printlogo


کد خبر: 128456تاریخ: 1393/8/22 00:00
14 میلیون آواره عراقی و سوری

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان می‌گوید ناآرامی و خشونت در سوریه و عراق حدود 13 میلیون و 900 هزار آواره و بی‌خانمان برجا گذاشته است. این نهاد حقوق‌بشری همچنین با اشاره به آغاز فصل زمستان افزود که بسیاری از آوارگان بدون غذا یا پناهگاه مانده‌اند و درباره روند ضعیف کمک‌های بشردوستانه از جانب برخی کشورها ابراز تاسف کرد. این آمار متشکل است از 7 میلیون و 200 هزار آواره در سوریه،
3 میلیون و 300 هزار آواره سوری در خارج از این کشور، یک‌میلیون و 900 هزار آواره در عراق و 190 هزار آواره که برای یافتن پناهگاه امن، خانه و کاشانه خود را ترک کرده‌اند. لبنان، اردن، عراق و ترکیه میزبان اکثر آوارگان و پناهجویان سوری هستند. امین اواد، مدیر امور خاورمیانه و شمال آفریقا در کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل خواستار آن شد که کشورهای دیگر جهان، بویژه اروپایی‌ها مرزهای خود را باز کنند و در این مسؤولیت سهیم شوند. او همچنین به روسیه و چین که در آخر فهرست کشورهای کمک‌کننده قرار دارند اشاره کرد.
محبوبیت پسر شجاع سوری
بتازگی فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که در آن یک جوان سوری در میان آتش سنگین تک‌تیراندازان ظاهرا ستیزه‌جو، کودکی دیگر را نجات می‌دهد. این فیلم کوتاه که توسط یک شبکه فعالان سوری در وبگاه بارگذاری و تماشای ویدئو یوتیوب در ۱۰ نوامبر منتشر شده است، صحنه هولناکی را نشان می‌دهد که در مکانی نامعین در کشور بحران‌‌زده سوریه روی داده است. تصاویر، دختربچه‌ای را نشان می‌دهد در حالی که پشت خودرویی سوخته مخفی شده هدف رگبار قرار گرفته اما یک نوجوان شجاع سوری در حالی که هدف رگبار تک‌تیراندازان قرار دارد به سوی دختربچه می‌دود. در همین حین در میان تیراندازی پی در پی به زمین می‌افتد اما بالاخره از جا برخاسته و خود را به دختر می‌رساند. سرانجام دست دختربچه را گرفته و دوان دوان در میان گرد و غبار ناشی از تیراندازی که ظاهرا از سوی پیکارجویان است، خود و دختربچه را به محل امنی می‌رساند.
زیارت فواد معصوم از حرم امام‌علی(ع)
فواد معصوم، رئیس‌جمهور عراق در جریان سفر به نجف اشرف به حرم مطهر حضرت امام علی(ع) مشرف شد.  فواد معصوم روز سه‌شنبه به دیدار آیت‌الله العظمی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان در نجف اشرف و همین‌طور تنی چند از دیگر مراجع بزرگ رفته و با ایشان درباره اوضاع سیاسی و امنیتی عراق بحث و گفت‌وگو کرده بود اما پیش از این دیدارها رئیس‌جمهور کرد‌تبار عراق همراه یک هیأت بلندپایه به حرم امیرالمومنین(ع) مشرف شده بود. فواد معصوم در دیدار با مسؤولان تولیت حرم در جریان پروژه‌های در دست احداث حرم امام‌علی(ع) قرار گرفت سپس با اهدای یک لوح که تصویری از بارگاه ملکوتی امام اول شیعیان روی آن نقش بسته بود مورد تقدیر شیخ زین‌الدین قرار گرفت.
 


Page Generated in 0/0049 sec