printlogo


کد خبر: 128722تاریخ: 1393/8/27 00:00
تازه‌ها

مدیرعامل پژوهشگاه شفق عنوان کرد
به کارگیری و حضور پررنگ جوانان مؤمن راه خروج از بحران‌ها
علیرضا فرساد درباره محوریت نقش جوانان در حکومت اسلامی به انتصاب‌های رسول خدا در زمان حکومتش اشاره کرد و در ادامه به زمان حکومت مولای متقیان اشاره کرد و گفت: در زمان حکومت مولای متقیان امیرالمومنین علی بن ابی‌طالب ایشان به حضور پر رنگ جوانان در صحنه‌های مدیریتی بسیار اهمیت می‌دادند که از انتصابات آن حضرت می‌توان به انتصاب «محمد بن ابی‌بکر» از جوانان با ایمان و از یاران حضرت اشاره کرد که به استانداری سرزمین پهناور مصر منصوب شد. البته «عمرو بن ابی‌سلمه» نیز یکی دیگر از جوانانی بود که علی (ع) او را به امارت بحرین منصوب کرد. وی خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) جوانان را ذخیره عزت و اقتدار کشور تلقی می‌کرد و از آنها انتظار داشت  خود را برای ایفای مسؤولیت‌های ملی و مردمی مجهز و مهیا سازند. حضرت امام(ره) همیشه عنایتی خاص به جوانان دانشجو و متخصص داشتند زیرا می‌دانستند سکاندار این کشتی در دل توفان‌ها جوانان نخبه خواهند بود. علیرضا فرساد اظهار داشت: اعتقاد دارم کشتی توفان‌زده را باید به دست نیروهای جوان سپرد؛ زیرا یاران امام راحل (ره) برای بنیانگذاری انقلاب اسلامی همین جوانان بودند و کسانی که در 8 سال دفاع‌مقدس به جهانیان درس مقاومت دادند همین قشر دانشگاهی و جوانان بودند. مدیرعامل پژوهشگاه شفق درباره جایگاه جوانان در دولت تدبیر و امید نیز افزود: از همه خدمتگزاران عزیز مردم در دولت تدبیر و امید سوالی دارم و اینکه اگر بخواهید خداپسندانه نگاهی به فعالیت‌های خود از شروع کار دولت یازدهم بیندازید جایگاه جوانان در دولت کجاست و چرا جوانانی که در همه بحران‌ها در کنار نظام و انقلاب بوده‌اند آن طور که باید و شاید به کار گرفته نمی‌شوند. یکی از مهم‌ترین راه حل‌ها برای خروج از برخی بحران‌های فعلی به‌کارگیری و حضور پررنگ جوانان مومن، متخصص و توانمند است.

«آیاتای» محصول مشترک ایران و ترکیه
مرحله پیش‌تولید سریال «آیاتای» محصول مشترک ایران و ترکیه انجام شده و فروردین سال آینده کار تولید به نویسندگی و کارگردانی حسین‌ پورستار و به تهیه‌کنندگی جلیل اصغری آغاز می‌شود. به گزارش تسنیم، جلیل اصغری که پیش از این تهیه‌کنندگی سریال‌هایی همچون «آیریلیق» محصول کشور ترکیه با مشارکت هفت کشور منطقه و سریال «فریاد سنگ» محصول کشور ترکیه با مشارکت چهار کشور را در کارنامه خود دارد، درباره «آیاتای» گفت: پروانه ساخت این سریال که محصول مشترک 2 کشور ایران و ترکیه است، از مدت‌ها پیش صادر شده بود، ولی به خاطر مشکلاتی که گریبانگیر پروژه شد و سنگ‌اندازی‌هایی که صورت می‌گرفت هنوز به مرحله تولید وارد نشده‌ایم که حال با مساعدت‌های حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی دوباره پروانه ساخت آن تمدید شد و با حمایت‌های علی‌اکبر صفی‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و صادق نجفی شهردار تبریز، بالاخره پروژه جان تازه گرفت و فروردین‌ماه سال 94 کار کلید خواهد خورد. وی افزود: کار مراحل پیش‌تولید این پروژه عظیم با همکاری شرکت ترکیه‌ای «اصلی اسلام اوغلی» انجام شده و انتخاب لوکیشن‌ها نیز به اتمام رسیده که در حال رایزنی با اداره امور اراضی استان آذربایجان شرقی هستیم تا زمینی برای ساخت و احداث شهرک سینمایی که بازسازی ضلع غربی میدان ساعت تا میدان قونقا و ضلع شرقی میدان ساعت تا میدان شهربانی خواهد بود که توسط خانم الناز هاشمی‌نسب طراحی شده است، در اختیار گروه قرار گیرد.

نخستین مقتل مکتوب امام‌حسین(ع) توسط انتشارات بازنشر شد
انتشارات خیمه کتاب «مقتل‌الحسین علیه‌السلام»؛ نخستین مقتل مکتوب امام‌حسین(ع) را منتشر کرد. مقتل‌الحسین علیه‌السلام (نخستین مقتل مکتوب امام‌حسین(ع)) توسط انتشارات خیمه منتشر شد. این کتاب اثر «ابومخنف لوط بن یحیی ازدی» و ترجمه و شرح دکتر حجت‌الله جودکی با مقدمه‌ دکتر سیدمحمدمهدی جعفری منتشر شده است. ابومخنف لوط‌بن‌یحیی ازدی غامدی (متوفی ۱۵۷ ق.‍) یکی از مشهورترین و قدیمی‌ترین گزارشگران واقعه‌ عاشورا است. وی از شیعیان امامی کوفه و تاریخدان و سیره‌نویس بوده است. کتاب «مقتل‌الحسین» او از جمله‌ مشهورترین منابع تاریخ عاشورا به حساب می‌آید. در گذر زمان، اصل این کتاب از بین رفته است. (اگرچه کتاب‌هایی غیرمستند و آمیخته با تحریفات تاریخی فراوان با نام مقتل ابومخنف منتشر شده و در بازار موجود است.) تنها آنچه از آن مقتل ارزشمند قابل دسترسی است، روایت‌هایی است که به‌طور مستقیم ابوجعفر محمد‌بن‌جریر طبری (متوفی ۳۱۰ ق) در کتاب تاریخ خود نقل کرده است و مجموعاً ۱۱۳ روایت کوتاه و بلند را شامل می‌شود. در کتاب حاضر، دکتر حجت‌الله جودکی ـ پژوهشگر تاریخ و محقق در کتاب‌شناسی مقاتل ـ به روشی نقادانه و علمی به استخراج روایات مذکور از تاریخ طبری همت گماشته و آنها را به ترتیب حوادث تاریخی مدون کرده است.


Page Generated in 0/0072 sec