printlogo


کد خبر: 128457تاریخ: 1393/8/22 00:00
چهارگوشه

برنامه آلمان برای جاسوسی از شبکه‌های اجتماعی
رسانه‌های آلمان گزارش دادند برلین   طی 5 سال آینده برنامه‌ای را اجرایی می‌کند که بنابر آن از شبکه‌های اجتماعی جاسوسی کند و تبادلات اینترنتی فراتر از مرزهای این کشور را رمز‌گذاری کند. هیل در این‌ باره نوشت که دولت آلمان این برنامه را تایید کرده و از آن با عنوان هشدار سریع برای حملات اینترنتی یاد کرده است اما هنوز میزان بودجه‌ای که قرار است به این منظور اختصاص یابد تایید نشده است. این اقدام آلمان در واکنش به جاسوسی‌های آمریکا از آلمان از جمله شنود تلفن‌ همراه صدراعظم این کشور صورت می‌گیرد.

خشونت در روز ملی استقلال لهستان
تظاهرات «روز ملی استقلال لهستان» در ورشو، پایتخت این کشور برای چهارمین سال متوالی به خشونت کشیده شد. شبکه خبری یورونیوز در این باره نوشت که پلیس لهستان 220 نفر را بازداشت کرده است و می‌گوید 23 نفر از مأمورانش در خشونت‌های روز سه‌شنبه زخمی شده‌اند. خشونت وقتی شروع شد که صدها نقابداری که از آنها به عنوان راستگرایان افراطی یاد می‌شود با پلیس درگیر شدند. یازدهم نوامبر روز استقلال لهستان و مصادف با پایان جنگ اول جهانی در سال 1918 میلادی است.

اعتصاب هزاران پرستار آمریکایی
حدود 18 هزار پرستار آمریکایی روز سه‌شنبه در اعتراض به سیاست‌های دولت این کشور در بخش مراقبت از بیماران و بیماری ابولا و نادیده گرفته شدن استانداردهای مراقبت از بیماران در مراکز درمانی این کشور در برابر مرکز درمانی کایسر در کالیفرنیا اعتصاب کردند. پرستاران آمریکایی همچنین به حقوق و دستمزدهای پایین خود هم اعتراض دارند. آنها همچنین اعلام کردند شرکت‌های فعال در بخش تامین خدمات درمانی در این کشور در بخش اتخاذ تدابیر ضروری برای مقابله با ابولا هم بسیار ضعیف عمل کرده‌اند.

تداوم حمله به نیروهای پلیس عربستان
عصر سه‌شنبه به دنبال تیراندازی افراد ناشناس به خودروی گشتی پلیس مبارزه با مواد مخدر عربستان در استان القطیف، 2 پلیس مجروح شدند. این هشتمین حمله به نیروهای امنیتی در سال‌جاری در استان قطیف است. حادثه تروریستی استان شیعه‌نشین القطیف 10 روز پس از قتل 8 تن و زخمی شدن یک نفر دیگر در حمله افراد ناشناس به حسینیه‌ای در استان الاحسا رخ داد که به دنبال آن در عملیات غافلگیری و بازداشت، 3 تن از افراد تحت تعقیب و 2 نیروی امنیتی عربستان کشته شدند.

تایلند مسلمانان میانمار را ارجاع می‌دهد
مقامات تایلندی می‌گویند حدود ۲۶۰ مسلمان روهینگیا را که از اذیت و آزار در میانمار فرار کرده‌اند به دریا بازمی‌گرداند. سانیا پارکوبفول، سرهنگ پلیس منطقه کاپوئه در استان رانونگ در جنوب تایلند گفت مهاجرانی که با قایق به این کشور بیایند به دریا بازگردانده می‌شوند، هر اتفاقی هم رخ دهد مشکل آنهاست. به گفته گروه‌های فعال حقوق‌بشر، بیش از ۱۰ هزار مسلمان روهینگیا از نیمه اکتبر با کشتی‌های باری از ایالت راخین گریخته‌اند.  مقصد اصلی این پناهجویان عمدتا تایلند و مالزی بوده است.

فرماندار مردم فرگوسن را تهدید کرد
فرماندار ایالت میسوری برای مردم شهر آشوب‌زده فرگوسن خط و نشان کشید. در حالی که انتظار می‌رود هیات عالی قضات شهر از اواسط تا آخر نوامبر(یک تا ۲ هفته دیگر) درباره امکان اعلام جرم علیه «دارن ویلسون» افسر نیروی پلیس که  جوان سیاهپوست ۱۸ ساله را از پا درآورده بود حکم صادر کند، جی نیکسون، فرماندار ایالت مردم را از برگزاری هرگونه تجمع و راهپیمایی اعتراض‌آمیز برحذر داشته است.  او سه‌شنبه  گذشته از آموزش‌های ویژه بیش از یکهزار نیروی پلیس به‌منظور کنترل و مهار تجمع و تظاهرات خبر داد و در ادامه از آماده‌باش گارد ملی مکزیک در روز صدور حکم خبر داد و گفت در صورت لزوم افسران پلیس از سراسر ایالت به خدمت فراخوانده می‌شوند. این شهر عمدتا سیاهپوست‌نشین حومه سن‌لوئیز در ایالت میسوری،  بعد از تیراندازی مرگبار پلیس به مایکل براون، صحنه شدید‌ترین درگیری‌های خشونت‌آمیز میان نیروهای پلیس و معترضان بوده و گاهی به منطقه جنگی تشبیه شده است. براساس نظرسنجی مشترک نیویورک‌تایمز و سی‌بی‌اس نیوز، اکثر آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار در پی این قتل، اعتماد خود را نسبت به نظام قضایی و دادگستری آمریکا از دست داده‌اند چنانکه سطح اعتماد سه‌پنجم شرکت‌کنندگان نسبت به رسیدگی عادلانه به پرونده تیراندازی به براون، بین ناچیز و صفر متغیر بوده است.
 


Page Generated in 0/0230 sec