printlogo


کد خبر: 128579تاریخ: 1393/8/25 00:00
فوتبال ایران باید بیدار شود
کی‌روش: دستاورد منتقدانم هیچ بوده است

سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران می‌گوید، کسانی از او انتقاد می‌کنند که دستاوردشان برای تیم ملی صفر بوده است. به گفته کی‌روش، نباید فرصت‌ها را از دست داد و باید تجربه جام‌جهانی را به جام ملت‌های آسیا منتقل کرد.
کره جنوبی
نگرانی نسبت به این بازی ندارم و می‌دانم بازی حساسی داریم. در ابتدای این بازی سعی می‌کنیم از بازیکنانی که در بازی آخر مقابل کره‌جنوبی بازی کردند استفاده کنیم و پس از اینکه مدتی از بازی گذشت از 8 الی 9 بازیکن جوانی که به تازگی به تیم ملی دعوت کردم، استفاده خواهم کرد.کی‌روش در واکنش به انتقاداتی که به لیست ارائه شده تیم ملی انجام می‌شود، گفت: وقتی بهترین تیم را به جام‌جهانی بردیم و بهترین نتیجه را هم گرفتیم، چرا همان تیم را به استرالیا نبریم؟ به اردوی پرتغال توجه کنید! ما 10 تغییر داشتیم. وقتی بین 24 بازیکن 10 تغییر وجود دارد چطور بعضی‌ها می‌گویند همان تیم جام‌جهانی را به استرالیا خواهد برد؟ تیم‌ملی جایگاهی شبیه سوپرمارکت ندارد که بخواهیم به‌صورت تصادفی برای آن بازیکن انتخاب کنیم. بازیکنانی که به تیم‌ملی می‌آیند باید مداوم و ادامه‌دار باشند. همین تداوم داشتن است که باعث شد من این بازیکنان را انتخاب کنم. البته نباید اینگونه باشد که بازیکنی فکر کند یک کارت اعتباری دارد و همیشه فیکس است. سعی کردم نگرشی در تیم‌ملی ایجاد کنم که بازیکنان با تلاش در تیم‌ملی حضور داشته باشند.
لیگ را می‌بینم
انتخاب‌های ما ثابت می‌کند که من لیگ را از نزدیک تماشا می‌کنم. البته من فقط نباید بازی‌های لیگ را ببینم و باید اتفاقات درون تیم‌ملی را هم بررسی کنم. من به‌خاطر داشتن چنین بازیکنانی خوشحال هستم. کی‌روش در ادامه صحبت‌های خود به ساعت مچی‌اش که رنگ پرچم ایران بود اشاره کرد و گفت: این ساعت مچی در زمان جام‌جهانی و خاص هر تیم ساخته شده است. یادم هست در بازی ایران مقابل کره که در تهران انجام می‌شد، با گرفتن کارت قرمز از روی نیمکت اخراج شدم و به روی سکوها رفتم. پسرکی به سمت من آمد و یک پرچم کوچک به دست من داد و من هم محکم آن پرچم را نگه داشتم. هیچکس امیدی نداشت ما پیروز میدان باشیم اما این اتفاق رخ داد. من زیاد به خرافات اعتقاد ندارم اما فکر می‌کنم آن پرچم خوشرنگ باعث پیروزیمان شد. از آن روز به بعد سعی می‌کنم همیشه نمادی از پرچم ایران را به همراه داشته باشم و رنگ این ساعت هم به‌خاطر همین موضوع است.
تضمینی برای جام ملت‌ها هست؟
نمی‌توانم قولی بدهم. هیچ مربی‌ای در جهان نمی‌تواند قولی برای موفقیت بدهد اما این قول را می‌دهم که بیشترین تلاش را داشته باشیم و با تمام وجود بجنگیم و سعی کنیم از هر بازی 3 امتیا‌ز را به دست آوریم و در آخر نتیجه‌ در دست خداست. همیشه مسؤولیت تصمیمات خودم را برعهده می‌گیرم اما این را در نظر داشته باشید که در حال حاضر براساس رنکینگ فیفا ایران تیم شماره یک آسیاست ولی همه می‌دانند که ایران تیم اول آسیا نیست بلکه این کره و ژاپن هستند که تیم‌های اول و دوم آسیا هستند و اگر ایران بیدار نشود و برای پیشرفت تلاشی نداشته باشد ضرر می‌کند. جام ملت‌های آسیا برای ایران از جام‌جهانی نیز مهم‌تر است. ما تا به امروز کارهای پایه‌ای نداشته‌ایم و امکاناتمان بسیار کم بوده است. اگر پیشرفتی نداشته باشیم، همه چیز در آینده مورد سوال قرار خواهد گرفت.
هدف
ما یک هدف کوتاه‌مدت داریم که موفقیت در جام‌ملت‌های آسیا است. برای این منظور هم نیاز به حمایت‌های مالی برای برگزاری اردو داریم. نیاز به حمایت داریم تا امکانات لازم را فراهم کنیم و نیاز به حمایت داریم تا انگیزه لازم را به بازیکنانمان بدهیم. در حال حاضر به خاطر مشکلات مالی نمی‌توانیم بازی‌های دوستانه خوبی را برگزار کنیم و فقط می‌توانیم با فلسطین و عراق دیدارهای دوستانه انجام دهیم. در همه جای دنیا بازی‌های دوستانه و برگزاری اردوها ارتباط مستقیمی با پول دارد، وقتی به موفقیت برسید می‌بینید سرمایه‌گذاری‌ای که انجام داده‌اید، ناچیز بوده است. شما با سرمایه‌گذاری یک الی 2 میلیون یورویی برای کشورتان در جهان کسب افتخار می‌کنید که این فوق‌العاده‌ مهم خواهد بود. همه در جهان اینگونه سرمایه‌گذاری‌ها را انجام می‌دهند و اگر کسی می‌گوید نیازی به سرمایه‌گذاری نیست، باید به او بگویم که هیچ چیز درباره فوتبال نمی‌داند. ما برای کوتاه‌مدت احتیاج به حمایت داریم. من تجربه 34 سال مربیگری دارم و براساس این تجربه این حرف‌ها را می‌گویم.
سیدمهدی رحمتی
باز هم برای چندمین بار تاکید می‌کنم درهای تیم ملی روی همه باز است و من هیچ جبهه‌گیری منفی و کدورتی نسبت به مهدی رحمتی ندارم ولی برخی افراد این جبهه را نسبت به او دارند. نسبت به بازیکنانی که در تیم ملی حضور دارند خوشحال هستم و هیچ شکی وجود ندارد که اگر تیم ملی به برد نیاز داشته باشد، این بازیکنان برای تیم ملی با تمام وجود بازی خواهند کرد. اگر برای برد به بازیکنانی همچون عقیلی، خلعتبری و رحمتی نیاز باشد آنها را هم به تیم ملی دعوت می‌کنم چون زحمات زیادی برای تیم‌ملی کشیده‌اند. چرا شما درباره رحمان احمدی سوال نمی‌کنید که ما صعودمان را به جام‌جهانی مدیون او هستیم؟


Page Generated in 0/0052 sec