printlogo


کد خبر: 128269تاریخ: 1393/8/20 00:00
اخبار

۴۰ هزار خودروی فرسوده تا پایان سال اسقاط می‌شود
مدیرعامل انجمن بازیافت و اسقاط کشور گفت: سال گذشته حدود 40 هزار خودروی فرسوده اسقاط شد اما امسال با مصوبه دولت مبنی بر اسقاط ۴ خودرو به ازای یک خودروی وارداتی روند اسقاط خودروهای فرسوده رشد داشته است. کاووس حسن‌وند، مدیرعامل انجمن بازیافت و اسقاط کشور در گفت‌وگو با فارس، گفت: اخیراً ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور شرایطی برای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده فراهم کرده و با اعطای تسهیلات به متقاضیان اسقاط خودروهای فرسوده امکان تهیه خودروی نو را برای آنها به وجود آورده است. وی افزود: انجمن بازیافت و اسقاط کشور پس از مراجعه متقاضیان برای آنان گواهی اسقاط صادر می‌کند و به ازای اسقاط خودرو مبلغی به متقاضی پرداخت می‌کند. مدیرعامل انجمن بازیافت و اسقاط کشور اظهار داشت: همچنین تسهیلاتی توسط شرکت خودروسازی سایپا به دارنده خودروی فرسوده اسقاط شده پرداخت می‌شود و مالک خودرو با مبلغی که به آن اضافه می‌کند می‌تواند وسیله نقلیه دیگری تهیه کند. حسن‌وند تصریح کرد: در حال حاضر 125 مرکز اسقاط خودروی فرسوده در کشور موجود است که  این مراکز زیر نظر ستاد سوخت کشور و با نظارت راهنمایی و رانندگی و محیط زیست فعالیت می‌کند. وی افزود: دولت مصوب کرده تا خودروهای بالای 20 سال که باعث ایجاد آلودگی محیط زیست می‌شوند و همچنین مصرف سوخت آنها بالاست از چرخه خارج و به جای آنها خودروهای نو جایگزین شود.

کاهش قیمت‌ها در بازار فیزیکی بورس کالای ایران
دیروز بازار فیزیکی بورس کالای ایران شاهد کاهش قیمت یک تا 30 درصدی سولفور مولیبدن، کنسانتره فلزات گرانبها، قیر، وکیوم باتوم و ذرت دانه‌ای بود. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت بورس کالای ایران، در این روز و در تالار محصولات صنعتی و معدنی، 1840 تن مس کاتد شرکت ملی صنایع مس ایران به قیمت 211 هزار و 967 ریال دادوستد شد. این شرکت همچنین، 1360 تن مس مفتول را به قیمت 218 هزار و 916 ریال به فروش رساند. از دیگر محصولات معامله شده شرکت ملی صنایع مس ایران در این روز می‌توان به 4 هزار تن انواع مس کم‌عیار، 200 تن سولفور مولیبدن و  9 تن کنسانتره فلزات گرانبها اشاره کرد. شایان ذکر است، سولفور مولیبدن در حالی مورد دادوستد قرار گرفت که کاهش قیمت یک تا 30 درصد را تجربه کرد. علاوه بر این، 270 تن مس مفتول شرکت صنایع تولیدی دنیای مس کاشان معامله‌ای را به قیمت 219 هزار و 466 ریال تجربه می‌کند. گروه محصولات فولادی نیز شاهد معامله 5480 تن سبد میلگرد طول کوتاه 32-12-A3 شرکت ذوب‌آهن اصفهان به قیمت 14 هزار و 850 ریال بود. این گزارش همچنین حاکی است، در این روز و در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، در حالی  9202 تن انواع قیر مورد معامله قرار گرفت که کاهش قیمت 16 تا 23 درصدی برای این گروه کالایی ثبت شد.

طرح جامع بهره‌وری ماه آینده ابلاغ می‌شود
رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران از ابلاغ طرح جامع بهره‌وری تا پایان آذرماه امسال خبر داد و گفت: اهداف ارتقای بهره‌وری در برنامه پنجم محقق نشده است. رویا طباطبایی‌یزدی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه طرح جامع بهره‌وری تا پایان آذرماه ابلاغ می‌شود، گفت: این برنامه بر مبنای یک کار مفصل و برپایه اصول خاصی تدوین شده که در آن به موضوعات مهمی که موجب افزایش بهره‌وری می‌شود، توجه شده است. وی با اشاره به اینکه در این طرح محورهایی مانند دانش‌بنیان بودن، رقابت‌پذیری، توجه به محیط زیست و عدالت مطرح شده است، اظهار داشت: سند پشتیبانی خاصی که حاصل کار جمعی متخصصان سازمان ملی بهره‌وری و براساس اسناد بالادستی نظام و سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری است، تهیه شد و طرح جامع براساس این پیش‌نویس به تدوین رسید. رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران افزود: پس از ابلاغ این طرح، اقدامات لازم در سازمان‌ها شروع می‌شود البته در زمینه شاخص‌های بهره‌وری و نظارت و ارزیابی، این سازمان کارهایی را شروع و ارتباط خوبی را با سایر وزارتخانه‌ها ایجاد کرده است تا این طرح به اهداف خود برسد. طباطبایی‌یزدی با بیان اینکه هر وزارتخانه‌ای یک کمیته بهره‌وری دارد که رئیس آن معاون وزیر است، بیان کرد: سازمان ملی بهره‌وری نقش مرکزیت و حاکمیتی خود را برای ارتقای بهره‌وری ایفا می‌کند و ما ارتباطات دوسویه بخش خصوصی یا دستگاه‌های اجرایی را با سازمان بی‌پاسخ نمی‌گذاریم.
 


Page Generated in 0/0053 sec