printlogo


کد خبر: 129035تاریخ: 1393/9/2 00:00
تاز‌ه‌ها

آیت‌الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی:
فیلم «طبقه حساس» بهشت، برزخ و قیامت را به استهزا کشیده است
 آیت‌الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی غروب پنجشنبه در دیدار علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با وی، در سخنانی گفت: در حال حاضر ارتباط تنگاتنگی بین حوزه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود ندارد و مسائل بسیاری است که وزارت ارشاد می‌تواند با حوزه علمیه تبادل فکری یا حتی مطالبه داشته باشد. به گزارش سینماپرس، عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه حوزه علمیه محصولات و دستاوردهای علمی و پژوهشی فراوانی دارد که متاسفانه در همین قم محصور شده است، افزود: ایجاد مرکزی برای ارسال دستاوردهای علمی این مراکز به سایر مراکز علمی و دانشمندان در دنیا ضرورت دارد. آیت‌الله فاضل‌لنکرانی گفت: 2 سال قبل طی سفر به نجف در بازدید از کتابفروشی‌های این شهر، هیچ کتابی از محصولات حوزه علمیه مشاهده نکردم که ضرورت دارد این ارتباط‌ها افزایش یابد و تولیدات علمی و کتاب‌هایی که در کشور به چاپ می‌رسد برای سایر کشورها نیز ارسال شود. او ادامه داد: باید مرکزی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه علمیه ایجاد شود تا پژوهش‌های صورت گرفته در حوزه‌های علمیه به مراکز علمی همانند دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه سایر کشور‌ها و کتابخانه‌های معتبر دنیا ارسال شود. رئیس مرکز فقهی ائمه‌اطهار(ع) با تاکید بر اینکه ارتباط حوزه و وزارت فرهنگ و ارشاد باید تقویت شود، گفت: در حال حاضر ارتباط تنگاتنگی بین حوزه و وزارت فرهنگ وجود ندارد و مسائل بسیاری است که وزارت ارشاد می‌تواند با حوزه علمیه تبادل فکری یا حتی مطالبه داشته باشد. او در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از فیلم طبقه حساس کمال تبریزی خطاب به وزیر ارشاد گفت: این فیلم را به پیشنهاد و اصرار یکی از دوستانمان دیدم و بعد از تماشای این فیلم تا صبح از ناراحتی خوابم نبرد. آیت‌الله فاضل‌لنکرانی گفت: این فیلم بهشت، جهنم، برزخ و قیامت را به استهزا کشیده و برخی مسائل نیز از جمله غیرت را به تمسخر گرفته است. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: به سازنده این فیلم درباره ساخت فیلم «مارمولک» نیز تذکر داده بودم اما تبریزی عنوان کرد؛ من این فیلم را به نیت خدمت ساختم. آیت‌الله فاضل‌لنکرانی گفت: امروز بیشتر وقت جوانان را ماهواره، اینترنت و فضای مجازی می‌گیرد و آنها کمتر فرصت مطالعه دارند، از این رو می‌توان مباحث اساسی را با قلم فضلا و طلاب توانمندی که در قم حضور دارند چاپ و در اختیار آنها قرار داد.

عناوین  متعدد کتب دفاع مقدسی رکورد شکستند
جواد محقق از بررسی ۲۵۰۰ نسخه کتاب جنگ که مجموع آثار تولید شده این حوزه در سال‌های ۹۰، ۹۱ و ۹۲ بوده ‌است، توسط داوران شانزدهمین جایزه کتاب دفاع‌مقدس خبر داد. به گزارش مهر، جواد محقق، دبیر شانزدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع‌مقدس با بیان اینکه برای داوری آثار این دوره از جایزه قراردادی با کتابخانه جنگ حوزه هنری بسته‌شده است، اظهار کرد: این قرارداد به منظور کاهش هزینه‌ها و دسترسی آسان‌تر به منابع ادبیات جنگ تحمیلی صورت گرفت. در دوره‌های پیشین مجبور بودیم تمام منابع و آثار موجود را خریداری کنیم و هزینه هنگفتی برای برگزاری جشنواره بپردازیم که امسال این هزینه‌ها با همکاری کتابخانه جنگ حوزه هنری مرتفع شد. وی ادامه داد: کتابخانه جنگ حوزه هنری در بین کتابخانه‌های تخصصی موجود در کشورمان جزو کامل‌ترین و دقیق‌ترین کتابخانه‌های اختصاصی جنگ است و آرشیوی بسیار غنی از آثار دفاع‌مقدس در آن موجود است. البته برای شانزدهمین جایزه کتاب دفاع‌مقدس هم فراخوان داده شده‌است تا اگر ناشری حدس می‌زند کتابش در این کتابخانه نیست، آن را به دبیرخانه جایزه بفرستد.  محقق همچنین گفت: مرحله نخست داوری‌های جایزه کتاب سال دفاع‌مقدس به غیر از یک رشته به اتمام رسیده و داوری مرحله دوم برخی رشته‌ها هم پایان یافته است و در برخی رشته‌های دیگر مشغول
داوری هستیم.  

«رنگ شک» عرب‌نیا آماده پخش شد
 بهروز خوش‌رزم، تهیه‌کننده  سریال رنگ شک اعلام کرد:  «رنگ شک» در ۷ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تحویل سیمافیلم شده است. آنونس کار نیز آماده شده اما هنوز زمان پخش قطعی آن مشخص نیست. این سریال با حضور فریبرز عرب‌نیا، آرش مجیدی، شهرزاد کمال‌زاده، معصومه آقاجانی، رضا امامی، حمیدرضا هدایتی، امیر مولوی، رضا نوری، پیام لاریان، هدایت‌الله سجادی، محمدرضا شیرخانلو، شاهرخ فروتنیان، عمار تفتی و شهرام عبدلی تولید شده است. فیلمنامه این اثر را فریبرز عرب‌نیا نوشته و داستان یک افسر نیروی انتظامی را روایت می‌کند که ماموریت می‌یابد تا وارد یک باند بسیار مخوف موادمخدر شود و به دلیل فوق‌سری بودن عملیات تنها یکی از فرماندهان مافوق او از این ماموریت مطلع است و در این راه با مشکلات متعددی مواجه می‌شود. این سریال در تهران و بوشهر مقابل دوربین رفت. «رنگ شک» در گروه سریال‌های تلویزیونی سیمافیلم تولید می‌شود.
 


Page Generated in 0/0066 sec