printlogo


کد خبر: 128574تاریخ: 1393/8/25 00:00
اخبار

مجید مجیدی رئیس هیأت داوران جشنواره فیلم فجر شد
طی حکمی از سوی علیرضا رضاداد، مجید مجیدی، کارگردان نامدار و یکی از افتخارآفرینان سینمای ایران در داخل و خارج از کشور عهده‌دار هیات داوران سینمای ایران در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شد. علیرضا رضاداد، دبیر جشنواره فیلم فجر طی حکمی مجید مجیدی  را به عنوان رئیس هیات داوران سینمای ایران در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر معرفی کرد و از وی برای پذیرش این مسؤولیت تشکر کرد.  انتخاب هیات داوران جشنواره فیلم فجر نزدیک به 3 ماه قبل از برگزاری مراسم اختتامیه و اعلام رای نهایی داوران، یکی از تغییرات جشنواره امسال فیلم فجر محسوب می‌شود. قرار است بعداز 7 سال که از مجید مجیدی فیلمی به نمایش در نیامده است و در طول این سال‌ها مشغول خلق و آفرینش  فیلم محمد(ص) بوده است، این فیلم در جشنواره امسال به صورت غیررقابتی به نمایش درآید. مجید مجیدی قرار است بعداز 7 سال دوری از سینما با خلق، آفرینش و تولید فیلم محمد(ص) در جشنواره فیلم فجر این فیلم را به صورت غیررقابتی به نمایش در آورد.

استقبال مردم مشهد و شیراز از «شیار ۱۴۳»
نماینده اکران استانی «شیار ۱۴۳» از استقبال مردم مشهد و شیراز و همچنین تلاش برای اکران فیلم در شهرهای بدون سینما با استفاده از ظرفیت سالن‌های مختلف خبر داد. محرم براتی، نماینده اکران استانی این فیلم سینمایی درباره آمار فروش «شیار 143» گفت: طرح کمک به اکران فیلم‌های سینمایی در شهرستان‌ها به منظور کمک به سینماداران در شهرستان‌ها و همچنین تبلیغ آثار سینمایی برنامه‌ریزی شده است. برهمین اساس نمایندگان استانی فیلم سینمایی «شیار 143» علاوه بر تهران در 16 شهر دیگر نیز فعال شده‌اند. وی افزود: تاکنون نمایندگان فیلم «شیار 143» در استان‌هایی چون خوزستان، فارس، خراسان‌شمالی، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، گلستان، گیلان، مازندران، کردستان، مرکزی، قزوین، آذربایجان‌غربی و اردبیل فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. براتی با اشاره به اینکه هنوز تبلیغات این فیلم در شهرستان‌ها آغاز نشده است، بیان کرد: با این وجود خوشبختانه در شهرهایی چون مشهد و شیراز با استقبال خوب مردمی از فیلم «شیار 143» مواجه بوده‌ایم. نماینده اکران «شیار 143» اضافه کرد: کار اصلی نمایندگان استانی فیلم «شیار 143» این است که با توجه به شناخت از فرهنگ جغرافیایی استان محل زندگی خود بهترین تبلیغ را در جهت معرفی فیلم ارائه کنند. همچنین یکی از برنامه‌های ما این است که تازه‌ترین تجربه سینمایی نرگس آبیار را در شهرهایی که فاقد سینما هستند نیز به نمایش درآوردیم.براتی که یکی از اعضای موسسه پخش فیلمیران نیز هست در پایان صحبت‌های خود به فضاهایی که برای نمایش فیلم «شیار 143» در شهرهای فاقد سینما در نظر گرفته شده است اشاره کرد و گفت: اغلب ارگان‌های دولتی مانند اداره‌های ارشاد در استان‌ها سالنی شبیه به آمفی‌تئا‌تر دارند بنابراین از هر فضایی که بتوان فیلم را در شهرهای فاقد سینما به نمایش گذاشت استفاده خواهیم کرد.

بحرینی‌ها خواهان سریال‌های انقلابی هستند
شیخ راشد الراشد یکی از رهبران جنبش ۱۴ فوریه بحرین معتقد است که کشورش سوژه‌های زیادی برای ساخت فیلم سینمایی دارد. او می‌گوید: همه جای بحرین تبدیل به قصه‌ بزرگی برای ساخت فیلم شده‌اند. شیخ راشد الراشد یکی از رهبران جنبش 14 فوریه بحرین در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این سوال که اگر فیلمساز ایرانی بخواهد درباره انقلاب بحرین فیلم بسازد چه سوژه‌ای را می‌تواند انتخاب کند؟ گفت: رژیم بحرین به هیچ خبرنگار، رسانه و فیلمسازی اجازه نمی‌دهد از داخل بحرین تصویری بگیرد و مجوز ساخت فیلم نمی‌دهد. «راشد الراشد» ادامه داد: این روزها شما به هرجای بحرین نگاه کنید یک قصه بزرگ می‌بینید. «راشد الراشد» در پاسخ به این سوال که جوان‌های بحرینی از اکران چه فیلم‌هایی در کشورشان استقبال می‌کنند، گفت: فیلم مستندی از شبکه الجزیره پخش شد با عنوان «صرخه الظلام» به معنی «فریاد در تاریکی» که درباره حوادث بحرین بود و با استقبال روبه‌رو شد. مردم به فیلمی نیاز دارند که درباره گم شدن عدالت اجتماعی در بحرین حرف بزند. شیخ راشد الراشد در پاسخ به این سوال که کدام فیلم‌ و سریال‌های ایرانی در بحرین با استقبال روبه‌رو شده است، گفت:مردم بحرین سریال‌های «حضرت یوسف(ع)»، «مختارنامه» و «حضرت مریم(س)» را دوست دارند. فیلم سینمایی «سفیر» که خیلی قدیمی است را بارها دیده‌اند و صحنه‌های این فیلم در ذهنشان باقی مانده است. مردم بحرین مذهبی هستند و فیلم‌های سینمای ایران را دنبال می‌کنند چون اشتراکات فرهنگ و اخلاقی با مردم ایران دارند.


Page Generated in 0/0063 sec