printlogo


کد خبر: 128143تاریخ: 1393/8/18 00:00
سلامت

رئیس هیأت‌مدیره انجمن صرع خبر داد
هزینه یک‌میلیونی داروی مبتلایان به صرع
هر بیمار مبتلا به «صرع مقاوم به درمان» ماهانه یک‌میلیون تومان هزینه دارو دارد و در تلاشیم که این بیماری را در ردیف بیماری‌های خاص قرار دهیم. به گزارش«وطن امروز»، کورش قره‌گزلی، استاد بیماری‌های مغز و اعصاب (نورولوژیست) و رئیس هیات‌مدیره انجمن صرع درباره قرار گرفتن این بیماری در ردیف بیماری‌های خاص گفت: در تلاش هستیم که بیماری «صرع مقاوم به درمان» را در ردیف بیماری‌های خاص قرار دهیم. این متخصص مغز و اعصاب خاطرنشان کرد: حدود 70 تا 80 درصد از داروهای مربوط به صرع درکشور تولید می‌شود اما بیماران «صرع مقاوم به درمان» نیازمند این هستند که برای دریافت داروهای جدید با مجامع بین‌المللی در ارتباط باشیم بنابراین با توجه به اینکه داروهای جدید گران هستند، می‌طلبد که افراد مبتلا به این بیماری توسط متخصصان شناسایی و به بیمارستان دانشگاه‌های علوم پزشکی معرفی شوند. وی درباره متوسط هزینه‌ای که یک بیمار مبتلا به صرع برای درمان باید بپردازد، یادآور شد: بیماران مبتلا به صرع متوسط 100 تا 200 هزار تومان در ماه باید هزینه کنند اما بیماران مبتلا به «صرع مقاوم به درمان» هزینه درمانشان بیش از یک‌میلیون تومان در ماه است.

رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد
قاچاق کالاهای سلامت محور در کشور
متاسفانه با قاچاق کالاهای سلامت‌محور روبه‌رو هستیم، محصولات غذایی، مکمل‌ها و داروهای قاچاق نیز در بازار وجود دارد که شدت قاچاق در لوازم آرایشی و بهداشتی بیشتر است. به گزارش «وطن امروز»، رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این مطلب، اظهار داشت: واردات تجهیزات پزشکی نسبت به سال 92 تغییر مهمی نداشته به جز اینکه قیمت‌ها کنترل می‌شود و هزینه‌های ارزی کمتری برای واردات تجهیزات پزشکی صورت می‌گیرد. دیناروند درباره قاچاق محصولات آرایشی، یادآور شد: متاسفانه در این زمینه با قاچاق کالاهای سلامت‌محور روبه‌رو هستیم که باید گفت قاچاق محصولات فقط در حوزه آرایشی و بهداشتی نیست بلکه محصولات غذایی، مکمل‌ها و داروهای قاچاق نیز در بازار وجود دارد که شدت قاچاق در لوازم آرایشی و بهداشتی بیشتر است. به گفته وی، برای مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت‌محور، برنامه‌ریزی‌هایی شده و تلاش ما بر این است که برای روان‌سازی فعالیت‌های مربوط ضوابطی تهیه شود که واردات لوازم آرایشی از مبادی رسمی انجام شود که با این کار قاچاق کمتر شده و فرآورده‌های تقلبی از بازار حذف می‌شود.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران انتقاد کرد
محرومیت هموفیلی‌ها از دفترچه «بیماران خاص»
مدیرعامل کانون هموفیلی ایران با اشاره به انتظار بیماران هموفیلی از پاسخ وزیر تعاون، نسبت به تداوم محرومیت بخشی از این بیماران از دفترچه «بیماران خاص» تأمین اجتماعی گلایه کرد. احمد قویدل، مدیرعامل کانون هموفیلی ایران در این باره اظهار داشت: متأسفانه سکوت رئیس هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی در رابطه با محروم کردن بخشی از بیماران هموفیلی از دفترچه «بیمارهای خاص» تداوم دارد. وی به تسنیم افزود: بسیار امیدوار بودیم رئیس هیات مدیره تأمین اجتماعی پس از انتشار نامه سرگشاده به وی، با احترام گذاشتن به پیگیری رسانه‌های گروهی و با هدف پاسخگویی به افکار عمومی، نظر مدون سازمان متبوعش را در رابطه با دلایل محرومیت بخشی از بیماران هموفیلی از دفترچه خاص پس از 20 سال سابقه حمایت، اعلام می‌کرد که این امر تاکنون محقق نشده است.


Page Generated in 0/0062 sec