printlogo


کد خبر: 128610تاریخ: 1393/8/25 00:00
مرجعیت

مسؤولان از ظرفیت بسیج غافل نشوند
آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی عصر دیروز در دیدار سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: در عمل ثابت شد اگر نیروی بسیج وجود نداشت خیلی از مسائل روی زمین می‌ماند، چون آثار و برکات زیادی که وجود دارد حاصل فعالیت‌های نیروی بسیج است و همیشه باید این تشکیلات باقی بماند. به گزارش تسنیم، مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: مسؤولان نباید از ظرفیت بسیج غافل شوند. ۲۰ میلیون بسیجی در سراسر کشور وجود دارد که دشمن از همین مساله ترس دارد.  استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید بر اینکه بسیج یک سرمایه گرانبهاست، عنوان کرد: بسیج یک نیروی آماده و جوان و مخلص و دارای انگیزه زیادی است که این خود یک سرمایه گرانبهاست و ما باید از این سرمایه بزرگ حداکثر استفاده را ببریم. استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به حداکثر استفاده از نیروی بسیج تصریح کرد: هنوز از همه توان این سرمایه عظیم استفاده کاملی نشده است که باید سعی شود از آن حداکثر استفاده را برد و در جهت آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش کرد. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اهمیت آموزش مسائل اعتقادی تصریح کرد: باید جوانان بسیجی را از لحاظ اعتقادی آماده کرد چون دشمن برای آنها برنامه‌ریزی کرده ‌و در تلاش است از لحاظ اعتقادی به آنها ضربه بزند. وی با اشاره به اهمیت امر به معروف در جامعه اظهار کرد: باید برنامه‌های اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر توسط بسیج ادامه‌دار باشد.

بسیج انقلاب اسلامی را بیمه کرده است
آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در دیدار سردار نقدی و حجت‌الاسلام تویسرکانی پس از استماع گزارش عملکرد بسیج بیان کرد: خدمات سردار نقدی در جامعه بسیار بسیار چشمگیر بوده و الحمدلله زحمات بسیج برای مردم سرازیر است. وی با اشاره به مجاهدت‌های بسیج اظهار داشت: بسیج انقلاب اسلامی را بیمه کرده است و تشکیل بسیج نگاه عمیق امام راحل بود که موجب نگهداری ارزش‌های انقلاب شد. به گزارش روابط عمومی بسیج، وی وظیفه بسیج را تقویت شاخص‌های انقلاب اسلامی دانسته و خاطرنشان کرد: مکتبی بودن ولایت فقیه اصلی‌ترین شاخص‌های انقلاب اسلامی است که باید در تقویت آن تلاش کرد. این مرجع تقلید همچنین پشتیبانی از ضعفا را از دیگر شاخص‌های انقلاب اسلامی دانسته و عنوان کرد: انقلاب اسلامی پناهگاه مستضعفین عالم بوده و چشم امید همه مردمان عالم به ایران اسلامی است. وی با اشاره به شاخصه استکبارستیزی گفت: امروز استکبار ریشه‌ها و توطئه‌های گوناگونی دارد که تشکیل گروهک‌های تروریستی از جمله داعش در زمره همین نقشه‌ها بوده تا بتوانند در بین امت اختلاف ایجاد کنند. آیت‌الله نوری همدانی در همین باره ادامه داد: بحمدلله با حضور میلیون‌ها بسیجی و انسان‌های پا در رکاب کشور در آرامش بوده و امنیت ما در دنیا بی‌نظیر است. وی آمادگی‌های دفاعی را برای بسیج ضروری دانست و تاکید کرد: بسیج باید در سال چندین نوبت مانورهای قدرت و رزمایش برگزار کند چرا که امروز دشمنان از بسیج احساس وحشت می‌کنند. وی در پایان به بسیجی بودن خویش افتخار کرده و اظهار داشت: خدا را شاکریم که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با درایت و تدبیر توانسته‌اند نظام را هدایت کرده و روز به روز بر آمادگی علمی و پیشرفت‌های ایران اسلامی افزوده‌اند.

برخی مسؤولان به اسم آزادی حرف‌های نیشداری می‌زنند
آیت‌الله العظمی علوی گرگانی در دیدار سردار نقدی، اظهار داشت: آنچه از بسیج از بدو تشکیل تاکنون دیده‌ام آن است که بسیج در گفتار و رفتار موفق بوده است. ایشان در ادامه به تعریف بسیج اشاره و خاطر نشان کرد: همانگونه که از عنوان بسیج پیداست بسیج در تمام طبقات و موضوعات جامعه فعال و موفق بوده و بسان خون در جامعه است که اگر حرکت داشته و زنده باشد، تمام جامعه نیز حیات دارند. به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله العظمی علوی گرگانی با طرح این سوال که برای حیات بسیج باید چه برنامه‌ای داشته باشیم، اظهار داشت: راه احیای جامعه امر به معروف و نهی از منکر است و بهترین کسانی که می‌توانند این فریضه را اجرا و پیاده کنند بسیجیان هستند. اگرچه این بار سنگین است اما بسیج از عهده آن بر می‌آید. ایشان امر به معروف را موجب تقویت روح ولایت دانسته و افزود: در صورتی که جامعه روشن و بصیر شود در این صورت منتظر اجرای اوامر ولی فقیه است، لذا باید جامعه را با مسائل دینی آگاه کرد. ایشان در پایان با اشاره به اهمیت توجه به مردم توسط مسؤولان بیان کرد: گاهی برخی مسؤولان به اسم آزادی حرف‌های نیشداری می‌زنند حال آنکه آزادی مردم در عمل به آموزه‌های دینی است.


Page Generated in 0/0060 sec