printlogo


کد خبر: 128279تاریخ: 1393/8/20 00:00
اخبار

کاریکاتوریست‌های دنیا «داعش» را می‌کشند
مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس از برگزاری جشنواره بین‌المللی «کارتون و کاریکاتور داعش» در دهه فجر سال جاری خبر داد. محمد حبیبی، مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس در گفت‌وگو با مهر با اعلام این خبر گفت: جشنواره بین‌المللی «کارتون و کاریکاتور داعش» با همکاری حوزه هنری و موسسه فرهنگی رسانه‌ای اوج دهه فجر سال جاری برگزار خواهد شد و فراخوان آن نیز تا 2 هفته آینده منتشر می‌شود. وی درباره زمان کافی برای برگزاری این جشنواره تا دهه فجر توضیح داد: ما زمان کافی در اختیار داریم و مطمئن هستم اگر آثار ارسالی به «جشنواره کارتون و کاریکاتور داعش» بیش از «جشنواره کاریکاتور غزه» نباشد، کمتر نخواهد بود. مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع‌مقدس افزود: برای جشنواره «کارتون و کاریکاتور غزه» که بزودی افتتاح خواهد شد، 1200 اثر از هنرمندان 50 کشور دنیا رسیده است و موضوع داعش نیز که برای جشنواره بعدی انتخاب کرده‌ایم با همراهی کاریکاتوریست‌های دنیا همراه خواهد شد و بسیاری از آنها آماده شرکت در این جشنواره هستند. حبیبی از برپایی نمایشگاه آثار این جشنواره هم خبر داد و یادآور شد: علاوه بر نمایش آثار جشنواره «کارتون و کاریکاتور داعش» به صورت مجازی در سایت «ایران کارتون» و «جشنواره هنر مقاومت»، این آثار را در موزه هنرهای معاصر فلسطین و برخی فرهنگسراهای تهران نیز به نمایش خواهیم گذاشت. حبیبی درباره احتمال ورود میهمانان خارجی برای حضور در مراسم افتتاحیه این جشنواره بیان کرد: میهمان و داوران خارجی هم داریم اما هنوز قطعی نشده و بعد از مشخص شدن، اسامی آنها را اعلام خواهیم کرد. مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس از چاپ کتاب آثار جشنواره «کارتون و کاریکاتور داعش» خبر داد و گفت: کتاب آثار هر دو جشنواره «غزه» و «داعش» را منتشر خواهیم کرد و  هم‌اکنون کتاب آثار جشنواره «کارتون و کاریکاتور غزه» از سوی حوزه هنری در دست چاپ و انتشار قرار دارد که یکم آذرماه همزمان با مراسم اختتامیه توزیع خواهد شد. حبیبی در پایان از ارائه کاریکاتورهای داعش برای استفاده عموم مردم خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم که این آثار را در دسترس همه علاقه‌مندان قرار دهیم.

تجهیز ۱۵ کتابخانه کشور به آثار دفاع مقدس
سازمان هنری و ادبی دفاع مقدس در بیست و دومین دوره هفته کتاب، ۱۵ کتابخانه در سراسر کشور را به جدیدترین آثار دفاع مقدسی منتشر شده تجهیز خواهد کرد. گلعلی بابایی، رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس در گفت‌وگو با  تسنیم،‌ از تجهیز کتابخانه‌های کشور به تازه‌ترین آثار دفاع مقدسی منتشر شده توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در هفته کتاب خبر داد. وی افزود: یکی از برنامه‌های سازمان هنری و ادبی دفاع مقدس در هفته کتاب، تجهیز کتابخانه‌های کشور است؛ البته کتابخانه‌هایی که زیرمجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و شهرداری هستند،‌ مشمول این طرح نمی‌شوند‌ بلکه هدف، کتابخانه‌های ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و پایگاه‌های بسیج، زندان‌ها، بهزیستی و... است. بابایی با بیان اینکه در هفته کتاب 15 کتابخانه در سراسر کشور تجهیز خواهد شد،‌ گفت:‌ این کتابخانه‌ها از استان‌ها و شهرستان‌های خوزستان،‌ همدان،‌ ورامین، مشهد، پاسگاه نعمت‌آباد تهران، دزفول و... هستند‌ که برخی نقاط با 50 عنوان کتاب و برخی دیگر نیز با 30 عنوان کتاب تجهیز خواهد شد. وی با اشاره به دیگر برنامه‌های این سازمان در هفته کتاب، گفت:‌ تصمیم داشتیم تا از دو کتاب «آنک داستان»‌ اثر احمد شاکری و «آب هرگز نمی‌میرد» از حمید حسام نیز رونمایی کنیم که به‌دلیل مشکلات مالی هنوز موفق به انتشار آنها نشده‌ایم.

روزشمار «عملیات والفجر ۱۰» منتشر شد
 مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس روزشمار ۵۴ خود را با عنوان «عملیات والفجر ۱۰» و تشریح بمباران شیمیایی حلبچه و فشار جهانی به ایران برای پذیرش «قطعنامه ۵۹۸» به چاپ رساند. روزشمار 54 جنگ ایران و عراق در قالب 1088 صفحه به صورت مصور به تشریح مقطع پایانی جنگ ایران و عراق از تاریخ 23 اسفندماه سال 1366 تا 27 فروردین‌ماه 1367 پرداخته است. این کتاب رخدادهای 35 روزه آخرین سال جنگ را در قالب 691 گزارش منتشر کرده است. این کتاب در دو بخش نظامی و غیرنظامی تبیین شده است و در بخش نظامی مباحث مرتبط با عملیات‌های «والفجر 10» و «بیت‌المقدس 3، 4 و 5» را مطرح کرده است. در بخش غیرنظامی نیز موضوعاتی همچون ادامه یافتن فشارهای نهادهای جهانی به ایران برای پذیرش بدون قید و شرط قطعنامه 598، رابطه پرمناقشه و رو به درگیری محدود نظامی ایران و آمریکا در خلیج فارس و رابطه ایران و شوروی سابق اشاره شده است.
 


Page Generated in 0/0060 sec