printlogo


کد خبر: 128153تاریخ: 1393/8/18 00:00
اخبار

مداح پیشکسوت کنسرت می‌دهد
مداح و خواننده موسیقی پاپ کشورمان اواسط ماه آینده اولین کنسرت موسیقی خود را در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌کند. به گزارش مهر، غلامعلی کویتی‌پور طی روزهای 13 و 14 آذرماه امسال اولین کنسرت رسمی خود را با عنوان «نوای عاشقی» با همکاری موسسه فرهنگی - هنری حافظ و مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌کند. این کنسرت که به نوعی اولین کنسرت موسیقی کویتی‌پور در مقام خواننده است در قالب ارکستر و در شکلی حماسی اجرا می‌شود. این در حالی است که وی تاکنون اجراهای متعددی را در برنامه‌های مختلف در چارچوب داشته که اجرا در پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت در بخش دفاع مقدس از جمله اجراهای زنده این مداح و خواننده است. این خواننده که از وی تاکنون آلبوم‌های «غریبانه 1 و 2» و «خاموش» با مضامین عاشورایی و حماسی روانه بازار موسیقی شده بزودی تازه‌ترین آلبوم خود را نیز ارائه خواهد کرد که طبق گفته خودش، این بار از حال و هوایی حماسی - اجتماعی برخوردار است. کویتی پور 57 ساله که عمده فعالیت‌های موسیقایی‌اش طی سال‌های گذشته بویژه دوران دفاع مقدس در حوزه خوانش قطعات حماسی و مذهبی بوده است علاوه بر خواندن تعداد زیادی نوحه و اشعار مذهبی و حماسی از جمله خوانندگانی است که در تولید و انتشار آثاری به قصد عزاداری محرم فعالیت کرده است که البته آلبوم «غریبانه 2» او که بدون اجازه وی در بازار موسیقی منتشر شده بود مدتی بعد از فروشگاه‌های عرضه آثار موسیقایی جمع‌آوری شد.

بابای من خواننده‌س! آذرماه وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود
فیلم ویدئویی «بابای من خواننده‌س!» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی منوچهر صفرخانی با بازی  کمند امیر سلیمانی، منوچهر صفرخانی، پویا امینی، فاطمه بهرامی، شایان جلالی و... هفته گذشته همزمان با فیلم‌های «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، کیمیا، شب مهتابی، پیشگویی‌های مردآبادانی، میان‌بر، فراموشی، بن‌بست یلدا و کلاه قرمزی93 پروانه نمایش خانگی دریافت کرد و طی چند هفته آینده وارد نمایش خانگی می‌شود.  خلاصه قصه بابای من خواننده‌س! درباره پسر نوجوانی به‌نام آرمان است که با مادر و خواهرش زندگی می‌کند. روزی از طرف مدرسه به او خبر داده می‌شود که قرار است گروه سرودی در مدرسه تشکیل شود، آرمان به‌عنوان تکخوان انتخاب می‌شود اما لیلا... .  کمند امیرسلیمانی، منوچهر صفرخانی، پویا امینی، فاطمه بهرامی، شایان جلالی‌، رامتین میرسجادی، راشین میرسجادی، روشنک  محمدپور، سهیل نیکسار، مینا مهدیان، رضا نیکسار، مژگان حکیمی، زهرا مدافر و... از بازیگران اصلی این فیلم به شمار می‌روند.  منوچهر صفرخانی که چندی پیش فیلم «چقدر وقت داری» و «عروسک شکسته» را  به عنوان کارگردان و تهیه‌کننده در شبکه نمایش خانگی عرضه کرده و با استقبال خوبی روبه‌رو شده است در سریال‌های پیرزن، کلانتری99، پول کثیف، زندگی به شرط خنده، فریادهای خاموش، زیرزمین و... به عنوان بازیگر نیز حضور داشته است.

«عشق در مشرب عرفانی امام خمینی(ره)» بررسی شد
«عشق در مشرب عرفانی امام خمینی(ره)» به قلم کبری طاهری‌نژاد از سوی مؤسسه چاپ و نشر عروج منتشر شد. به‌گزارش تسنیم، مؤسسه چاپ و نشر عروج به‌تازگی اقدام به انتشار چند عنوان اثر با محوریت بررسی آرا و اندیشه‌های امام خمینی(ره) کرده است که از این عناوین می‌توان به کتاب «عشق در مشرب عرفانی امام خمینی(ره)» اشاره کرد. این اثر که به قلم کبری طاهری‌نژاد نوشته شده است، تلاش کرده در 5 فصل ضمن بررسی انواع «عشق»، این موضوع را با استناد به آثار حضرت امام(ره) در چارچوب مشرب عرفانی ایشان مورد بررسی قرار دهد. نویسنده در فصل نخست به گذری بر کلیات تحقیق می‌پردازد و سپس در ادامه به ارائه تعریف از واژه «عشق» و «محبت» از دیدگاه عرفا از منظر لغوی و اصطلاحی پرداخته و در همین بخش به آرای حضرت امام(ره) در این زمینه نیز اشاره دارد. طاهری‌نژاد فصل سوم کتاب خود را به بررسی «عشق در عرفان» اختصاص داده و در ابتدای بحث به سراغ آیات قرآن کریم رفته و در انتهای فصل نیز این موضوع را در روایات و عرفان اسلامی مورد بررسی قرار داده است. فصل چهارم کتاب که مهم‌ترین بخش تشکیل‌دهنده این اثر خوانده شده، به بررسی عشق در دیدگاه‌های عارفانه امام(ره) می‌پردازد و در نهایت، نگارنده، فصل پایانی کتاب را به بررسی عشق در دیوان اشعار پیر جماران اختصاص داده است. در بخش‌هایی از فصل پنجم این اثر، در باب دیدگاه امام(ره) درباره عشق و بروز و ظهور آن در اشعار ایشان می‌خوانیم: «اگر این تقسیم‌بندی سه‌گانه را که پاره‌ای از محققان عنوان کرده‌اند، بپذیریم که عرفان بر سه‌گونه است: تزهد، تصوف و تعشق، بی‌شک عرفان امام خمینی(ره) و مشرب عرفانی ایشان در دیوان اشعار آن حضرت در دسته سوم جای می‌گیرد؛ یعنی نه زهدورزی محض و نه صوفی‌گری و درویش‌مسلکی و خانقاه‌نشینی؛ بلکه عشق‌ورزی با حق و بندگی عاشقانه و حق‌پرستی عاشقانه، رکن اصلی عرفان امام است.»


Page Generated in 0/0058 sec