printlogo


کد خبر: 128585تاریخ: 1393/8/25 00:00
چهارگوشه

درخواست نظامی اوکراین از اسرائیل
مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین از درخواست این کشور از اسرائیل برای پیوستن به آمریکا با هدف آموزش نیروهای دولتی کی‌یف خبر داد. وی در جریان یک کنفرانس خبری درباره آموزش نظامی آمریکا برای نیروهای مسلح اوکراینی گفت: در حال حاضر واشنگتن و کی‌یف در این زمینه با یکدیگر همکاری می‌کنند و ما به‌همین خاطر از آمریکا متشکریم. این مقام مسؤول دولت کی‌یف ادامه داد: ما باید از تجربیات اسرائیل نیز بیاموزیم و به همین خاطر از تعلیم‌دهندگان نظامی اسرائیل برای آموزش نیروهای ارتش اوکراین دعوت به عمل می‌آوریم.

کودتای ناموفق علیه امیر قطر
یک منبع آگاه در کشورهای حوزه خلیج‌فارس اعلام کرد تیم محافظان ویژه تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر بیش از 17 تن از اعضای خاندان آل‌ثانی را بنا به دستور وی بازداشت کرده است و این افراد به تلاش برای کودتا در قطر متهم شده‌اند. وی گفت: امیر قطر از عشیره المسند برای مقابله با نزدیکان خود که از تصدی پست امیری قطر توسط تمیم بن حمد آل‌ثانی راضی نیستند، کمک گرفته است. مادر امیر قطر نیز از عشیره المسند است. این منبع افزود دستگاه امنیتی قطر تعدادی از خانه‌های اعضای عشیره آل‌ثانی را تحت نظارت قرار داد.

اسکاتلندی‌ها باز هم انگلیس را تهدید کردند
رهبر جدید حزب ملی اسکاتلند گفته است اگر لندن با برگزاری رفراندومی در سال 2017، اتحادیه اروپا را ترک کند این از نظر دموکراتیک توجیه‌ناپذیر است و باعث می‌شود اسکاتلند نیز رفراندوم دیگری را برای استقلال برگزار کند. سیاست‌های اصلی من کمپین برای استقلال و پیروزی در انتخابات پارلمانی سال آتی میلادی در اسکاتلند است. در همه‌پرسی استقلال 18 سپتامبر، 3/55 درصد از ساکنان اسکاتلند مخالف جدایی از بریتانیا و 7/44 درصد هم موافق آن بودند.
 
تظاهرات ضد سیسی در شهرهای مصر
معترضان در چند استان مصر قبل و پس از اقامه نماز جمعه تظاهراتی را در مخالفت با نظام عبدالفتاح سیسی برگزار کردند. تظاهرکنندگان مسؤولان مصری را به قتل عمد مخالفان نظام این کشور در جریان تظاهرات‌ها و در زندان‌ها متهم کردند. آنها همچنین سیاست‌های نظام را علیه ساکنان سینا و اخراج اجباری آنها محکوم کردند. در همین حال جنبش 6 آوریل اعلام کرد یکی از اعضای این گروه در جریان تظاهرات به ضرب گلوله‌ای در سرش بشدت زخمی شد و به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد.

اعتصاب و تظاهرات اتحادیه‌های کارگری فرانسه
اتحادیه‌های کارگری فرانسه با برگزاری تظاهرات در پاریس خشم خود از طرح‌های دولت مبنی بر قانونی کردن گشایش فروشگاه‌ها در روزهای یکشنبه را اعلام کردند. در حال حاضر بسیاری از مشاغل در فرانسه روزهای یکشنبه را در تعطیلی بسر می‌برند اما دولت اولاند معتقد است با گشایش آنها اقتصاد کشور پس از سال‌ها رکود رشد می‌کند. در همین حین، رمی فری، از اعضای مجمع عمومی کار گفت طرح‌های دولت برای دایر نگه داشتن مشاغل در روزهای یکشنبه «هیچ منفعت مازادی برای اقتصاد» به همراه نخواهد داشت.  سیاست‌های ریاضتی فرانسه شهروندان این کشور را بیش از هر زمان دیگر تحت فشار مالی قرار داده‌ است. مالیات‌های فروش و بازنشستگی افزایش یافته‌، این در حالی است که کاهش شدید بودجه خدمات اجتماعی خانوارهای فرانسوی را وادار کرده است برای جبران کم‌کاری دولت بیش از پیش دست به جیب شوند. نرخ بیکاری در فرانسه در مقایسه با آمار مربوط به سپتامبر 6/0 درصد افزایش یافته است و با 3 میلیون و ۴۳۰ هزار بیکار، رکورد جدیدی ثبت کرده است.
 


Page Generated in 0/0055 sec