printlogo


کد خبر: 128255تاریخ: 1393/8/20 00:00
نبض جامعه

مدیرکل عتبات سازمان حج اعلام کرد
ثبت‌نام کاروان‌های عتبات از 24آبان
ثبت‌نام زائران عتبات در کاروان‌ها از 24 آبان آغاز می‌شود و متقاضیان پس از اطلاع از نتایج قرعه‌کشی می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در کاروان‌ها اقدام کنند. محسن نظافتی، مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان این مطلب گفت: پیش‌ثبت‌نام اعزام به عتبات عالیات از 10 آبان آغاز شده است و تاکنون بیش از 79 هزار نفر نسبت به انجام پیش‌ثبت‌نام اقدام کرده‌اند. وی با اشاره به اینکه 20 آبان به عنوان آخرین مهلت پیش‌ثبت‌نام تعیین شده است، به باشگاه خبرنگاران افزود: قرعه‌کشی اعزام به عتبات از بین افرادی که در پیش‌ثبت‌نام، اسم نوشته‌اند، روز پنجشنبه انجام می‌شود و نتایج قرعه کشی روز جمعه روی سایت http://atabat.haj.ir قرار خواهد گرفت. نظافتی همچنین اظهار داشت: ثبت‌نام زائران عتبات در کاروان‌ها از 24 آبان آغاز می‌شود و متقاضیان پس از اطلاع از نتایج قرعه‌کشی می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در کاروان‌ها اقدام کنند. مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اعزام زائران در قالب بسته‌های سفری 3، 4 و 7 روزه صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: اعزام دور جدید زائران به عتبات عالیات از 11 آذر آغاز می‌شود و تا 20 اسفند
ادامه دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:
استخدام مربیان پیش‌دبستانی مسکوت مانده است
برگزاری آزمون استخدامی مربیان
پیش دبستانی مسکوت مانده است. قاسم جعفری، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی اظهار داشت: برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی به رویه اجرایی دولت بستگی دارد. وی به تسنیم افزود: دولت به استناد بخشی از مواد قانونی عنوان می‌کند به ازای هر 3 نفر که از آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند می‌توان یک نفر را استخدام کرد اما در طول سال‌های گذشته بیش از این تعداد به آموزش و پرورش مجوز استخدام اعطا شده است. سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: هم‌اکنون آموزش و پرورش با مازاد نیرو در شهرهای بزرگ مواجه است و همین موضوع استخدام مربیان پیش دبستانی را دچار مشکل  کرده است اما باید توجه داشت که در مناطق محروم نیز با کمبود نیرو مواجه هستیم بنابراین می‌توان با رعایت ملاحظاتی از جمله نیاز مناطق محروم از مربیان پیش‌دبستانی برای جبران کمبود نیرو استفاده کرد. به گفته جعفری، ماده 236 آیین‌نامه داخلی مجلس نیز عنوان می‌کند اگر دستگاه اجرایی بخشی از قانون را اجرا نکند می‌‌توان از این دستگاه به قوه قضائیه شکایت کرد. موضوع شکایت از آموزش و پرورش به قوه قضائیه توسط تعدادی از نمایندگان مجلس مطرح شد اما در حال حاضر این موضوع در جریان نیست. وی عنوان کرد: برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش‌دبستانی مسکوت مانده است.

مدیر برنامه دیابت وزارت بهداشت اعلام کرد
آمار 5میلیونی مبتلایان به دیابت در کشور
5/4 تا 5 میلیون دیابتی در ایران وجود دارند و 35 درصد قطع عضوهایی که غیر از حوادث در کشور به وقوع می‌پیوندد مربوط به مبتلایان به دیابت است. فارس در این باره نوشت: علیرضا مهدوی، مدیر برنامه دیابت وزارت بهداشت تعداد مبتلایان به دیابت در ایران را 5/4 تا 5 میلیون نفر تخمین زد. وی گفت: سازمان جهانی بهداشت پیش‌بینی کرده است این تعداد تا سال 2030 به 5/6 میلیون نفر برسد. مدیر برنامه دیابت وزارت بهداشت بیان داشت: 80 درصد مرگ‌های ناشی از دیابت مربوط به کشورهای جهان سوم است و 35 درصد قطع عضوهایی که غیر از حوادث در کشور به وقوع می‌پیوندد، مربوط به مبتلایان به دیابت است. وی همچنین استان‌های یزد و بوشهر را دارای بیشترین شیوع بیماری دیابت در کشور عنوان کرد و افزود: در کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت وضعیت ما متفاوت است و تعداد دیابتی‌ها به مراتب نسبت به شهرهای دیگر افزایش نشان می‌دهد. وی درباره عوامل افزایش مرگ‌های ناشی از دیابت در کشورهای جهان سوم تصریح کرد: افزایش سن امید به زندگی و همین‌طور تغذیه نامناسب موجب می‌شود ابتلا به دیابت در کشورهای جهان سوم افزایش پیدا کند.
 


Page Generated in 0/0056 sec