printlogo


کد خبر: 128389تاریخ: 1393/8/22 00:00
پشت پرده شایعه جراحت و هلاکت ابوبکر البغدادی
تدارک داعش برای فتنه بزرگ بعدی

پس از آنکه نخستین تصاویر از مجروح شدن خلیفه خودخوانده تکفیری‌ها، ابوبکر البغدادی توسط عوامل رسانه‌ای خود داعش منتشر شد و حتی شایعه هلاکت او در همه جا پیچید، برخی رسانه‌های غربی شروع به داستان‌سرایی درباره وضعیت داعش پس از بغدادی کردند. از جمله سی‌ان‌ان، بزرگ‌ترین شبکه خبری آمریکایی، گزارشی مبسوط و با روکشی تحلیلی منتشر کرد با عنوان «پس از مرگ البغدادی چه اتفاقی برای داعش خواهد افتاد؟» که در آن از قول منابعی مثل یک ژنرال بازنشسته آمریکایی، یک استاد کالج یا پژوهشگر یک مؤسسه مطالعات جنگ به بررسی نقش دو معاون بغدادی در جانشینی او و حتی اداره داعش به‌صورت شورایی پرداخت. متاسفانه سایت داخلی تابناک هم که همواره در تحلیل‌هایش به سطحی‌نگری در مسائل کلان به قصد جذب حداکثری عوام مبتلا بوده است، با برگردان خط به خط گزارش سی‌ان‌ان عملا به فضاسازی اتاق فکر نومحافظه‌کاران و صهیونیست‌های گرداننده گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام کمک کرد. حال آنکه اغلب مشخصات یک «عملیات پرچم دروغین» دیگر از وجنات شایعه جراحت و مرگ بغدادی آشکار است و هدف سی‌ان‌ان از بلاتکلیف نشان دادن داعش پس از مرگ فرضی ابوبکر بغدادی در حقیقت بلاتکلیف کردن افکار عمومی و بخش مهمی از نیروهای میدانی مدافع عراق و سوریه پیش از عملیات گسترده‌ای است که تکفیری‌ها با فضاسازی ائتلاف آمریکایی، ترکیه و اسرائیل در حال تدارک آن برای روزهای آینده هستند. سرکرده داعش و مزدور سازمان سیا از فرصت مورد هجوم قرار گرفتن چند تن از رهبران درجه دو داعش توسط نیروی هوایی عراق در روز شنبه گذشته، برای پنهان‌سازی خود به قصد سازماندهی مخفی عملیات فراگیر و جدید این گروه تروریستی که سازمان اطلاعاتی سوریه از آن پیش‌آگهی داده، نهایت استفاده را برده است. فراموش نکنیم بغدادی پیش‌تر هم در مواقع مقتضی بویژه هنگام تغییر فضای عملیاتی داعش از سوریه به عراق یا بالعکس، کشته و زخمی شده بود و با استفاده از این رد گم کردن، سر بزنگاه از یک نقطه جدید سر بر آورده بود. به غیر از او، عمر چچنی (الشیشانی) مهم‌ترین فرمانده نظامی داعش نیز درست پیش از حمله بزرگ و غافلگیرانه خردادماه گذشته به موصل، شایعه کشته شدن خود در سوریه را بر سر زبان‌ها انداخت تا با فراغ بال بتواند تحرکات پنهان نیروهای تکفیری را ده‌ها کیلومتر آنسوتر در شمال عراق هدایت کند.
طی روزهای گذشته اخبار متناقض زیادی درباره اینکه سرکرده داعش در حملات هوایی ائتلاف در عراق زخمی یا کشته شده است منتشر شد و حتی ادعا شد «طه صبحی» ملقب به ابومحمد العدنانی الشامی، سخنگوی گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام که خود بشدت مجروح شده است خبر زخمی شدن بغدادی را روی صفحه توئیترش تایید کرده. سپس پایگاه المسله نیز اولین تصویر بن‌لادن دوم را به نقل از منابع خود تکفیری‌ها منتشر کرد.
این در حالی بود که پس از اعلان وزارت کشور عراق مبنی بر حمله جنگنده‌های این کشور به باغی در شهرستان القائم واقع در غرب الانبار که رهبران داعش در آن جلسه داشته‌اند و اینکه احتمال دارد ابوبکر البغدادی نیز همراه سایرین زخمی شده باشد، بلافاصله آمریکایی‌ها مدعی شدند یک کاروان سران گروهک را در بیابان‌های الانبار زده‌اند. این در حالی بود که از یک سو ادعای عراقی‌ها درست بود و آنها واقعا مقر آباد داعش را زده بودند اما تصویر منتشر شده از بغدادی به‌اصطلاح زخمی، او را با شانه‌ای خونین در یک صحرا نشان می‌دهد تا بر ادعای دروغ مافوق‌های آمریکایی‌اش صحه گذاشته شود و از آن پس آنها جنگ روانی برای کشتن و در حقیقت غیب کردن موقت عامل تروریست‌شان را به دست بگیرند. متعاقب آن روز دوشنبه یک حساب توئیتر ساختگی به اسم ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه با اعتبار عراق راه‌اندازی شد و به فاصله 6 ساعت به دروغ از قول او مرگ البغدادی تایید شد در حالی که تکذیبیه سخنگوی وزارت خارجه عراق عملا نادیده گرفته شد و هیچ نشانی هم از پیامی مشابه روی حساب قدیمی و شناخته‌شده آقای جعفری وجود نداشت.  در تمام این مانورهای رسانه‌ای تنها خبر حقیقی درباره وضعیت البغدادی انتقال او به سوریه به ظن درمان در آنجاست که وزارت دفاع عراق منبع آن است در حالی که و آمریکایی‌ها و تیم‌های رسانه‌ای همکارشان در داعش فقط مشغول فضاسازی درباره مرگ خلیفه قلابی بوده‌اند.
همه اینها در حالی است که دستگاه اطلاعاتی سوریه طی روزهای اخیر از رصد توطئه فراگیر مشترک داعش به همراه حامیان آمریکایی، عربی، اسرائیلی و ترکی‌اش خبر داده و خود را برای آن آماده کرده است. مشرق نیوز که این پیش‌آگهی را روز سه‌شنبه به نقل از منابعی موثق منتشر کرد همچنین از ارتباط‌گیری سطوح بالای نظامی اسرائیل بویژه شخص موشه یعلون، وزیر جنگ این رژیم با داعش و سرویس‌های جاسوسی ترکیه همزمان با ایجاد پوشش توسط هواپیماهای آمریکایی برای جابه‌جایی بخشی از نیروهای داعش در محور شمال عراق و سوریه خبر داد و از آنها به عنوان سرنخ‌های سناریوی پنهان پشت پرده جنگ ظاهری ائتلاف آمریکایی بر ضد داعش، با هدف محاصره سوریه یاد کرد. همچنین از برآوردهای منابع روسی و فرانسوی نیز چنین برمی‌آید که برای اولین بار از زمان آغاز جنگ تروریستی در سوریه و عراق، داعش و کشورهای حامی‌اش قصد دارند یک عملیات علنی مشترک بر ضد حاکمیت سوریه انجام دهند، به همین دلیل ابوبکر البغدادی در چنین مقطع حساسی خودش را به موش‌مردگی زده است تا در خفا برای فتنه بزرگ بعدی آماده شود.
 


Page Generated in 0/0129 sec