printlogo


کد خبر: 129060تاریخ: 1393/9/2 00:00
اخبار

رابطه وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال تیره‌تر می‌شود؟
ادامه ناهماهنگی و اختلافات میان وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال منجر به بیشتر شدن تحریم‌ها علیه فدراسیون خواهد شد. تازه‌ترین مساله بین فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان بحث انتخاب سرمربی تیم ملی امید است. در وزارت ورزش و جوانان کمیسیونی تحت عنوان «کمیسیون تایید مربی خارجی» مسؤولیت بررسی وضعیت مربیان پیشنهادی برای هدایت تیم‌های ملی را برعهده دارد. این کمیسیون که متشکل از 5 نفر است تعیین می‌کند آیا مربیان خارجی کیفیت لازم برای هدایت تیم‌های ملی را دارند یا خیر. نصرالله سجادی معاون ورزشی وزارت ورزش و جوانان، احمد گواری و علی رغبتی مدیران کل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی و دفتر ارزشیابی و نظارت وزارت ورزش و جوانان، شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون مربوط اعضای این کمیسیون را تشکیل می‌دهند. اما فدراسیون فوتبال درباره به خدمت گرفتن سرمربی تیم ملی امید چه درباره وینگادا و چه درباره کرانچار رزومه مربی پیشنهادی را به این کمیسیون ارائه نکرده و تاییدیه کمیسیون مربوط برای انتخاب این مربیان را نگرفته است. به همین دلیل هم بود که وزارت ورزش و جوانان در بحث قرارداد وینگادا به فدراسیون فوتبال هیچ کمک ریالی نکرد. پرداخت قرارداد مربیان خارجی از دیرباز برعهده کمیته ملی المپیک بوده و به این ترتیب فدراسیون مربوط رزومه مربی پیشنهادی را به کمیته ملی المپیک ارائه می‌کرد و پس از انجام بررسی‌های لازم به مربیان مجوز آغاز فعالیت داده می‌شد و کمیته ملی المپیک موظف به پرداخت حقوق بود اما پس از بالا رفتن نرخ ارز و دلار، هیات اجرایی کمیته ملی المپیک تصمیم جدیدی گرفت و رویه به این شکل شد که حقوق مربیان به صورت ریالی از طرف کمیته‌ به حساب فدراسیون‌ها واریز شود و فدراسیون‌ها خود متولی جذب مربیان خارجی شوند که گویا فدراسیون فوتبال هم براساس همین رویه دست به انتخاب وینگادا زده است اما با تشکیل کمیسیون تایید مربیان خارجی رویه به خدمت گرفتن مربیان دستخوش تغییراتی شده است. کفاشیان عصر چهارشنبه و پس از جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال از انتخاب کرانچار به‌عنوان سرمربی تیم ملی امید خبر داد اما جمعه با پس گرفتن حرف خود گفت انتخاب کرانچار هنوز نهایی نشده است و پس از بررسی برنامه‌هایش درباره او تصمیم خواهد گرفت. آیا کفاشیان این بار تاییدیه وزارت ورزش و جوانان را می‌گیرد یا همان مسیر انتخاب وینگادا را در پیش خواهد گرفت؟ برخی بر این باورند که اگر کفاشیان تاییدیه کمیسیون تایید مربیان خارجی را نگیرد، روابط وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون تیره‌تر خواهد شد و تحریم‌ها علیه فدراسیون فوتبال بیشتر می‌شود.

پیش‌بینی داربی‌بازها
از شهرآورد 79
در 13 دوره قبلی لیگ برتر 2 تیم آبی و قرمزپوش پایتخت 26 بار رودرروی یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند که از این تعداد 16 دیدار به تساوی انجامیده و تنها 10 دیدار منجر به برد و باخت دو تیم شده است. از این 10 بازی نیز سهم استقلال 6 برد بوده و پرسپولیس تنها 4 بار پیروز از زمین مسابقه خارج شده است. تعداد بالای تساوی دو تیم و کم‌گل بودن، ویژگی اصلی داربی‌های پایتخت از آغاز لیگ برتر تاکنون بوده است. از 16 دیدار دو تیم که به تساوی کشیده شده است، 7 بازی صفر - صفر و 9 بازی با نتیجه یک - یک به پایان رسیده است. میانگین بسیار کم گلزنی (7/1 گل برای هر بازی) در شهرآورد پایتخت جای سوال دارد. در ادامه گفت‌وگوهای کوتاهی را با چند تن از بازیکنان سال‌های دور و نزدیک استقلال و پرسپولیس انجام دادیم و ضمن عنوان یک جمله درباره شهرآورد از آنها خواستیم نتیجه این دیدار را نیز پیش‌بینی کنند.
ابراهیم آشتیانی: یک - یک
بازی بی‌کیفیت و به نتیجه مساوی نزدیک؛ یک دیدار کم‌گل، طوری که تماشاچیان حاضر در ورزشگاه از رفتن به استادیوم پشیمان می‌شوند.
علی پروین: تساوی دو تیم
داربی مساوی می‌شود. 2 تیم ترس از شکست دارند و همین موضوع عاملی است برای اینکه نتوانند بازی همیشگی خود را به نمایش بگذارند.
اصغر حاجیلو: 2 بر صفر به سود استقلال
این استقلال قابلیت‌های زیادی دارد و احتمال می‌دهم با 2 گل این دیدار را به سود خودش به پایان برساند.
حمید جاسمیان: صفر - صفر
داربی 79 در حد لیگ یک آزادگان هم نخواهد بود. قطعا این بازی با صدای این ساز و دهل که برایش می‌زنند تناسبی ندارد.
حسن روشن: 2بر یک به سود استقلال
امیدوارم فقط تمرکز کنند، تمرکز.
علی جباری: 2 بر یک به سود استقلال
ای کاش همه چیز عالی باشد.
علی انصاریان: یک بر صفر به سود پرسپولیس
داربی، داربی باز می‌خواهد. داربی 79 داربی‌باز ندارد؛ بازیکنانی همچون علی کریمی و فرهاد مجیدی که در یک لحظه سرنوشت بازی را تغییر دهند. مدیران و مربیان به دنبال محکم کردن صندلی‌هایشان هستند، امیدوارم این بازی تقابل ترسوها نباشد.
مرتضی کرمانی‌مقدم: یک بر صفر به سود پرسپولیس
امیدوارم زمانی که تماشاچیان ورزشگاه را ترک می‌کنند از تماشای این دیدار خوشحال باشند.


Page Generated in 0/0057 sec