printlogo


کد خبر: 128709تاریخ: 1393/8/27 00:00
سلامت

وزیر بهداشت:
محیط زیست برای وزارت بهداشت بیمار تولید می‌کند
مطالبات وزارت بهداشت از سازمان محیط‌زیست زیاد است. این مطالبات به این موضوع مربوط می‌شود که برخی اقدامات باعث شده تا سازمان محیط زیست برای ما بیمار تولید کند. سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت درباره وضعیت آلودگی و محیط زیست، گفت: تفاهمنامه‌ای با سازمان محیط زیست تنظیم شده اما این تفاهمنامه دارای اشکالاتی بود که امضای آن در حال حاضر منتفی شده است به همین دلیل در جلسات بعدی درباره آن بحث خواهد شد. وی به فارس افزود: مطالبات وزارت بهداشت از سازمان محیط زیست زیاد است و این میزان بیش از آن است که سازمان محیط زیست از بیمارستان‌های ما ایراد بگیرد. وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: این مطالبات به این موضوع مربوط می‌شود که برخی اقدامات باعث شده تا سازمان محیط زیست برای ما بیمار تولید کند. هاشمی درباره آلوده بودن بنزین پتروشیمی و اینکه قرار بوده کارگروهی برای بررسی میزان آلایندگی آن تشکیل شود، بیان داشت: مطالعات زیادی در این باره انجام شده و گزارش آن تقدیم مجلس شده است. به‌گفته وزیر بهداشت، وزارت بهداشت اختلاف‌نظری با وزارت نفت و سازمان محیط‌زیست درباره آسیب‌رسانی بنزین‌ها ندارد.هاشمی یادآور شد: بنابراین اگر مطلبی خلاف این موضوع به نقل از وزارت بهداشت اعلام شده را تکذیب می‌کنم بنابراین در وزارتخانه نوشته یا مصاحبه‌ای مبنی بر اینکه گفته باشد آسیب‌رسانی بنزین‌های قبلی بیشتر است، وجود ندارد.

ابتلای500 هزار کودک به دیابت نوع یک
پیش‌بینی می‌شود حدود 400 تا 500 هزار کودک در کشور به دیابت نوع یک مبتلا هستند و به طور سالانه 78 هزار  کودک در جهان به آن دچار می‌شوند. به گزارش «وطن امروز» علیرضا مهدوی، معاون مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، با بیان این مطلب از برگزاری اولین دوره آموزشی مربیان بهداشت مدارس با محور دیابت نوع یک در استان یزد خبر داد.  وی گفت: هدف از برگزاری این برنامه از بین بردن تفکرات غلط درباره دیابت نوع یک و آموزش به مربیان بهداشت مدارس در راستای نحوه صحیح برخورد با دانش‌آموزان دیابتی است. مهدوی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود 400 تا 500 هزار کودک در کشور به دیابت نوع یک مبتلا هستند و سالانه 78 هزار  کودک در جهان به آن دچار می‌شوند. دبیر کمیته کشوری مبارزه با دیابت ادامه داد: به طور کلی دیابت در استان یزد شیوع زیادی دارد بنابراین دیابت نوع یک هم از این قاعده مستثنا نیست اما به طور کلی الگوی ابتلا به دیابت نوع یک و 2 با هم متفاوت است یعنی افزایش بسیار زیاد شیوع دیابت بیشتر مرتبط به دیابت نوع 2 است و شیوع دیابت نوع یک افزایش اندکی دارد.

رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:
موج جدید آنفلوآنزا در راه است
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به توزیع واکسن آنفلوآنزا در سطح داروخانه‌های کشور نسبت به آمدن موج آنفوآنزا ابراز نگرانی کرد. محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره اینکه در آستانه فصل زمستان قرار داریم، گفت: باید نگران آمدن موج آنفلوآنزا باشیم چرا که این موج هر سال می‌آید و در همه جهان نیز این پدیده وجود دارد به طوری که می‌توان گفت آمدن موج آنفلوآنزا دیر و زود دارد اما به طور قطع شاهد آن خواهیم بود. وی به فارس بیان داشت: مهم این است افرادی که در معرض خطر بیشتری در ابتلا به آنفلوآنزا هستند واکسینه شوند، در درجه اول افراد بالای 60 سال باید واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند و در درجه دوم افرادی که دچار بیماری‌های قلبی و ریوی هستند باید این واکسن را استفاده کنند. گویا تصریح کرد:  افرادی که مبتلا به سرطان هستند و شیمی‌درمانی می‌شوند، افرادی که دچار بیماری‌های نقص ایمنی هستند و دیابتی‌های پیشرفته باید واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.


Page Generated in 0/0054 sec