printlogo


کد خبر: 128261تاریخ: 1393/8/20 00:00
اخبار

واردات سیگار را از سیگاری‌ها بپرسید
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسشی درباره واردات سیگار گفت:  من سیگار نمی‌کشم و این سوال را باید از کسانی بپرسید که سیگار می‌کشند. نعمت‌زاده افزود: ما با هرگونه قاچاق مخالفیم چه قاچاق محصولات صنعتی باشد و چه سیگار، برخی می‌خواهند با قاچاق پرداخت مالیات و تعرفه را دور بزنند که ما تلاش می‌کنیم هرگونه واردات، قانونی باشد. وی تصریح کرد: انحصاری در واردات سیگار نداریم. وی از پاسخ به پرسشی درباره کیفیت خودروهای تولید داخل سرباز زد و گفت: پایین آمدن قیمت خودرو دست ما نیست. محمدرضا نعمت‌زاده اظهار داشت: قرار نیست تولیدکننده‌ها یارانه بگیرند، بخشی از یارانه برای بخش کشاورزی مطرح است و برای کمک به بخش صنعت هم فقط 1200 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که با وجود تصویب در دولت هنوز تأمین نشده است. نعمت‌زاده درباره اینکه آیا قیمت خودرو تا پایان سال پایین می‌آید، گفت:نمی‌دانم. پایین آمدن قیمت خودرو دست ما نیست.
گران کردن نان‌ها با کنجد
در حال حاضر قیمت مصوب نان سنگک و بربری ساده 600 تومان است که با توجه به اعلام تنها یک نرخ، این‌گونه برداشت‌ می‌شود که دولت تنها نان ساده و بدون کنجد را قبول داشته یا برای راضی نگهداشتن نانوایان نرخی برای نان‌های سفارشی تعیین نکرده است اما سنگک یک رو کنجد 800 تومان و دو رو کنجد هزار تومان عرضه می‌شود. در کنار نان سنگک، نان بربری ساده نیز با قیمت 600 تومان، نان بربری کم‌کنجد 800 تومان و نان بربری پرکنجد هزار تومان بنا به درخواست مشتری عرضه می‌شود.  به گزارش تسنیم، نانوایان در برخی مناطق باتوجه به همین قیمت‌گذاری و نپختن نان ساده، فقط نان‌ کنجدی پخته و آن را با قیمت‌های حتی بیشتر از قیمت‌های اعلامی به مردم می‌فروشند. از سوی دیگر نانوایان با ترفندی که از سال‌ها پیش در پی گرفته‌اند، نان‌های ساده را با کیفیت کمتر به دست مشتریان می‌دهند تا آنها مجبور شوند از نانوایی نان کنجدی با قیمت بالاتر درخواست کنند.
گوجه ‌در میدان ؛ کیلویی 3 هزار تومان
درحال حاضر قیمت گوجه‌فرنگی بین 2500 تا 3000 تومان است و این شرایط تا 15 روز آینده ادامه دارد. علی امامی، معاون اتحادیه بارفروشان با اشاره به کاهش عرضه گوجه‌فرنگی در بازار به مهر گفت: بارندگی و سرمازدگی در دو هفته اخیر به محصول گوجه‌فرنگی در حومه شهریار، کرج، قزوین و آب‌گرم آسیب وارد کرده است بنابراین گوجه‌فرنگی‌هایی که هم‌اکنون در حال عرضه هستند، پیش از این سرمازدگی توسط کشاورزان در انبارها ذخیره شده بود. وی قیمت هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی در میدان بارفروشان را بین 2500 تا 3000 تومان اعلام کرد و افزود: میزان خیار موجود در بازار نسبت به گوجه‌فرنگی  بسیار فراوان است.  امامی افزود: در 15 روز آینده محصول بوشهر، بندرعباس، دزفول و اندیمشک وارد بازار می‌شود در نتیجه قیمت هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی هزار تومان کاهش می‌یابد. وی اضافه کرد: شهروندان با کمی صبوری و رعایت الگوی مصرف به طور قطع جلوی افزایش قیمت بی‌رویه این محصول را خواهند گرفت.
اخراج کارگران عائله‌مند
نگرانیم بار اضافی جبران هزینه اولاد بر دوش بخش تولید در نهایت منجر به خروج افراد عائله‌مند که اولاد بیشتری نسبت به دیگر خانواده‌ها دارند از چرخه تولید و بازار کار شود. ولی‌الله بیات، عضو هیات‌مدیره سندیکای صنعت برق در این‌باره اظهار داشت: در مجلس طرح تخصیص هزینه اولاد برای کسانی که بیش از 2 فرزند دارند بررسی شده که جبران این هزینه اولاد بر دوش بخش تولید است. وی افزود: ما نگران تأمین این هزینه نیستیم بلکه نگران این هستیم این بار اضافی بر دوش بخش تولید در نهایت منجر به خروج افراد عائله‌مند که اولاد بیشتری نسبت به دیگر خانواده‌ها دارند از چرخه تولید و بازار کار شود. وی  تصریح کرد: از دولت می‌خواهیم شرایطی را فراهم کند به پیمانکاران و سازندگانی که تأییدیه های معتبر دارند بیشتر توجه شود. این اظهارنظر در حالی مطرح می‌شود که حقوق کارگران در سال جاری پایین‌تر از حداقل‌های یک زندگی معمولی بوده طوری که با توجه به آمار اعلام شده همگی زیر خط فقر زندگی می‌کنند.


Page Generated in 0/0054 sec