printlogo


کد خبر: 129001تاریخ: 1393/9/2 00:00
اخبار

انتشار گزارش کیفیت بنزین وارداتی منتظر تصویب کمیسیون اصل ۹۰
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام کرد: گزارش این کمیسیون درباره کیفیت بنزین پتروشیمی و بنزین وارداتی برای اعلام در صحن مجلس منتظر تصویب در کمیسیون اصل ۹۰ است. حسین آذین در گفت‌وگو با تسنیم، درباره زمان اعلام و انتشار نتیجه گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس درباره کیفیت بنزین پتروشیمی و بنزین وارداتی گفت: این گزارش آماده شده است اما برای مطرح شدن آن در صحن علنی مجلس، یکشنبه دوم آذر یا سه‌شنبه چهارم آذر در این کمیسیون تصمیم‌گیری می‌شود.  نماینده مردم رفسنجان و اَنار پیش از این بخشی از این گزارش را رسانه‌ای کرده و به تسنیم گفته بود: «هم‌اکنون می‌توان اعلام کرد که ادعای سازمان حافظت محیط‌زیست مبنی بر آلایندگی هوای تهران به علت استفاده از بنزین پتروشیمی (ریفرمیت) رد شده است». به گزارش تسنیم، بعد از اینکه وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط‌زیست، بنزین تولید شده در پتروشیمی‌ها را عامل افزایش سرطان در کشور اعلام کردند، اواخر خردادماه کمیسیون بهداشت و درمان با دستور رئیس مجلس شورای اسلامی، بررسی جامعی را درباره موضوع آلایندگی بنزین‌های تولید داخل و تاثیر آن بر سلامت مردم در برنامه کاری خود
قرار داد.  

زمینگیر شدن 10 فروند هواپیما
مدیرعامل شرکت ایران‌ایر با اشاره به اینکه 10 فروند از هواپیماهای فوکر این شرکت زمینگیر هستند، گفت: متاسفانه به‌رغم برداشته شدن برخی محدودیت‌ها، هنوز کمپانی رولز رویس انگلیس برای ارسال قطعه و تعمیر موتور این هواپیماها موافقت نکرده است. فرهاد پرورش در گفت‌وگو با مهر با اشاره به ناوگان فعال ایران‌ایر، اظهار داشت: ما حدود 27 فروند هواپیمای فعال داریم که 8 فروند همیشه در دوران تعمیراتی است و حدود 10 فروند از هواپیماها هم به دلیل نبود قطعه و موتور زمینگیر هستند که امیدواریم با اقداماتی که در چند ماه اخیر انجام دادیم، چند فروند از این هواپیماها را عملیاتی کنیم. وی با بیان اینکه البته اگر شرایطی فراهم شود که سایر قطعات را هم به کشور وارد کنیم مابقی هواپیماها را هم عملیاتی خواهیم کرد، بیان کرد: اغلب این هواپیماها فوکر هستند که البته فوکر یک شرکت هلندی است اما موتور فوکر ساخت شرکت رولز رویس انگلیس است. مدیرعامل شرکت ایران‌ایر افزود: متاسفانه به‌رغم برداشته شدن برخی محدودیت‌ها، کمپانی رولز رویس هنوز با ارسال قطعه و تعمیر موتور این هواپیماها موافقت نکرده است. وی با بیان اینکه امیدوار بودیم، شرکت رولز رویس در چندماه اخیر و در جریان توافقات تعمیرات موتور هواپیماها را انجام دهد، اظهار داشت: هرچه تقاضا کردیم پاسخ مثبتی از این شرکت نگرفتیم.

خرسندی وزیر راه از توجه بنیاد به تکمیل آزادراه تهران- شمال
 وزیر راه و شهرسازی با خوشبینی نسبت به ورود رئیس بنیاد مستضعفان به این پروژه که سابقا وزیر راه و ترابری بوده‌ و به توسعه راه‌ها علاقه‌مند است، گفت: امیدوارم توجه شخصی وی موجب تسریع در اجرای این پروژه شود. آخوندی با اشاره به لزوم توسعه جدی خروجی‌های تهران و گزارش این وزارتخانه در هیات وزیران یادآور شد: روزانه 110 هزار تردد در مسیر کرج به قزوین صورت می‌گیرد که بیش از دو برابر ظرفیت آن است. همچنین در محور قم روزانه 50 هزار تردد صورت می‌گیرد و محورهای فیروزکوه و هراز و جاده امام رضا در وضعیت فوق‌العاده سنگین از لحاظ ترافیک قرار دارند و در ایامی از سال با راهبندان مواجه می‌شویم. وی تاکید کرد: چاره‌ای نداریم تا قسمتی از ترافیک جاده‌ها را به ریل منتقل کنیم و مسیرهایی که روزانه بیش از یکصد هزار تردد دارند از نظر ترافیک ریلی مقرون به‌صرفه خواهد بود اگرچه نیاز به سرمایه‌گذاری سنگینی دارد.


Page Generated in 0/0054 sec