printlogo


کد خبر: 128321تاریخ: 1393/8/20 00:00
کارلوس کی‌روش چگونه تیم ملی را به شرایط آرمانی می‌رساند؟
دوستانه‌ای در حد جنگ

گروه ورزشی: کارلوس کی‌روش تمام عزم خود را جزم کرده تا از یک بازی تدارکاتی چیزی شبیه یک جنگ در بیاورد. بازی با کره از چند جهت برای کی‌روش حائز اهمیت است،‌ اول اینکه بعد از جام جهانی اولین آزمون جدی است که او و شاگردانش عیارشان را نشان خواهند داد و از طرف دیگر کره‌جنوبی نیز برای انتقام آمده و می‌خواهد با شکست دادن کی‌روش و تفکراتش ثابت کند پیروزی ایران در خاک کره و صعود به جام‌جهانی ایرانی‌ها بدون دردسر چیزی شبیه یک اتفاق بوده است. حالا باید منتظر ماند تا مشخص شود برنامه کی‌روش برای چنین بازی‌ای چگونه است و او بعد از تمام هیاهو‌ها چگونه می‌تواند نشان دهد انتخاب دوباره‌اش برای نشستن روی نیمکت داغ تیم ملی صحیح بوده است. کارلوس بیش از حد زیرک است، حتی با تغییر دادن مدیر رسانه‌ای تیمش و انتخاب معتمد‌کیا می‌خواهد روابط خود را با رسانه‌ها بهتر کرده و بار روانی و فشار را حداقل از سوی مطبوعات بر روی تیمش کم کند. نبرد با کره‌جنوبی در ظاهر یک بازی دوستانه است ولی بدون شک هم عیار تاکتیکی ایران بعد از جام‌جهانی مشخص می‌شود و هم اینکه معلوم می‌شود بازیکنانی که بعد از تورنمنت برزیل نوسانات زیادی داشتند در چه سطحی از آمادگی قرار دارند.
تیموریان: تیم‌های دیگر منتظر ما نمی‌مانند
آندرانیک تیموریان پیش از تمرین (دوشنبه) تیم ملی بیان کرد: «در وهله اول بسیار خوشحال هستم که دوباره تمرینات تیم ملی آغاز شد و با صلاحدید کادر فنی بازیکنان به اردو دعوت شده‌اند. بعد از مدت‌ها می‌خواهیم با کره‌جنوبی در دیداری دوستانه بازی کنیم که به تیم ما کمک خواهد کرد. امیدوارم در فاصله 7، 8 روزی که تا این بازی تدارکاتی مانده به شرایط آرمانی برسیم و بازی قابل قبولی را انجام دهیم.» هافبک تیم ملی در واکنش به این موضوع که حریفان ایران در جام ملت‌ها تا به اینجا بازی‌های تدارکاتی زیادی انجام داده‌اند اما دیدار با کره‌جنوبی اولین دیدار جدی تیم ملی در راه آماده‌سازی است، گفت: تا بوده همین بوده و من هم این موضوع را قبول دارم که بازی‌های تدارکاتی‌مان کم است. باید به این موضوع هم توجه کنیم که قرارداد کارلوس کی‌روش دیر تمدید شد و صددرصد این موضوع نیز تأثیرگذار است. تیم‌های دیگر در تمام تاریخ‌های فیفا بازی‌های خود را هماهنگ کرده‌اند یا درگیر بازی‌های مقدماتی یورو و جام ملت‌ها هستند. آنها منتظر ما نمی‌مانند که بازی‌های تدارکاتی‌شان را هماهنگ کنند اما با این حال امیدوارم قبل از بازی با فلسطین و اعزام به استرالیا بازی‌ها و اردوهای تدارکاتی خوبی داشته باشیم. وی درباره اینکه خودش با این قضیه مشکلی دارد یا نه، اظهار داشت: بازی‌های دوستانه تیم ملی همیشه کم بوده است. خودم مشکلی در تیم ملی ندارم و فکر نمی‌کنم سایر بازیکنان هم مشکل خاصی داشته باشند. تیم ملی در حال حاضر بازیکنانی دارد که آینده فوتبال کشور و جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند. این بازیکنان جوان عالی کار می‌کنند و می‌توانیم در آینده تیم ملی جوان و خوبی داشته باشیم.
کفاشیان: کرانچار باید خودش را با کی‌روش وفق دهد
علی کفاشیان درباره انتخاب و برکناری نلو وینگادا در تیم المپیک اظهار داشت: با توجه به اهمیت حیاتی تیم المپیک، مربی‌ای را آوردیم که رزومه چهارم کردن تیم در المپیک را داشت و از کارنامه قوی برخوردار بود؛ ضمن اینکه تیمی که به بازی‌های آسیایی برد تیم خودش نبود. تمامی اعضای کمیته فنی و توسعه نظرشان این بود که این مربی برود. ریسک تیم المپیک هم برای ما بالا بود و مانند رده نوجوانان و جوانان نبود که بگوییم یکی، دو سال دیگر هم فرصت خواهیم داشت و به‌همین دلیل هم وینگادا را برکنار کردیم. برای نتیجه گرفتن باید پول فوتبال به طور کامل دریافت شود. از جمله حق پخش که صدا و سیما باید 60 - 50 درصد حق باشگاه‌های ما را بدهد اما نمی‌دهد. اگر می‌خواهیم حرفه‌ای باشیم باید حرفه‌ای رفتار کنیم. اگر بخواهیم آماتور باشیم هم می‌توانیم مثل کشورهای آماتور رفتار کنیم. کفاشیان ادامه داد: رئیس فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی رئیس کل هیوندایی است و توانایی‌اش را دارد که تمام اعضای این تیم را  با هواپیمای اختصاصی به سفر ببرد. ژاپن هم همینگونه است. آیا من می‌توانم این کار را انجام دهم؟ یا کشورهای عربی که مسؤولان فوتبالش خواهرزاده و برادرزاده رئیس کشور هستند، ما می‌توانیم مثل آنها هزینه کنیم؟ من خواهرزاده و برادرزاده کسی نیستم. کفاشیان درباره اینکه اگر کرانچار به تیم امید بیاید، با توجه به اختلافاتش با کی‌روش چگونه تعامل خواهد داشت، تأکید کرد: سال گذشته آنها برخوردهایی داشتند که البته نظر کرانچار از دیدگاه باشگاهی بوده است. به هر حال این هم یکی از معیارهایی است که در مذاکره با کرانچار باید لحاظ کنیم. با کی‌روش هم صحبت کردیم و علاوه بر وظایفی که در تیم ملی دارد، از او در تیم امید هم کمک خواستیم حتی به کی‌روش هم گفتیم که بعد از جام ملت‌ها اولویت ما با تیم امید است. ما باید در مذاکرات نظر سرمربی تیم ملی  را هم ببینیم و در واقع کرانچار باید با کی‌روش هماهنگ باشد نه اینکه کی‌روش با او هماهنگ باشد.
 


Page Generated in 0/0044 sec