printlogo


کد خبر: 128287تاریخ: 1393/8/20 00:00
نتانیاهو دستور سرکوب فلسطینی‌ها را صادر کرد
دعوت به قیام برای آزادی مسجدالاقصی

گروه بین‌الملل: اعتراض‌های جوانان فلسطینی به شهادت خیرالدین حمدان و جنایات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و اراضی اشغالی سال 48 ادامه دارد و گفته می‌شود اوج درگیری‌های قدس در اردوگاه‌های «شعفاط» و «عیسویه» بوده است. به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت، 2 فلسطینی دوشنبه به دلیل اصابت گلوله در راس‌العین در اراضی اشغالی زخمی شدند. همچنین تعدادی از جوانان فلسطینی یک دستگاه جیپ یگان مرزی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف حمله قرار دادند و به سوی آن بطری‌های آتش‌زا پرتاب کردند. از سوی دیگر، گروه‌های فلسطینی راهپیمایی‌های گسترده‌ای را در خیابان شهر غزه در حمایت از مسجد‌الاقصی برگزار کردند. همچنین حدود 200 تن از اعضای گروه حرکت اسلامی در شهر حیفا علیه اقدامات نژادپرستانه اسرائیل تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان خشم خود را نسبت به سیاست‌های اسرائیل در قدس و دیگر شهرهای فلسطینی اعلام کرده و پایان اشغالگری را خواستار شدند و تهدید کردند انتفاضه سومی در راه است. در این میان، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که با مشاهده شعله‌های آتش خشم و اعتراض فلسطینیان در سراسر اراضی اشغالی فلسطین و حتی شهرک‌های فلسطینی‌نشین در داخل اسرائیل، لرزه بر اندامش افتاده است، در کمال استیصال و درماندگی زبان به تهدید تظاهرکنندگان گشود. بنیامین نتانیاهو دوشنبه در آغاز جلسه هفتگی کابینه خود هشدار داد: اسرائیل برگزاری تظاهرات بیشتر را که در دل شهرهای ما برگزار و در آن پرچم‌های حماس یا گروه‌های دیگر برافراشته می‌شود، نخواهد پذیرفت. نتانیاهو جوانان فلسطینی را که سنگ و کوکتل مولوتف پرتاب می‌کنند به مجازات تهدید کرد و مدعی شد جنبش حماس و گروه‌های عربی داخل اسرائیل مسؤول خشونت‌ها در اراضی اشغالی هستند. نتانیاهو ادامه داد: ما شاهد تلاش‌های روز افزون برای تحریک علیه خود هستیم که این اقدامات با خشونت صورت می‌گیرد و ما در مقابل این تلاش‌ها که هدف آن ناآرام کردن اوضاع در قدس است با مسؤولیت عمل می‌کنیم. وی افزود: من دستوراتی برای افزایش حضور نیروهای پلیس در قدس و دستیابی به راه‌های دیگری برای سرکوب تظاهرات و تدوین قانونی علیه کسانی که سنگ پرتاب می‌کنند، داده‌ام. در همین راستا، پلیس اسرائیل دیروز پل‌الطیبه را مسدود کرد و از بیم گسترش دامنه تظاهرات فلسطینیان، شمار زیادی از نیروهای خود را در منطقه الجلیل مستقر کرد و آنان را به حالت آماده‌باش کامل درآورد. ارتش رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است معبر ورودی بین کرانه باختری و اراضی اشغالی را ببندد. براساس این گزارش، قدس اشغالی نزدیک به 2 هفته است که ناآرام شده و این وضعیت به اراضی اشغالی نیز کشیده شده است.
قیام مسلمانان برای آزادی مسجدالاقصی
خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگو با روزنامه الشرق قطر نسبت به هرگونه تلاش برای لطمه زدن به مقاومت در جنگ علیه شهرک‌سازی‌ها و مقابله با اقدامات اسرائیل و برنامه‌های آن برای یهودی‌سازی مسجد‌الاقصی و لطمه زدن به مقدسات فلسطینی‌ها هشدار داد و گفت: این تلاش‌ها اشتباه است و هیچ‌گاه به هدف نخواهد رسید. وی تاکید کرد: اشغالگران اسرائیلی تاکتیک‌هایی را در قبال مسجد‌الاقصی در پیش گرفته‌اند که کمترین واکنش از سوی فلسطینی‌ها و جهان عرب و اسلام را به دنبال داشته باشد. مشعل تصریح کرد: اکنون زمان آن فرا رسیده تا جهان خشم این ملت را برای پیروزی مسجد‌الاقصی بشنود و هدف قرار دادن مقدسات توسط اسرائیل توجیه کافی برای مقاومت است. وی عنوان داشت: ناکام گذاشتن برنامه‌های یهودی‌سازی مسجد‌الاقصی با مقاومت و انقلابی کردن مردم در مقابل اشغالگران اسرائیلی آغاز می‌شود و من از امت اسلام و بویژه مصر، اردن، عربستان و مراکش به خاطر موقعیت‌هایشان می‌خواهم به مسؤولیت‌های خود در قبال مسجد‌الاقصی عمل کنند. مشعل تاکید کرد: آزادی مسجد‌الاقصی، جنگ اعراب و تمام مسلمانان است و نه فقط فلسطینی‌ها.
بازداشت 1300 نفر در قدس
باشگاه «الاسیر» ویژه امور اسرای فلسطینی اعلام کرد از ماه ژوئن (5 ماه پیش) تاکنون نزدیک به 1300 نفر از اهالی قدس بازداشت شده‌اند که 40 نفر از آنها کم سن و سال هستند. مفید الحاج، وکیل این موسسه در سخنانی گفت: از زمان به شهادت رساندن محمد ابوخضیر، جوان فلسطینی ساکن «شعفاط» قدس  بر شدت بازداشت‌ها افزوده شده است. تعدادی از شهرک‌نشینان صهیونیست ابوخضیر را پس از ربودن زنده زنده سوزاندند. مفیدالحاج افزود بیشتر این بازداشتی‌ها به دلیل شرکت در اقدامات اعتراض‌آمیز علیه پلیس اسرائیل و پرتاب سنگ،
کوکتل موتولف و ترقه و وسایل آتش‌زا دستگیر شده‌اند. وی گفت: نه تنها بر شدت بازداشت‌ها افزوده شده بلکه جریمه و مجازات پرتاب‌کنندگان مواد آتش‌زا و سنگ نیز افزایش یافته است.
هراس صهیونیست‌ها از آغاز مجدد جنگ
از زمان برقراری آتش‌بس در غزه، رژیم صهیونیستی بارها آن را نقض کرده است. نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه به سوی قایق‌های ماهیگیران فلسطینی در مقابل سواحل شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه آتش گشود. در پی این جنایت 2 فروند قایق آتش گرفت و از بین رفت و 2 تن از ماهیگیران فلسطینی زخمی شدند. از سوی دیگر، منابع خبری از پرواز گسترده بالگردهای اسرائیلی بر فراز شهر رفح خبر دادند. این در حالی است که شهرک‌نشینان صهیونیست، یکشنبه با برگزاری تظاهراتی عدم تحرک دولت عبری برای واداشتن ارتش اسرائیل به پایبندی به آتش‌بس را به باد انتقاد گرفته و اعلام کردند عدم تحرک دولت در راستای تضمین تداوم آرامش موجب بروز مجدد جنگ می‌شود.
لغو مراسم یادبود عرفات در غزه
کمیته مرکزی جنبش فتح تصمیم به لغو مراسم یابود یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین در باریکه غزه گرفت. در همین راستا، هماهنگ‌کننده جریان‌های ملی و اسلامی فلسطینی در غزه اظهار داشت جنبش فتح رسما وی را در جریان لغو مراسم گرامیداشت یاسر عرفات در باریکه غزه قرار داده است. خالد بطش در گفت‌وگو با الرساله نت اظهار داشت جنبش فتح مدعی شده به سبب اینکه وزارت کشور غزه قادر به تامین امنیت این مراسم نیست، تصمیم به لغو آن گرفته است. در همین حال وزارت کشور غزه به سبب اتهاماتی که در پی انفجارهای اخیر در غزه به آن وارد شد، همچنین کمبود امکانات و
با توجه به بحران‌های داخلی جنبش فتح که احتمال دارد طرف‌های درگیر از مراسم  یادبود عرفات برای انتقام از یکدیگر سوء‌استفاده کنند، اعلام کرده قادر به تامین امنیت این مراسم نخواهد بود. از سوی دیگر، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده است بزودی مقبره یاسر عرفات به شهر قدس منتقل خواهد شد تا در قلب این شهر آرام بگیرد.
 

تروریستی بزرگ به نام نتانیاهو
دکتر بسام رجا، نویسنده و تحلیلگر سیاسی فلسطینی در گفت‌وگو با شبکه العالم اظهار داشت: اگر تحولات در فلسطین را به دقت پیگیری کنید در می‌یابید رژیم صهیونیستی، رژیمی شهرک‌ساز و تروریستی است که در رأس آن، تروریست بزرگی به نام بنیامین نتانیاهو قرار دارد. وی افزود: جنایت‌هایی که آنها مرتکب می‌شوند، فراتر از اقدامات «داعش» است و به عنوان یک نمونه می‌توان به ماجرای شهید «ابوخضیر» اشاره کرد که حتی داعش نیز چنین جنایتی مرتکب نشده است. آنها این نوجوان را وادار به نوشیدن بنزین کردند آنگاه او را زنده زنده به آتش کشیدند و بی‌هیچ دلیلی اعدام کردند. رجا سپس به شباهت رژیم صهیونیستی و داعش از نظر توسعه‌طلبی و اشغالگری اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی به طور پیوسته در حال اشغال اراضی فلسطینی در قدس و دیگر مناطق اشغالی سال 1948 است.
 


Page Generated in 0/0059 sec