printlogo


کد خبر: 128443تاریخ: 1393/8/22 00:00
علی دایی در لحظه آخر از شکایت خود علیه مایلی‌کهن صرف‌نظر کرد
پادرمیانی سلطان
درست بعد از شنیده شدن اذان مغرب در بعدازظهر سرد پاییزی چهارشنبه خبر گذشت علی دایی از شکایت خود در مورد اتهام‌های محمد مایلی‌کهن روی خروجی خبرگزاری‌ها رفت. دایی سرانجام تصمیم گرفت با صادر کردن بیانیه‌ای از حق خود بگذرد تا مایلی از زندان اوین آزاد شود. این اتفاق در لحظات آخر یعنی در حوالی ساعت 6 بعد‌ازظهر چهارشنبه رخ داد و قبل از آن خود دایی صبح دیروز (چهارشنبه)‌ در گفت‌وگویی عنوان کرده بود اگر مایلی‌کهن عذرخواهی نکند از حق خود نمی‌گذرد. شاید پا در میانی بزرگان فوتبال مثل پروین و دیگران سبب شد تا دایی تصمیم خود را تغییر دهد و افسوس بر اینکه اگر این پادرمیانی زودتر رخ می‌داد داستان تراژیک زندان رفتن یکی از مربیان لیگ برتری نیز به اینجا کشیده نمی‌شد. حالا باید منتظر باشیم تا اتفاق‌های بعدی و واکنش‌های بعد از این بخشش را مشاهده کنیم.

همه اتفاق‌ها قبل از بخشیده‌شدن مایلی‌کهن
صبح چهارشنبه، 21آذر
سلطان می‌خواهد پادرمیانی کند میان ۲ شاگرد قدیمی خود؛ یکی از دهه 60 و دیگری از دهه 80. برای علی پروین فرقی نمی‌کند که محمد مایلی‌کهن باشد یا علی دایی. او دوست ندارد فضای فوتبال بیش از اینها آلوده شود و برای همین برای ملاقات مایلی به زندان اوین می‌رود. او به همراه احمدرضا عابدزاده و حمید استیلی به ملاقات دوست و همبازی خود در دهه‌های گذشته رفت تا شاید بشود برای این مرد همیشه معترض فوتبال کاری کرد. پروین اعتقاد دارد هر دوی آنها اشتباه کرده‌اند ولی دایی باید کمی گذشت داشته باشد البته علی پروین طعنه‌ای هم به وزیر ورزش می‌زند و می‌گوید وقتی وزیر خودش اهل شکایت کردن است چه انتظاری از دیگران می‌رود؟! علی پروین پس از خروج از زندان اوین و ملاقات با مایلی‌کهن جملاتش را اینگونه آغاز می‌کند: حوصله حرف زدن ندارم. محمد مایلی‌کهن شاگرد من بوده و وظیفه من این بود که دیروز (سه‌شنبه) به اینجا بیایم اما دیر متوجه شدم. یک ساعت با هم صحبت کردیم. یک حرمت‌شکنی اتفاق افتاده است. خیلی بد است کسی از معلم خود شکایت کند و اینگونه در جامعه پخش شود. ما به‌دنبال جلب رضایت علی دایی هستیم. وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی مایلی‌کهن آزاد خواهد شد و آیا او بابت صحبت‌هایش علیه دایی عذرخواهی می‌کند یا نه، اظهار کرد: مایلی‌کهن با پای خودش به زندان رفته و به هیچ‌وجه عذرخواهی نمی‌کند. به نظرم دایی باید کوتاه بیاید. به هر حال یک رابطه معلم و شاگردی وجود دارد. قرار شده آقایان هدایتی، استیلی و عابدزاده راه‌حلی برای این مساله پیدا کنند. این وضعیت خیلی زشت است. به خود مایلی‌کهن هم گفتم که نمی‌داند بیرون چه خبر است و مردم چه می‌گویند. از وقتی که پول وارد فوتبال شده است، وضعیت اینگونه شده. حرمت‌شکنی یعنی همین. آخرش هم این می‌شود که یک نفر ارزش یک پیراهن را نمی‌داند. پروین در پاسخ به این پرسش که به هر حال دادگاه حکم داده و دایی چندان دخالتی در این ماجرا ندارد، بیان کرد: اصلا فرض بگیرید من مقصر باشم. دایی باید گذشت کند. پس از این صحبت پروین خبرنگاری گفت قبلا دایی چند بار در این رابطه گذشت کرده است که پیشکسوت پرسپولیس در پاسخ به او گفت: اصلا 10 دفعه گذشت کند، مگر چه می‌شود؟ مگر شاگردانم علیه من صحبت نمی‌کردند؟ من جوابی به آنها دادم؟ مایلی‌کهن برای مردم فرد مهمی است. او در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد اخیرا گفته که خود وزیر ورزش و جوانان هم در این میان رفتار درستی ندارد، بیان کرد: ببینید خود وزیر هم از دایی شکایت کرده است. فردا اگر دایی محکوم شد، همین ماجرا برای او هم تکرار می‌شود. از وزیر که متولی کار است، توقع می‌رود دستی روی سر ورزش بکشد و حرمت‌شکنی نکند. پروین در پایان و در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا مایلی‌کهن از دایی عذرخواهی می‌کند تا آزاد شود، گفت: مایلی‌کهن به هیچ‌وجه عذرخواهی نخواهد کرد.
ظهر چهارشنبه، 21 آذر
علی دایی:تا زمانی که مایلی‌کهن پشیمان نشود رضایت نمی‌دهم
علی دایی در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت پرونده خود و محمد مایلی‌کهن که منجر به زندانی‌ شدن سرمربی سابق تیم ملی شده و اینکه آیا حاضر است رضایت بدهد تا مایلی‌کهن از زندان آزاد شود، اظهار داشت: تکلیف کاملاً مشخص است. تا زمانی که مایلی‌کهن از کاری که انجام داده ابراز پشیمانی نکند، رضایت نمی‌دهم. وقتی یک نفر کار اشتباهی می‌کند بعد از آن پشیمان می‌شود اما این آقا اصلاً از کارش پشیمان نیست. قوه قضائیه که مهم‌ترین مرجع رسیدگی به این مسائل است، این حکم را داده، من نمی‌توانم دیگر حرفی بزنم اما باز هم تأکید می‌کنم تا وقتی که موضع آقایان همین باشد من کار خاصی نمی‌توانم انجام دهم. آقایان در چند سال گذشته بارها علیه من صحبت و مصاحبه کردند و مطمئنم خودشان طاقت یکی از این مصاحبه‌ها را ندارند. چطور زمانی که این آقا علیه من صحبت می‌کرد، کسی نبود به این مساله اعتراض کند اما حالا که به زندان افتاده همه اظهارنظر می‌کنند؟ 15 سال است علیه من حرف می‌زنند، واقعاً نباید به این مساله رسیدگی شود؟ آقایان وقتی درباره دستیار من صحبت می‌کنند و جلسه می‌گذارند، حتماً درباره من هم این کار را انجام می‌دهند. از همین‌جا اعلام می‌کنم اگر این مساله ادامه‌دار باشد من هم مجبور می‌شوم خیلی از مسائلی که در اختیار دارم را به استحضار مردم برسانم تا متوجه اتفاقات شوند. وی در پایان درباره مشکلاتی که با وزارت ورزش در چند روز گذشته پیش آمده است، تاکید کرد: بالاخره هر کسی حق دارد شکایت کند اما ظاهراً صحبت‌هایی که من از سال قبل مطرح کردم به مذاق خیلی‌ها خوش نیامده است.
بعدازظهر چهارشنبه، 21 آذر
 فریادشیران علیه دایی
فریادشیران می‌گوید سه‌شنبه برای فوتبال ایران عزای عمومی بود، چرا که در تاریخ فوتبال چنین اتفاقی رخ نداده است که شاگردی استادش را به زندان بیندازد. نادر فریادشیران درباره زندانی شدن محمد مایلی‌کهن در پی شکایت علی دایی، اظهار کرد: به آقای دایی می‌گویم که مرد باش و رضایت نده. ما جرم مرتکب شده‌ایم و باید به زندان برویم. آقای دایی گفته است که مایلی‌کهن باید اظهار ندامت کند. به او می‌گویم که در خواب ببینی مایلی‌کهن اظهار ندامت کند. من یک روز در کنار مایلی‌کهن بودن را به هزار روز در کنار شما بودن ترجیح می‌دهم. ممکن است مایلی‌کهن نسبت به عملکرد بعضی‌ها انتقاداتی داشته باشد آن شخص می‌تواند مهدی مهدوی‌کیا، علی کفاشیان یا افرادی دیگری باشند اما باید بدانیم که در انتقادات و ایرادات با هر ادبیات خوب و بدی هم که باشد آقای مایلی‌کهن منفعت شخصی ندارد و از یک جریان ناسالم طرفداری نمی‌کند. او به‌عنوان فردی که خیر و صلاح فوتبال را می‌خواهد صحبت می‌کند و نسبت به ناهنجاری‌هایی که در این رشته وجود دارد صحبت می‌کند اگرنه آقای مایلی‌کهن از این اتفاقات چه منفعتی شخصی می‌برد؟  
چهارشنبه 21آذر، ساعت 6بعدازظهر
دایی: از حقم گذشتم
محمد مایلی‌کهن با رضایت علی دایی از زندان آزاد خواهد شد. سرمربی سابق تیم ملی فوتبال که به دلیل اظهاراتش علیه علی دایی و با شکایت او به زندان محکوم شده بود، از سه‌شنبه برای گذراندن دوران محکومیتش راهی زندان شده بود که با رضایت علی دایی از زندان آزاد خواهد شد. علی دایی با انتشار متنی اعلام کرد از محمد مایلی‌ کهن گذشت کرده است. در این متن آمده است:
«به نام آنکه اگر حکم کند همه محکومیم
خداوند نبخشد بنده‌ای را که از سختی و گرفتاری دیگران خشنود باشد. آنچه در روزهای اخیر رقم خورد محصول اتفاقات و رفتار و گفتارهایی بود که مدت‌ها تکرار می‌شد و من را در جایگاه مجرم می‌نشاندند و هر آنچه بر زبانشان می‌آمد نثار من و خانواده‌ام می‌کردند بی‌آنکه دلیل خصومت‌شان را بدانم. مرا مغرور می‌خواندند بی‌آنکه کسی از آنها بپرسد ولو اگر علی دایی مغرور باشد چه ارتباطی به شما دارد؟ در روزهایی که بدترین نسبت‌ها را به من و خانواده‌ام می‌دادند و همه سکوت کرده بودند چه می‌شد کرد جز اینکه دست به دامان قانون شوم؟  قانونی که قبلا هم رای خود را در این باره صادر کرده و من از حقم گذشته بودم. این بار روند پرونده به سمتی منتهی شد که مجازات فرد مقصر فقط مجازات خود او نبود.
رفتن به حبس یک نفر، خیلی‌ها و بویژه خانواده‌اش را مکدر می‌کند و قسم می‌خورم بارها و بارها به این مسائل فکر کردم اما وقتی متولی امامزاده حرمت امامزاده را نگه ندارد و کسی که قانون او را محکوم کرده از کرده‌اش پشیمان نیست تکلیف طرف مقابل چه باید باشد؟ طی روزهای اخیر بزرگان بسیاری با من تماس گرفتند و البته همه دوستان به تنها سوال من پاسخ قانع‌کننده ندادند. پرسیدم به خانواده شما توهین شود چه می‌کنید و هیچکدام نتوانستند خودشان را جای من قرار دهند.


Page Generated in 0/0055 sec