printlogo


کد خبر: 128430تاریخ: 1393/8/22 00:00
اخبار

شاخص بورس منفی شد
در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه، شاخص بورس ۱۱۸ واحد افت کرد. به گزارش تسنیم، در پایان معاملات دیروز بازار سرمایه شاخص بورس پس از 2 هفته روند صعودی، 118 واحد افت کرد و در ارتفاع 76 هزار و 589 واحد آرام گرفت. همچنین دیروز تعداد یک‌میلیارد و 174 میلیون سهم و حق‌تقدم به ارزش 313 میلیارد تومان در 99 هزار نوبت معاملاتی دادوستد شد و نمادهای معاملاتی وپاسار، وغدیر و کگل بیشترین اثر منفی و وبانک، وصندوق و سفارس بیشترین اثر مثبت را بر روند حرکتی نماگر بازار سهام از خود به‌جای گذاشتند. این گزارش می‌افزاید: دیروز در حالی گروه خودرو و ساخت قطعات و بانک‌ها و موسسات اعتباری بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند که به باور کاشناسان بازار سرمایه، در صورت شکسته شدن مقاومت شاخص بورس در ارتفاع 76 هزار واحد، دماسنج بورس پتانسیل صعود به ارتفاع 80 هزار واحد را در روزهای پیش‌رو خواهد داشت.

اعلام نتایج آلایندگی بنزین تا پایان آبان
رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه از اول آبان‌ماه حرکت جدیدی برای ارزیابی کیفیت بنزین‌های توزیعی در داخل کشور آغاز شده است، گفت: سازمان استاندارد در اسفندماه سال ۹۲ اعلام کرد که بنزین معمولی و سوپر فاقد استاندارد یورو ۴ است. نیره پیروزبخت در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره  به اینکه در آخرین بررسی سازمان ملی استاندارد در اسفند‌ماه سال 92 بنزین معمولی و سوپر توزیعی در داخل کشور فاقد استاندارد یورو 4 بوده است، اظهارداشت: گزارش ارزیابی کیفیت بنزین‌ها را به کمیسیون اصل 90 ارسال کرده‌ایم.  وی با بیان اینکه پس از یک وقفه چند ماهه از اول آبان‌ماه نیز سازمان استاندارد حرکت جدیدی را برای بررسی کیفیت بنزین‌های داخلی و وارداتی آغاز کرده است، افزود: احتمالاً تا پایان آبان‌ماه روند بررسی‌ها اتمام و نتایج خود را درباره کیفیت بنزین‌های توزیعی اعلام خواهیم کرد. وی با بیان اینکه البته پیش از آبان‌ماه نیز بررسی کیفیت بنزین‌های وارداتی را آغاز کرده بودیم، گفت: در همین ارتباط گزارشات خود را به کمیسیون اصل 90 برای اتخاذ یک تصمیم جامع ارائه خواهیم کرد.

یارانه نقدی آبان امشب واریز می‌شود
سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد، یارانه نقدی مرحله چهل و پنجم مربوط به آبان‌ماه ساعت ۲۴ پنجشنبه ۲۲ آبان به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و از همان ساعت قابل برداشت خواهد بود. به گزارش تسنیم، براساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، یارانه نقدی آبان 45500 تومان است که نسبت به گذشته تغییری نکرده است. پیش از این محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی هم از واریز یارانه نقدی آبان‌ماه در تاریخ 22 این ماه خبر داده بود.

4 درصد خانوارها در یک اتاق زندگی می‌کنند
براساس گزارش بانک مرکزی، بررسی نحوه تصرف محل سکونت خانوارها در سال 92 نشان می‌دهد که 4/64 درصد خانوارها در مسکن شخصی (مالک‌نشین)، 8/25 درصد در مسکن اجاری، 8/0 درصد در مسکن در برابر خدمت و 9 درصد در مسکن رایگان سکونت داشته‌اند. براساس گزارشات بانک مرکزی، بررسی خانوارها از نظر نوع مصالح عمده به‌کار رفته در ساختمان محل سکونت آنان نشان می‌دهد در سال 92 حدود 4/17 درصد خانوارها در ساختمان‌های بتون آرمه، 5/25 درصد در بناهای اسکلت فلزی، 8/2درصد در ساختمان‌های بلوک سیمانی،0/6 درصد در بناهای آجری با تیرچه بلوک، 4/42 درصد در ساختمان‌های آجری با تیرآهن، 4/3درصد در بناهای آجری با تیرچوبی و 5/2 درصد در ساختمان‌های خشتی، گلی و چوبی یا سایر مصالح سکونت داشته‌اند. طبق نتایج این بررسی 9/3 درصد از خانوارها در محل سکونت خود از یک اتاق، 8/30 درصد از دو اتاق، 3/46 درصد از سه اتاق، 7/14 درصد از چهار اتاق، 8/2 درصد از پنج اتاق و 5/1 درصد از شش اتاق و بیشتر استفاده کرده‌اند.

آمادگی بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات به مسکن مهر
مدیر شعب بانک مسکن استان البرز گفت: تاکنون قرارداد پرداخت تسهیلات به مبلغ 22هزار میلیارد ریال منعقد شده است که از این میزان رقمی معادل6 هزار میلیارد ریال به مرحله فروش اقساطی رسیده است. نعیمی اظهار داشت: 39میلیارد ریال تسهیلات در بخش بافت فرسوده و در بخش مسکن روستایی بیش از 81 میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک مسکن استان به متقاضیان پرداخت شده است. مدیر شعب بانک مسکن استان البرز با اشاره به حجم روزافزون فعالیت‌های مرتبط با طرح مسکن مهر در شعب بانک مسکن و فشار کار مضاعف و دوچندان که از این حیث بر دوش کارکنان این بانک قرار دارد از همه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط خواست ضمن پیگیری مستمر، فرآیند معرفی متقاضیان به بانک را در جهت تسریع در فروش اقساطی تسهیلات مجدانه پیگیری کنند. نعیمی تاکید کرد: همه کارکنان بانک مسکن و مجموعه مدیریتی استان آمادگی کامل خواهند داشت درصورت معرفی متقاضیان از سوی نهادهای ذیربط در حداقل زمان عملیات مربوط به تشکیل پرونده و تحویل دفترچه قسط به مراجعان را به انجام برسانند.


Page Generated in 0/0247 sec