printlogo


کد خبر: 128292تاریخ: 1393/8/20 00:00
چهارگوشه

کلید بگرام در دست افغان‌ها
 سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد نیروهای آمریکایی مسؤولیت کامل زندان بگرام در استان پروان افغانستان را در این پایگاه بزرگ هوایی به نیروهای افغان سپردند. واگذاری مسؤولیت کامل زندان بگرام به نیروهای افغان، بخشی از انتقال مسؤولیت‌های امنیتی بود. وی گفت: پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، مسؤولیت 2 پایگاه آنها به نام‌های«سبولو» و «ادیسن» نیز به نیروهای ارتش افغانستان واگذار شد. مسؤولیت بخش عمده زندان بگرام در سال 2013 به دولت افغانستان واگذار شده بود اما بخش‌هایی از این زندان همچنان در کنترل نظامیان آمریکایی بود.

تعطیلی نیروگاه‌های هسته‌ای بلژیک
منابع آگاه در بروکسل اعلام کردند براساس توافقی که در دولت فدرال جدید بلژیک حاصل شده است، تمام نیروگاه‌های هسته‌ای فعال در این کشور تا سال 2025 بسته خواهند شد. طبق توافقنامه‌ای که دولت ائتلافی بلژیک در اکتبر امسال منعقد کرد، مقامات بروکسل تعهد کرده‌اند پیش از پایان دادن به فعالیت نسل کنونی رآکتورهای هسته‌ای فعال در کشورشان تا 2025، امنیت تامین و قیمت انرژی را تضمین کنند. وزیر انرژی بلژیک خاطرنشان کرد: این مساله، معنایش این نیست که انرژی هسته‌ای باید از صنعت تولید انرژی درآن کشور به طور کلی حذف شود.

احتمال کناره‌گیری رئیس‌جمهور ایتالیا
روزنامه‌های ایتالیایی نوشتند، جورجیو ناپولیتانو، رئیس‌جمهوری ایتالیا در نظر دارد تا پایان سال میلادی جاری از سمت خود کناره‌گیری کند. گفته می‌شود استعفای پیش از موعد رئیس‌جمهوری ایتالیا احتمالا در سخنرانی سالانه وی که 31 دسامبر خواهد بود، مطرح خواهد شد. منابع ایتالیایی اعلام کرده‌اند که ناپولیتانو در همان اوایل دوره دوم ریاست‌جمهوری‌ خود به دوستانش گفته بود به دلایل بیماری‌هایی که ناشی از سن بالای اوست نمی‌تواند تا پایان دوران 7 ساله خود در این پست بماند.

آتش زدن عمدی مسجد جامع استراسبورگ
روشن کردن آتش در مقابل در ورودی مسجد جامع استراسبورگ در فرانسه منجر به بار آمدن خساراتی شد. یک افراطی‌ اسلام‌ستیز یکشنبه شب جلوی در ورودی مسجد جامع شهر استراسبورگ در فرانسه آتش روشن کرد که منجر به سوختن در ورودی مسجد شد. این آتش‌سوزی عمدی در مدخل مسجد جامع این شهر با تلاش ماموران آتش‌نشانی مهار شد. به گفته شاهدان عینی فردی پس از روشن کردن آتش در مقابل در ورودی مسجد به سرعت از محل گریخته است. این آتش‌سوزی ناشی از سوختن کاغذ‌ها خسارت جزئی به همراه داشت و دود غلیظی محوطه مسجد را فراگرفت. «علی الجوهر» مسؤول مسجد جامع استراسبورگ بشدت این اقدام نفرت‌انگیز را محکوم کرد و با دراختیار گذاشتن تصاویری از این آتش‌سوزی از مقامات پلیس محلی خواستار بررسی حادثه شد.
 


Page Generated in 0/0064 sec