printlogo


کد خبر: 128154تاریخ: 1393/8/18 00:00
تازه ها

سیا «آرگو» را نادرست خواند
در حالی که روز سیزدهم آبان در ایران همزمان با روز سخت انتخابات برای آمریکا بود، سازمان جاسوسی آمریکا ‌(سیا)، اسنادی درباره مستندات فیلم «آرگو» منتشر کرد و آن را نادرست خواند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندی وایر، سازمان سیا دیروز انتقادهایی را بر فیلم «آرگو» محصول سال 2012 که موفق به کسب جایزه اسکار شد، منتشر کرد. در توییتر سیا آمده است، همه آنچه به عنوان عملیات اکشن در فیلم آمده نادرست است و تعقیب و گریزی در هنگام خروج گروگان‌های فراری در فرودگاه صورت نگرفت. سیا اعلام کرده همه وقایع خیلی آرام پیش رفت و هیچ فردی در فرودگاه مزاحم ما نشد. در عین حال اعلام شد یک ساعت در وقوع عملیات تاخیر شده بود که آن هم برای مسائل مکانیکی رخ داده بود. علاوه بر این وجود تک‌تیراندازها و تیراندازی به گروگان‌ها نیز نادرست اعلام شد. انتشار این خبر موجب شد تا کانادایی‌ها بار دیگر از اینکه نقش آنها در فیلم کمرنگ مطرح شده ابراز دلخوری کنند و یادآوری کنند که سفیر کانادا و همسر وی نقش مهمی در خروج 6 گروگان فراری از سفارت داشتند. در حالی که بسیاری از منتقدان معتقد بودند جایزه اسکار به دلایل سیاسی به فیلم «آرگو» تعلق گرفته، شماری از منتقدان نیز سعی داشتند این عقیده را به دیگران بقبولانند که صرفا توانایی‌های هنری فیلم و نه وقایع تاریخی بیان شده توسط آن، موجب شد تا این جایزه به فیلم تعلق بگیرد. فیلم «آرگو» به کارگردانی و بازیگری بن افلک محصول سال 2012، جایزه اسکار را از دست میشل اوباما دریافت کرد و با این حال باز هم شائبه سیاسی بودن این عمل را نپذیرفت.

محمدرضا فروتن به «خنده‌های آتوسا» پیوست
گروه تولید فیلم سینمایی «خنده‌های آتوسا» به کارگردانی علیرضا فرید با محمدرضا فروتن نیز به توافق رسیدند تا تقریباً نیمی از لیست بازیگران این پروژه تکمیل شده باشد. به گزارش «نسیم»، گروه تولید فیلم سینمایی «خنده‌های آتوسا» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا فرید و تهیه‌کنندگی امیر پورکیان روز گذشته با محمدرضا فروتن نیز به توافق رسیدند تا تقریباً نیمی از لیست بازیگران این پروژه تکمیل شده باشد. پیش از این نیز حضور باران کوثری و پژمان بازغی در این فیلم قطعی شده بود و طبق برنامه‌ریزی‌ها تا هفته آینده 3 بازیگر مطرح دیگر نیز به این جمع اضافه خواهند شد. فروتن در فیلم جدید فرید قرار است نقش دکتر طاهری را ایفا کند که در طول مسیر و در قطار با دیگر شخصیت‌های اصلی همسفر می‌شود. به گفته پورکیان، یک قطار لوکیشن اصلی «خنده‌های آتوسا» خواهد بود و دوربین به هیچ وجه از قطار خارج نمی‌شود که این امر در سینمای ایران تاکنون بی‌سابقه بوده است. این فیلم قرار است در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید و با انتخاب کامل عوامل و بازیگران، فیلمبرداری نیز بزودی آغاز می‌شود.

«چاقی» قویدل به نیمه رسید
فیلمبرداری فیلم سینمایی «چاقی» به کارگردانی راما قویدل در تهران ادامه دارد در حالی‌که محمد حسین لطیفی به عنوان مشاور کارگردان در پشت صحنه این فیلم حضور پیدا کرد. فیلمبرداری این فیلم در لوکیشنی واقع در سعادت‌آباد تهران کماکان ادامه داشته و تاکنون ۳۰ درصد از فیلمبرداری این کار پایان یافته است. «چاقی» تازه‌ترین فیلمی است که علی مصفا در آن ایفای نقش کرده است و در کنار او لادن مستوفی، مهسا کرامتی و حمید فرخ‌نژاد بازی می‌کنند. محمدحسین لطیفی نیز به عنوان مشاور کارگردان در این پروژه حضور داشته و گروه تلاش دارد فیلم را به سی و سومین جشنواره فیلم فجر برساند.

فیلم کارگردان روحانی به جشنواره فجر نمی‌رسد
علی‌اکبری، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «غیرت» گفت: این فیلم به کارگردانی حجت‌الاسلام آقایی در مرحله تحقیق است و زمان کلید خوردنش هم معلوم نیست؛ مطمئنا در جشنواره حضور ندارد. محسن علی‌اکبری، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «غیرت» به «نسیم» گفت: این فیلم به کارگردانی «حجت‌الاسلام امید آقایی» و با موضوع زندگی یک روحانی است که هم‌اکنون در مرحله تحقیق و پژوهش قرار دارد.زمان کلید خوردن آن هم منوط به پایان مراحل نگارش فیلمنامه است. علی‌اکبری ادامه داد: با توجه به حجم کاری که پیش روی ما قرار دارد و اینکه کار فیلمبرداری هنوز شروع نشده، «غیرت» قطعا برای نمایش در جشنواره فیلم فجر امسال آماده نمی‌شود. وی تصریح کرد: برخلاف اخباری که در برخی سایت‌ها منتشر شده مبنی بر قطعی شدن بازی امین زندگانی در این فیلم هنوز با این بازیگر قرارداد و توافقی صورت نگرفته است.


Page Generated in 0/0047 sec