printlogo


کد خبر: 128995تاریخ: 1393/9/2 00:00
نبض جامعه

 افت 8 درجه‌ای دمای هوا در نوار شمالی کشور
کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش 5 تا 8 درجه‌ای دمای هوا در نوار شمالی کشور خبر داد.
امین‌حسین نقشینه درباره شرایط جوی کشور طی روزهای آینده با اشاره به فعالیت سامانه بارشی جدید اظهار داشت: انتظار می‌رود در استان‌های لرستان، شمال خوزستان، کرمانشاه، ایلام، کردستان، آذربایجان‌شرقی، مناطق جنوبی آذربایجان‌غربی، زنجان، اردبیل و در اواخر شب در استان گیلان شاهد بارندگی باشیم. کارشناس سازمان هواشناسی به «فارس» افزود: انتظار می‌رود در گیلان، غرب مازندران، بوشهر، مناطق مرکزی فارس و در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی به ترتیب بارش باران و برف رخ دهد. وی با بیان اینکه بارش برف در جاده‌های کوهستانی باعث اختلال در ترددها می‌شود، ابراز داشت: طی روز دوشنبه هفته جاری نیز استان‌های خراسان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، گیلان و غرب مازندران بارندگی را تجربه خواهند کرد. وی با بیان اینکه بارندگی‌ها با شدت کمتر در شمال کرمان و غرب اصفهان تداوم می‌یابد، یادآور شد: دریای خزر طی 2 روز آینده مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود. کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به ورود جریانات سرد شمالی طی روز آینده به کشور گفت: به همین دلیل، کاهش 5 تا 8 درجه‌ای دمای هوا در نوار شمالی کشور بویژه سواحل شمالی دور از انتظار نخواهد بود. نقشینه گفت: ظهر روز دوشنبه دوباره شمال‌غرب، غرب، مرکز و شرق کشور بارش برف و باران را تجربه می‌کنند. وی با بیان اینکه بارندگی‌ها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز در مناطق گوناگون کشور تداوم می‌یابد، ابراز داشت: بر همین اساس می‌توان گفت هفته جاری به لحاظ بارندگی هفته پرباری را خواهد داشت. این کارشناس سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی تهران نیز گفت: در 3 روز آینده انتظار می‌رود شاهد وزش باد در تهران باشیم، ضمن آنکه آسمان این کلانشهر ابری پیش‌بینی می‌شود.

مشاور رئیس سازمان سنجش اعلام کرد
ثبت‌نام بیش از 800 هزار نفر برای کارشناسی ارشد
بیش از ۸۰۰ هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد 94 ثبت‌نام کردند. حسین توکلی، مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان این خبر  گفت: ۸۱۰ هزار و ۷۹۰ داوطلب برای ثبت‌نام در دوره‌های ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۴ ثبت‌نام کردند. حسین توکلی، مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به «فارس» گفت: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 94 تنها از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش از روز شنبه 17 آبان آغاز شد و با مهلت تمدیدشده در روز چهارشنبه 28 آبان پایان پذیرفت. وی افزود: براساس آمار اولیه تعداد 810 هزار و 790 داوطلب برای ثبت‌نام در دوره‌های ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 94 ثبت‌نام کردند. توکلی اظهار داشت: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی‌شده این آزمون صبح و بعدازظهر چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه پانزدهم، شانزدهم و هفدهم بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

کاهش 50 هزار نفری ظرفیت عمره
معاون سازمان حج و زیارت از کاهش ظرفیت اعزام به عمره مفرده خبر داد. ناصر خدرنژاد به مهر افزود: شرایط مراکز اقامتی در مدینه منوره و کندی ساخت و ساز باعث شده ظرفیت اعزام‌های عمره کاهش پیدا کند. وی با اشاره به اینکه در عمره سال قبل 800 هزار نفر اعزام شدند، افزود: در دوره جدید 750 هزار نفر اعزام خواهند شد که البته اعزام‌ها در 2 نوبت انجام می‌شود که دور اول از نیمه آذرماه آغاز و دور دوم نیز در نیمه فروردین 94 انجام می‌شود.  معاون سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه 30 درصد هتل‌های مدینه از گردونه خارج شده‌اند، تاکید کرد: این هتل‌ها خدمات پایین و بی‌کیفیتی به زائران ایرانی ارائه می‌کردند که باعث نارضایتی آنان شده بود به همین دلیل از چرخه خارج شدند. خدرنژاد از افزایش 5 درصدی هزینه اعزام به عمره مفرده خبر داد و گفت: در سال جاری هزینه عمره افزایش پیدا کرده به طوری که بیشترین قیمت به 2 میلیون و 677 هزار تومان و کمترین مبلغ نیز به یک‌میلیون و 872 هزار تومان رسیده است، این در حالی است که حداقل هزینه عمره دوره قبل یک‌میلیون و 700 هزار بود.  
به گفته وی، این افزایش قیمت عمره به دلیل کاهش تعداد هتل‌ها و ساخت و سازهایی است که در عربستان انجام شده و نرخ بلیت تاثیری در افزایش قیمت نداشته است. خدرنژاد افزود: برای ثبت‌نام در کاروان‌های عمره ابتدا اولویت‌های یک تا 350 اعلام شد که البته در صورت عدم تکمیل ظرفیت از اولیت‌های بعدی نیز برای ثبت‌نام دعوت می‌شود.


Page Generated in 0/0049 sec