printlogo


کد خبر: 129016تاریخ: 1393/9/2 00:00
اخبار

شورای نگهبان طرح افزایش اختیارات وزیر دادگستری را رد کرد
شورای نگهبان طرح نحوه اجرای قسمتی از اصل 160 قانون اساسی را که درباره افزایش اختیارات وزیر دادگستری بود رد کرد. نجات‌الله ابراهیمیان، سخنگوی شورای نگهبان با تایید این خبر به فارس گفت: این طرح دوشنبه هفته گذشته 27 آبان‌ماه برای تطبیق با قانون اساسی و شرع مقدس اسلام به شورای نگهبان ارسال شد. وی افزود: این طرح چهارشنبه هفته گذشته 29 آبان‌ماه در دستور کار جلسه شورای نگهبان قرار گرفت و شورا نیز ایرادات متعددی نسبت به طرح یادشده گرفت. سخنگوی شورای نگهبان بر همین اساس خاطرنشان کرد: طرح‌ افزایش اختیارات وزیر دادگستری دارای مغایرت‌های متعددی با قانون‌اساسی بود که این ایرادات را به مجلس اعلام کردیم و منتظر پاسخ در این زمینه هستیم تا ببینیم مجلس محترم این ایرادات را برطرف می‌کند یا روی مصوبات قبلی خود اصرار کرده و این طرح را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می‌دهد. ابراهیمیان همچنین در بیان مهم‌ترین ایراد شورای نگهبان به این طرح گفت: یکی از مهم‌ترین مصوبات این طرح این بود که وزیر دادگستری مکلف شده درباره مسائل مربوط به قوه قضائیه به سوالات نمایندگان مجلس پاسخ دهد، از آنجا که این مسائل مربوط به قوه قضائیه است، اصولا در حیطه اختیارات وزیر دادگستری نبوده و درباره آنها وزیر دادگستری مسؤولیتی ندارد و وزیر دادگستری صرفا درباره روابط قوه قضائیه با سایر قوا مسؤولیت دارد لذا سوال از وزیر دادگستری درباره وظایف دستگاه قضا مغایر قانون اساسی شناخته شد.

رزمایش‌های بسیج برای آزادسازی قدس است نه اغتشاش خیابانی
سردار محمدرضا نقدی، مسؤول سازمان بسیج مستضعفین  با اشاره به رزمایش‌های بسیج تحت عنوان الی بیت‌المقدس و این اظهارنظر که این رزمایش‌ها برای مقابله با آشوب‌های خیابانی است، اظهار داشت: اولا آشوبگران خیابانی کوچک‌تر از آن هستند که ما برای آنها رزمایش برگزار کنیم؛ با یک الله‌اکبر مردم، آنها بساط خود را جمع می‌کنند و عددی نیستند؛ هدف این رزمایش‌ها همانگونه که از اسمش پیداست (الی بیت‌المقدس) آزادی فلسطین است و برای صدور فرمان آزادی آن بسیجیان لحظه‌شماری می‌کنند و اینها گرم کردن نیروها برای آن عملیاتی است که یک روزی باید جهان اسلام انجام دهد و مسلمانان را از شر صهیونیست‌ها نجات دهد.
به گزارش تسنیم، نقدی در بخش دیگری از اظهارات خود درباره این ادعا که برخی می‌گویند پیشرفت اقتصادی کشور در گرو رسیدن به توافق نهایی در مذاکرات هسته‌ای است، تصریح کرد: خوشبین‌ها و بدبین‌ها به مذاکرات هسته‌ای اگر وجدان خودشان را فریب ندهند یک مطلب را می‌دانند آمریکا و ابرقدرت‌ها اهدافی دارند که امروز در قالب و پوشش مساله هسته‌ای ایران اهداف خود را دنبال می‌کنند، لذا مذاکرات به هر نتیجه‌ای که برسد اهداف شوم آمریکایی‌ها تغییری نمی‌کند، حتی اگر توافق کامل حاصل شود و تمام امتیازات غنی‌سازی به صورت صددرصد به ایران داده شود و همه تحریم‌ها را لغو کنند، آن هدفی که آنها دارند باید تأمین شود.

تجهیز نیروی دریایی ارتش به یک «اژدر» پیشرفته جدید
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح دیروز شنبه در نشست خبری به‌مناسبت 7 آذر سالروز نیروی دریایی، از تجهیز نیروی دریایی ارتش به «اژدر» بسیار پیشرفته که مراحل آزمایش خود را در جنوب با موفقیت انجام داده، خبر داد و گفت: این سلاح باعث ارتقای توان رزمی دریایی ما می‌شود و اثر بسیار بالایی دارد. به گزارش تسنیم، وی افزود: این اژدر هم از زیردریایی، هم از ناوشکن و هم از بالگرد یا جنگنده می‌تواند شلیک شود. فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین از الحاق 2 بالگرد ضدزیردریایی، یک بالگرد ضدسطحی و یک هواناو به نیروی دریایی ارتش خبر داد و گفت: رونمایی از تعمیرات اساسی 5 فروند ناوچه موشک‌انداز کلاس فتح و تجهیز به موشک سطح به سطح، رونمایی از دو ناوچه موشک‌انداز، رونمایی از رادار سه‌بعدی عصر و نصب روی ناوشکن جماران از دیگر اقدامات نیروی دریایی ارتش است.


Page Generated in 0/0053 sec