printlogo


کد خبر: 128280تاریخ: 1393/8/20 00:00
تازه‌ها

سالک: توافق دولت و مجلس  در عدم اکران «عصبانی نیستم»
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است: ما حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی هستیم اما این نشان از آن ندارد که وزارت ارشاد حافظ این ارزش‌ها نیست. حجت‌الاسلام احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بازدید از غرفه خبرگزاری تسنیم در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت اکران فیلم‌ «عصبانی نیستم» که وزیر ارشاد چندی پیش از عدم دریافت مجوز اکران آن خبر داده بود، گفت: آن چیزی که ما از وزارت ارشاد خبر داریم قرار بر این است که به هیچ عنوان این فیلم اکران نخواهد شد. وی افزود: بحث‌های مفصلی در کمیسیون صورت گرفته است که برای مثال بخش‌هایی از فیلم قطع شده است اما ما به آنها گفتیم که پیام اجتماعی و سیاسی فیلم «عصبانی نیستم» نگران‌کننده است. سالک تصریح کرد: با همه این صحبت‌ها و اصرارها که صورت گرفته بود اما در آخرین وضعیت که دیروز به ما اعلام کردند این فیلم از لیست اکران خارج شده است. بقیه فیلم‌های اینچنینی هم شرایط مشابهی دارند. ما حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی هستیم اما این نشان از آن ندارد که وزارت ارشاد حافظ این ارزش‌ها نیست بلکه باید کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند به ارزش‌‌های این نظام توجه کنند.

پخش سریال پلیسی «آمین» معلق ماند
 با وجود اینکه چندی قبل تلویزیون تیزرهای سریال «آمین» را پخش می‌کرد اما نوروزبیگی، تهیه‌کننده این سریال گفت: سریال پلیسی منوچهر هادی به دلیل عدم حمایت مالی، فعلا کنسل و به دنبال آن، پخش تیزر نیز متوقف شده است. جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده سریال «آمین» به «نسیم»، گفت: این سریال که به کارگردانی منوچهر هادی و سفارش سیما فیلم برای پخش از شبکه سوم سیما تهیه شده، قرار بود از این شبکه پخش شود و در این راستا شاهد پخش تیزر آن از رسانه ملی بودیم. وی افزود: اما به دلیل عدم حمایت مالی پخش سریال فعلا مشخص نیست و به دنبال آن، پخش تیزر نیز متوقف شده است.

نامزدهای بخش «نقد ادبی» جایزه جلال معرفی شدند
براساس آمار دبیرخانه جایزه ادبی جلال از میان ۳۷۵ اثر اولیه در بخش «نقد ادبی»، ۵ اثر در این بخش به مرحله نهایی رسید. ‌در آستانه برگزاری اختتامیه هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد، داوری بخش نقد ادبی این جایزه وارد مرحله دیگری شد. براساس آمار دبیرخانه جایزه داوری در چند مرحله و از میان 375 اثر اولیه آغاز شد. در مرحله دوم داوری و پس از ریزش و طبقه‌بندی آثار 31 اثر بررسی شد و در آخرین مرحله و پیش از رسیدن داوران به فهرست 5 نامزد، 14 اثر دیگر بررسی مجدد و دقیق‌تر شد. سرانجام روز گذشته در جلسه داوران نامزدهای نهایی دریافت جایزه جمع‌بندی و معرفی شدند. نامزدهای مرحله نهایی هیأت داوران بخش نقد ادبی به شرح زیر تصویب شده است:
1- «گشودن رمان» اثر حسین پاینده از نشر مروارید
2- «نشانه‌معناشناسی دیداری» اثر حمیدرضا شعیری از نشر سخن کتاب
3- «آینه‌های دور و نزدیک» اثر صابر امامی از موسسه خانه کتاب
4- «شهر و تجربه مدرنیته فارسی» اثر نرگس خالصی‌مقدم از نشر تیسا
5- «کارکرد گفتمانی سکوت» اثر لیلا صادقی از نشر نقش جهان

مت دیمون با «بورن» بازمی‌گردد
مت دیمون که نبودنش در پروژه بورن مدت‌هاست به خبر بدل شده، اعلام کرد در سال 2016 در نقش بورن بازمی‌گردد. به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، مت دیمون اعلام کرد هم خودش دوباره در نقش بورن بازی خواهد کرد و هم پل گرینگراس برای کارگردانی این فیلم بازخواهد گشت. او اعلام کرد در سال 2016 می‌توان دوباره او را در نقش جیسون بورن دید. این خبر را اولین بار دوست نزدیک دیمون یعنی بن افلک در مراسم فرش قرمزی که حضور یافته بود اعلام کرد و دیمون هم بلافاصله آن را تایید کرد.پس از ماه‌ها شایعه و خبرهای مختلف در ماه سپتامبر (اواخر شهریور) سرانجام اعلام شده بود که این دو در حال مذاکره رسمی هستند تا دوباره وارد این پروژه شوند. کمپانی یونیورسال هر چند تلاش کرد فیلم «بورن» را به مسیر دیگری ببرد اما سرانجام پذیرفت مت دیمون چهره اصلی این مجموعه باید حضور خود را در این پروژه حفظ کند. یونیورسال سعی کرد با جایگزین کردن جرمی رنر در فیلم «میراث بورن» در سال 2012 ببیند که آیا می‌تواند این مجموعه را بدون دیمون بسازد اما اکنون معلوم شده که به بازگشت وی بیشتر فکر می‌کند. مت دیمون به خاطر کنار گذاشتن گرینگراس از سوی یونیورسال، حاضر نشد دیگر در نقش بورن بازی کند.
 


Page Generated in 0/0056 sec