printlogo


کد خبر: 128736تاریخ: 1393/8/27 00:00
یدیعوت آحارونوت از تجدید انتخابات در سرزمین‌های اشغالی خبر داد
کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی

پایه‌های کابینه جدید اسرائیل که تنها 5 ماه از عمرش می‌گذرد طوری به لرزه در آمده که در سرزمین‌های اشغالی دیگر سخن درباره برگزاری انتخابات نیست بلکه برگزاری انتخابات تقریبا قطعی شده است.
روزنامه یدیعوت آحارونوت، رسانه اپوزیسیون دولت نتانیاهو با اعلام این موضوع به افشای شکاف‌های بزرگ پدید آمده در این دولت پس از جنگ ناکام 50 روزه علیه غزه و در شرایطی که اعتبار رژیم صهیونیستی حتی در نزد حامیان غربی‌اش به نازل‌ترین سطح در حیات ننگین 66 ساله این غده سرطانی رسیده است، پرداخت. به گزارش تسنیم، این روزنامه عبری ‌زبان در شماره دیروز ـ‌دوشنبه‌ـ خود نوشت تعدادی از رهبران ائتلاف دولتی به خروج از این ائتلاف تهدید کرده‌اند که این امر کابینه نتانیاهو را در آستانه فروپاشی قرار داده است.  «یائیر لبید» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به نتانیاهو هشدار داده است اگر اصلاحات در سازمان بهداشت انجام نشود و قانون مالیات بر ارزش افزوده و قانون برابری به تصویب نرسد، از کابینه خارج شده و انتخابات برگزار خواهد شد همچنانکه «زیپی لیونی» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی نیز تهدید به خروج از کابینه کرده است. به نوشته یدیعوت آحارونوت، زیپی در چارچوب اختیارات خود روز گذشته تصمیم گرفت بررسی قانون ملی را متوقف کرده و مانع تصویب آن در داخل کمیته قانونگذاری کنیست شود.
لیونی پیش‌نویس این قانون را خطرناک خواند. از سوی دیگر برخی افراد در داخل احزاب راستگرا این اقدام لیونی را اقدامی خرابکارانه دانستند و حتی نتانیاهو نیز تصمیم گرفت کمیته قانونگذاری را دور زده و پیش‌نویس این قانون را در جلسه آتی کابینه مطرح کند و اعلام کرد تمایل دارد این قانون به تصویب برسد.
در همین رابطه «نفتالی بینت» وزیر اقتصاد و صنعت اسرائیل از این اقدام لیونی به خشم آمده و تاکید کرد اقدامات 2 فراکسیون «یش عتید» و «هتنوعاه» شکستن قوانین بود و در صورت عدم تصویب قانون ملی حزب وی نیز هرگز به هیچ قانونی که از سوی این دو حزب ارائه شود، رأی نخواهد داد.
به نوشته این روزنامه، وضعیت کنونی یعنی بحران درباره قانون ملی، بودجه دولت، قانون مالیات بر ارزش افزوده و ساخت و سازها در شهرک‌ها، همگی تهدیدی برای فروپاشی دولت است و مشخص نیست این بحران‌ها چگونه به پایان خواهد رسید و آیا این اوضاع منجر به فروپاشی کابینه و برگزاری انتخابات خواهد شد؟
در همین حال روزنامه آمریکایی «ورلد تریبیون»  در گزارشی با این محور که «اسرائیل باید مراقب اوبامای زخمی باشد»، نوشت این احتمال وجود دارد که رئیس‌جمهور آمریکا درصدد باشد شهرت خود در خارج از کشور را حتی به ضرر اسرائیل، باز یابد.
بستری شدن رئیس مجلس فلسطینی در اسارت
رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین که در اسارت صهیونیست‌ها بسر می‌برد به دلیل وخامت حالش به بیمارستان منتقل شد.
به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما از قول منابع فلسطینی، «عزیز الدویک» که در زندان رژیم صهیونیستی در اسارت بسر می‌برد، به‌دلیل وخامت حالش به بیمارستان اسرائیلی «هداسا» منتقل شد.
دویک چند ماه قبل در جریان بازداشت‌های گسترده اعضای حماس که به‌دنبال قتل 3 شهرک‌نشین صهیونیست در نزدیکی الخلیل رخ داد، به اسارت صهیونیست‌ها درآمد.


Page Generated in 0/0061 sec