printlogo


کد خبر: 128560تاریخ: 1393/8/25 00:00
نبض جامعه

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت خبر داد
جایگزینی کارت ملی با دفترچه بیمه
مردم فقط با ارائه کارت ملی و بدون دفترچه بیمه می‌توانند از خدمات بیمه در بیمارستان‌ها استفاده کنند. به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی‌بندپی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان این مطلب افزود: بحث جایگزینی دفترچه بیمه در ایران، در عمل کلید خورد که درحال حاضر در مرحله آزمایشی در 8 مرکز درمانی کشور و 4 بیمارستان در تهران انجام می‌شود. وی خاطرنشان کرد: مردم بدون نیاز به دفترچه می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی خدمات خود را دریافت کنند. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه به جای دفترچه می‌توان از کارت ملی، موبایل، کارت هوشمند و... استفاده کرد، گفت: ممکن است سازمانی بگوید من کارت هوشمند می‌دهم یا سازمانی مانند سازمان بیمه سلامت بگوید که چیزی نمی‌دهم و فرد با مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها تنها با ارائه شماره ملی می‌تواند از خدمات بیمارستان استفاده کند.  به‌گفته محسنی‌بندپی حدود ۷۰ میلیون دفترچه در کل کشور وجود دارد و سازمان بیمه سلامت نیز سالی ۱۴ میلیون و با توجه به ثبت‌نامی‌های جدید بالغ بر 20 میلیون دفترچه صادر می‌کند و سازمان تامین اجتماعی نیز به همین تعداد دفترچه بیمه دارد. وی افزود: از آنجا که این پروژه بزرگی است، اجرای کامل آن کمی طول می‌کشد که قدم به قدم با شروع طرح پایلوت در 3 بیمارستان کار را شروع کردیم. محسنی‌بندپی تصریح کرد: درحال حاضر در حوزه سرپایی ورود پیدا نمی‌کنیم و اول در حوزه بستری و بیمارستان‌ها این کار را انجام می‌دهیم و پس از یافتن مشکلات و اصلاح کردن آن، حوزه سرپایی را نیز پوشش می‌دهیم.

معاون انجمن حمایت از بیماران کلیوی هشدار داد
رشد 5هزار نفری بیماران دیالیزی در سال
۲۵ هزار بیمار دیالیزی داریم و با توجه به افزایش سالانه ۵ هزار بیمار به این آمار تا ۵ سال آینده تعداد این بیماران در کشور 2 برابر می‌شود. فارس در این باره نوشت: داریوش آرمان، معاون ارتباطات و بین‌الملل انجمن حمایت از بیماران کلیوی با بیان این مطلب افزود: هفته حمایت از بیماران کلیوی از 23 تا 30 آبان است. با توجه به این مناسبت انتظار ما از مردم و دستگاه‌های دولتی این است که همت کنند و در این هفته برای بررسی میزان خطر بروز بیماری کلیوی با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و انجام آزمایش قند و فشار خون از وضعیت سلامت خود با خبر شوند. وی گفت: ‌بیماری کلیوی یک بیماری خاموش است که بخش عمده آن به دلیل ضعف خدمات بهداشتی و پیشگیری، ناشناخته مانده است. در زمان حاضر حدود 25 هزار بیمار دیالیزی در کشور داریم، حدود 30 هزار بیمار کلیوی نیز اکنون پیوند کلیه شده و به زندگی عادی بازگشته‌اند. آرمان خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد سالانه بین 3 تا 5 هزار نفر به تعداد بیماران کلیوی اضافه می‌شود و به این ترتیب افزایش 2 برابری تعداد بیماران کلیوی در کشور طی 5 سال آینده قطعی است و متأسفانه به علت کمبود امکانات درمانی و تخت‌های دیالیز با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تشریح کرد
جزئیات طرح سنجش کلاس‌اولی‌ها
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از تغییر ویژه در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به دبستان خبر داد. مجید قدمی، معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش با اعلام این خبر به فارس اظهار داشت: یکی از طرح‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان است که در نظر داریم به جای ۶ سال تمام برای کودکان ۵ سال تمام، اجرا کنیم. وی ادامه داد: به‌طور آزمایشی از اول آذرماه در مراکز استان‌ها، یک پایگاه سنجش تحصیلی نوآموزان دایر می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم این پایگاه‌ها تا آخر بهمن، ۳ هزار نوآموز را تحت پوشش قرار دهند. قدمی افزود: شاید سوال کنید این چه کاری است؟ چرا که شما در تابستان دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار می‌دادید و بعد به مدرسه می‌رفتند؛ واقعیت این است که در برنامه فعلی و در تابستان، در شرایطی که هنوز برای دانش‌آموز دارای مشکل،  اقدام ویژه‌ای انجام نشده است، به مدرسه می‌رود اما اکنون ۹ ماه فرصت است.
 


Page Generated in 0/0055 sec