printlogo


کد خبر: 128158تاریخ: 1393/8/18 00:00
شرایط تیم‌های انگلیسی در لیگ قهرمانان
بحران در جزیره

تیم‌های انگلیسی وضعیت مناسبی در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا ندارند و حتی ممکن است دو نماینده فوتبال این کشور از مرحله گروهی این رقابت‌ها نیز صعود نکنند و از طرفی جایگاه این لیگ در رده‌بندی 5 ساله فیفا نیز در خطر است. آرسن ونگر سرمربی آرسنال بعد از کسب نتیجه تساوی 3-3 تیمش مقابل اندرلشت توان بلند شدن از نیمکت ذخیره‌های تیمش را نداشت. برندان راجرز سرمربی لیورپول نیز بعد از کسب شکست یک بر صفر مقابل رئال مادرید حرفی برای گفتن نداشت.
ژوزه مورینیو سرمربی چلسی و مانوئل پیگرینی سرمربی منچسترسیتی نیز به ترتیب بعد از کسب تساوی 1-1 مقابل ماریبور و شکست 1-2 مقابل زسکا مسکو ضمن ابراز نارضایتی از عملکرد تیم خود، شاگردان خود را به باد انتقاد گرفتند. 4 سرمربی که واکنش‌های آنها به‌خوبی نمایانگر اوضاع بحرانی فوتبال انگلیس است، چون در این هفته از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا برای اولین بار بعد از شش سال هیچ یک از نمایندگان انگلیسی موفق به شکست حریفان خود نشدند. بی‌بی‌سی این هفته از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را به«هفته‌ای وحشتناک برای لیگ برتر» توصیف کرد و روزنامه The Sun نیز با تیتر «احمق و احمق‌تر» نارضایتی خود را از عملکرد نمایندگان انگلیس در لیگ قهرمانان نشان داد. آرسنال که در سومین روز از این بازی‌ها به‌خاطر گلزنی در دقایق پایانی موفق به شکست 1-2 اندرلشت شده بود، در بازی برگشت موفق به حفظ پیروزی 3 بر صفر خود نشد و آن را با تساوی تعویض کرد. چلسی رقیب همشهری آرسنال با شگفتی فراوان موفق به شکست حریف نه‌چندان مطرح خود از اسلوونی نشد. لیورپول در مادرید حرفی برای گفتن نداشت و منچسترسیتی نیز با قبول باخت خانگی مقابل زسکا مسکو هواداران خود را غافلگیر کرد. تیم‌های لندنی چلسی و آرسنال با نتایج این هفته صعود زودهنگام خود به مرحله یک‌هشتم نهایی را به تعویق انداختند اما شرایط تیم‌های منچسترسیتی و لیورپول بحرانی است و احتمال دارد حتی نتوانند جواز حضور در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کنند.
برندان راجرز سرمربی لیورپول بعد از شکست مقابل رئال مادرید گفت: «ما در حال حاضر به هیچ وجه خطرناک نیستیم». این سرمربی که در دو سال حضور خود در راس کادر هدایت لیورپول مبلغ 280 میلیون یورو صرف خرید بازیکنان جدید کرده، به دلیل کسب نتایج ضعیف در این فصل بشدت مورد انتقاد قرار گرفته است. لیورپول دیروز از رقابت‌های لیگ برتر میزبان چلسی، صدرنشین رقابت‌ها بود و با شکست به نیمه انتهایی جدول سقوط کرد و احتمال اخراج راجرز نیز وجود دارد. مانوئل پیگرینی سرمربی منچسترسیتی نیز با وجود کسب نتایج قابل قبول در لیگ جزیره و قرار گرفتن در رده سوم در حال تجربه کردن شرایط سختی است، چون گمانه‌زنی‌ها برای پیدا کردن جانشین برای او به بخش ثابت مطبوعات انگلیسی تبدیل شده است و آخرین شایعات در این باره مربوط به تمایل سران عرب این باشگاه به جذب یورگن کلوپ برای سپردن هدایت منچسترسیتی به او است. پیگرینی تاکنون با منچسترسیتی عملکرد خوبی در لیگ قهرمانان نداشته است و در این فصل نیز این تیم تنها با دو امتیاز در رده انتهایی گروه E این مسابقات گرفته است.
این مربی شیلیایی با ابراز تعجب از نحوه بازی شاگردانش در لیگ قهرمانان می‌گوید: «من نمی‌دانم که چرا آنها در لیگ قهرمانان نمی‌توانند بازی کنند، هم‌اکنون ما در شرایطی بحرانی قرار داریم.» شاید بتوان شرایط بحرانی را به همه فوتبال انگلیس در لیگ قهرمانان اروپا تعمیم داد، چون لیگ جزیره با وجود سرمایه‌گذاری میلیاردی در سال‌های اخیر نه‌تنها نتوانسته است جایگاه فوتبال اسپانیا و لالیگا را مورد تهدید قرار دهد، بلکه فوتبال انگلیس ممکن است در رده‌بندی 5 ساله فیفا از بوندس‌لیگا نیز عقب بماند.
 بوندس‌لیگا هم‌اکنون 272/72 امتیاز کسب کرده و تنها 900/1 با لیگ برتر فاصله دارد و در حالی که در فصل 15-2014 بوندس‌لیگا موفق به کسب 714/7 امتیاز، لالیگا 500/7 امتیاز، سری آ ایتالیا 683/6 امتیاز شده‌اند لیگ برتر تنها 428/6 امتیاز جمع‌آوری کرده است. به هر حال تصور شرایطی مشابه با سال 2008 که در آن همه نمایندگان فوتبال جزیره به مرحله یک‌هشتم نهایی راه یافتند و علاوه بر آن تیم‌های چلسی، منچستریونایتد و آرسنال به جمع چهار تیم نهایی راه یافتند، حداقل برای این فصل تا حدودی غیرممکن به نظر می‌رسد.


Page Generated in 0/0053 sec