printlogo


کد خبر: 128123تاریخ: 1393/8/18 00:00
اخبار

سرلشکر سلیمانی زمینه‌ساز عزت اسلام در خاورمیانه
حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه نقش سرلشکر قاسم سلیمانی در ارتقای روحیه رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل ارزشمند و قهرمانانه است، گفت: سرلشکر سلیمانی یکی از افتخارات کم‌نظیر انقلاب اسلامی است. وی سرباز وفادار به ولایت بوده و هم در عصر حضرت امام خمینی(ره) در ولایتمداری ثابت‌قدم بوده‌ و هم در عصر رهبری حضرت‌ امام‌ خامنه‌ای در ولایتمداری استوار بوده و هست. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام سعیدی گفت: حاج‌قاسم سلیمانی با هدایت‌های داهیانه رهبر انقلاب در این دوره لرزه بر اندام دشمن انداخته است؛ سرلشکر سلیمانی زمینه‌ساز عزت اسلام و مسلمین شده و با هدایت‌های مقام معظم رهبری زمینه عزت اسلام را در منطقه خاورمیانه فراهم کرده است. وی تصریح کرد: حضور شجاعانه و دلیرانه سرلشکر سلیمانی و پیروی از رهبر انقلاب توانسته از نظر تقویت روحی در جبهه حق علیه باطل بسیار تأثیرگذار باشد. امروز می‌بینیم در عرصه‌های مختلف در غزه، لبنان، عراق، سوریه و یمن جبهه حق در برابر استکبار جهانی ایستاده و به مقابله برخاسته و به پیروزی‌های مختلفی دست پیدا کرده و تقویت روحیه رزمندگان اسلام در این دوره قابل اهمیت است که پیام حاج قاسم سلیمانی به رزمندگان غزه در تجاوز رژیم صهیونیستی در پایداری آنها بسیار مؤثر بود. نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران  اظهار داشت:  فتح آمرلی و فتوحات اخیر رزمندگان اسلام در عراق ناشی از بالا بودن روحیه این فرزندان اسلام است که سرلشکر سلیمانی و امثال ایشان در این پیروزی‌ها نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای داشته‌اند.

متن توافق نهایی ایران با 1+5 باید به تصویب مجلس برسد
علاءالدین بروجردی در واکنش به اظهارات اخیر برخی مقامات آمریکایی مبنی بر طرح مسائل حقوق بشری و دیگر موضوعات در مذاکرات سه‌جانبه ظریف، کری و اشتون به باشگاه خبرنگاران گفت: مذاکرات هسته‌ای، مذاکرات هسته‌ای است ولاغیر. وی در ادامه  افزود: با توجه به اینکه در ده‌ها ساعت مذاکرات هسته‌ای که تاکنون صورت گرفته است، مذاکرات صرفاً در چارچوب مطالب مربوط به این موضوع بوده، لذا اظهارات جدید برخی مقامات آمریکایی نشان می‌دهد این کشور در بحث منطقی و مستدل جمهوری اسلامی ایران کم آورده است که احساس زیان می‌کند. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: با توجه به  توافق صورت گرفته که مذاکرات در چارچوب مسائل هسته‌ای باشد، اگر آمریکایی‌ها دچار کمبود مطلب نیستند، بهتر است به تعهدات خودشان عمل کنند. نماینده مردم بروجرد اظهار داشت: زمان برای باز کردن پرونده نقض حقوق بشر آمریکا درباره ایران باقی است و این کار باید زمانی حتما صورت بگیرد. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ضرورت تصویب توافق نهایی ایران و گروه 1+5 توسط مجلس شورای اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: براساس اصل 77 قانون اساسی که تصریح می‌کند عهدنامه‌ها، مقاوله‌نامه‌ها، قراردادها و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، اگر زمانی تحت عناوین ذکر شده در قانون اساسی متنی با آمریکا و گروه 1+5 نهایی شود، حتماً باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

نگرانی روزنامه دولت از شناسایی «شمر زمانه»
گروه سیاسی: روزنامه ایران شعار «شمر زمانه‌ات را بشناس» را به خود گرفت و مدعی شد این کار سنت تبلیغی خطرناک و علیه دولت است. به گزارش کیهان، این روزنامه در یادداشتی با اسم مستعار نوشت: شواهد و برآوردها نشان از این دارد که برخی محافل سیاسی در این ۱۰ روز بیشترین تبلیغات جناحی و جهت‌دار را علیه دولت انجام داده‌اند. در کنار سخنرانی‌ها و خطابه‌های جنجالی که مبلغان خاص در نفی سیاست‌های دولت ایراد کردند محرم امسال شاهد یک اتفاق کم‌سابقه بود. این اتفاق در قالب انتشار موج شایعه و پمپاژ خبرهای دروغ توسط برخی سایت‌ها و ارگان‌های خبری خاص نقش بست. ایران با ادعای اینکه اکثر مطالب پخش شده در شبکه‌ها و سایت‌های خبری علیه دولت بوده، از شبیه‌سازی حوادث صدر اسلام با وقایع امروز خبر می‌دهد و می‌افزاید: این تاکتیک با اشتیاق زایدالوصفی از سوی پیروان یک گروه افراطی در محرم امسال دنبال شد به‌گونه‌ای که مدام در پی یافتن قرینه‌ای برای شمر، یزید، معاویه یا اشعث یا عمرسعد بودند. به این گفته‌ها که هر کدام بر زبان برخی سخنرانان مخالف دولت جاری شده نگاه کنید که، سازش با یزید، اقتصاد را درست نمی‌کند! شمر زمانه‌ات را بشناس، اشعث‌ها دشمنی آمریکا را باور ندارند! روزنامه ایران توضیح نداده چرا دعوت به شناخت شمر زمانه -که آمریکا و صهیونیست‌ها می‌باشند- باعث رنجش یا نگرانی گردانندگان این روزنامه می‌شود؛ ضمن اینکه امام حسین علیه‌السلام فرمودند ما خاندان رسالتیم و یزید فردی فاسق و جنایتکار است و «مثلی لایبایع مثله» مانند من با مانند او بیعت نمی‌کند.
 


Page Generated in 0/0062 sec