printlogo


کد خبر: 129024تاریخ: 1393/9/2 00:00
سرخط خبر

  بانک جهانی اعلام کرد ارزش صادرات ایران در سه ماهه سوم ۲۰۱۴ برابر با تابستان ۹۳ با افت 3/19 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو شد و واردات ایران در همین مدت رشد 3/0درصدی را تجربه کرد.
  صراف‌های بازار آزاد و خیابان فردوسی دیروز دلار را با قیمت 3244 تومان، یورو را با قیمت 4070 تومان و پوند را با قیمت 5100 تومان به متقاضیان فروختند.
  با گذشت بیش از 3 ماه از ارائه لایحه خروج از رکود به مجلس و تصویب کلیات این لایحه در کمیسیون ویژه مجلس هنوز نوبت رسیدگی این لایحه در صحن علنی مجلس نشده است.
  طبق توافق ایران و گروه 1+5 امروز(دوم آذرماه) آخرین قسط 8/2 میلیاردی دور دوم مذاکرات درحالی سررسید می‌شود که هنوز بانک مرکزی ایران دریافت قسط پنجم را تایید نکرده است.
  گروهی از رهبران و فعالان صلح جهانی با مدیریت کوفی عنان، دبیرکل سابق سازمان ملل خواستار لغو فوری تحریم‌ها علیه ایران شدند و تاکید کردند «رژیم تحریم‌ها علیه ایران باید به صورت فوری و با حس مسؤولیت‌پذیری بالایی از سوی تمام طرف‌های درگیر مورد بازنگری قرار گیرد».
  شرکت بوئینگ قصد دارد از دولت آمریکا برای فروش تجهیزات هوانوردی بیشتر به ایران مجوز بگیرد.
  آرش محبی‌نژاد، دبیر شورای هماهنگی انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور با بیان اینکه سالانه ۲ هزار میلیارد تومان از پول مردم بابت خرید سوخت مازاد هزینه می‌شود، گفت: هم‌اکنون حدود ۴ الی ۵ میلیون خودروی فرسوده و نیمه‌فرسوده در سطح کشور در حال تردد هستند.
 مهدی کرباسیان، رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: تاکنون فعالیت‌های خوبی برای 7 طرح فولادی انجام شده اما این 7طرح، درگیر اختلاف بانک مرکزی ایران و چین شده است.
 سعید قوام‌پور، مدیرکل برنامه‌ریزی استراتژیک وزارت نفت گفت: معاونت برنامه‌ریزی در حال کار روی سامانه جامع اقتصاد مقاومتی است و احتمال دارد این سامانه در آینده برای عموم مردم قابل مشاهده باشد تا از اقدامات دولت در این بخش اطلاع حاصل کنند.
 محمود حجتی، وزیر جهادکشاورزی سیاست‌های جدید و مورد انتظار این وزارتخانه از شرکت بازرگانی دولتی ایران به منظور عملیاتی کردن اهداف تامین ذخایر راهبردی کالاهای اساسی کشاورزی مورد نیاز کشور را ابلاغ کرد.
 روز اول آذر ماه، مواد پتروشیمی در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران کاهش قیمت 3 تا 20 درصدی را تجربه کرد.
 محمد آقاطاهر، رئیس اتحادیه بنکداران تهران گفت: در روزهای گذشته شکر ۱۰۰ تومان و برنج هندی هزار تومان افت قیمت داشته است و سایر اقلام خوراکی نظیر حبوبات و روغن هیچ‌گونه تغییر قیمتی نداشته است.
 


Page Generated in 0/0052 sec