پارلمانی که پیش‌بینی می‌شود در دسامبر آینده برگزار شود، تغییرات محدودی را در کابینه خود ایجاد کند. به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه، ابراهیم محلب، نخست‌وزیر مصر تصمیم دارد تا اصلاحات محدودی در کابینه ایجاد کرده و اسامی وزیران جدید را به طور مخفیانه انجام دهد تا نتایج آن در اقدامات دولت تاثیر نگذارد. محلب اعلام کرد که بعد از اعلام عدم رضایت مردم از عملکرد اخیر وزیران بهداشت، آموزش و پرورش و نیروی انسانی تصمیم گرفته تا پست آنان را تغییر دهد.

حمد بن جاسم در پی دبیرکلی سازمان ملل
به نظر می‌رسد چشم نخست‌وزیر و وزیر خارجه سابق قطر به پست دبیرکلی سازمان ملل دوخته شده و وی کمپین خود را برای تصدی این سمت آغاز کرده است. روزنامه تلگراف نوشت: این مقام سابق قطری از حمایت امیر قطر برای تصدی پست دبیرکل سازمان ملل برخوردار است. دوره فعالیت بان‌کی‌مون، دبیرکل کنونی سازمان ملل در سال 2016 پایان می‌یابد. قطر در سال 2006 نقشی اساسی‌ را در به کرسی نشاندن بان‌کی‌مون به عنوان دبیرکل سازمان ملل در سال 2007  ایفا کرد.


Page Generated in 0/0070 sec