printlogo


کد خبر: 128421تاریخ: 1393/8/22 00:00
سلامت

رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد
حمایت مالی از بیماران سرطانی
طرح جدید وزارت بهداشت برای تأمین دارو و حمایت مالی از هزینه شیمی درمانی بیماران سرطانی از هفته‌ آینده اجرا می‌شود. رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو در این باره گفت: طرح جدید وزارت بهداشت برای تأمین دارو و حمایت مالی از هزینه شیمی درمانی بیماران سرطانی از هفته‌ آینده در مراکز درمانی دولتی اجرا می‌شود و با اجرای این طرح بخش عمده‌ای از این هزینه‌ها برای بیماران رایگان می‌شود. دیناروند به فارس افزود: با اجرای این طرح که با همکاری سازمان غذا و دارو و معاونت درمان وزارت بهداشت اجرا می‌شود، داروهای شیمی درمانی مورد نیاز بیماران سرطانی در بیمارستان دولتی تأمین شده و در اختیار بیماران قرار داده می‌شود و دیگر نیازی نیست که بیماران برای تهیه دارو سرگردان شوند. به گفته وی، علاوه بر تأمین داروی شیمی درمانی در مراکز دولتی تابعه وزارت بهداشت، هزینه دارو و درمان شیمی درمانی این بیماران نیز کاهش محسوسی خواهد داشت
به طوری که فقط 5 درصد این هزینه‌ها را بیمار باید متقبل شود حتی اگر بیماران توان پرداخت همین هزینه را هم نداشته باشند با همکاری مددکاری بیماران، کل هزینه شیمی درمانی برای آنها صفر و رایگان می‌شود.

تأخیر در پرداخت تعرفه زایمانی به ماماها
با وجود اینکه زایمان طبیعی یکی از بندهای مهم طرح تحول سلامت است اما ماماها همچنان با تأخیر در پرداخت تعرفه زایمانی مواجهند که این موضوع می‌تواند موجب بی‌انگیزگی آنها شود. ناهید خداکرمی، رئیس انجمن علمی مامایی ایران درباره تأخیر در پرداخت تعرفه زایمانی به ماماها، اظهار داشت: با وجود اینکه زایمان طبیعی یکی از بندهای مهم طرح تحول سلامت است اما معلوم نیست چرا پرداخت سهم تعرفه زایمان طبیعی به ماماها همچنان با تأخیر مواجه می‌شود. وی به فارس بیان داشت: این تأخیر در جامعه مامایی این سؤال را ایجاد کرده است که چرا برای پرداخت تعرفه زایمان طبیعی پزشکان متخصص، بخشنامه‌ها یک روزه اجرا می‌شود اما به ماماهای زایشگاه که می‌رسد تعلل و تأخیر در ابلاغ همان بخشنامه سبب رنجش آنها می‌شود. به گفته عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال حاضر تعرفه زایمان طبیعی برای ماماها و پزشکان متخصص تا حدودی یکسان است اما پرداخت این تعرفه‌ها به ماماها با تأخیر مواجه می‌شود.


Page Generated in 0/0053 sec