معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خودروسازان خارجی نباید در تیپ جدید مشارکت با ایران، خودروها را به صورت سیبییو وارد کشور کنند، گفت: آغاز داخلیسازی از 40 درصد شرط اصلی است که باید ظرف 5 سال، سهم ساخت داخل در تولید خودروهای ایرانی- خارجی به 85 درصد برسد. سیدرضا نوروززاده در گفتوگو با مهر افزود: در سالهای گذشته، یک قرارداد خارجی برای تولید تندر E0 با رنو پارس تنظیم شده بود که بهدلیل مشکلات ناشی از تحریم، قرارداد آنطور که تدوین شده بود، اجرایی نشد اما طبیعی است که اگر قرار باشد یک شرکت ایرانی با خودروساز خارجی وارد مشارکت شود باید شروط ایران را بپذیرد. وی ادامه داد: مشارکت باید بهگونهای باشد که ایران در صادرات خودروهای این کمپانی به منطقه نقش داشته باشد چراکه اگر کل کشورهای منطقه را مقایسه کنیم، هیچ یک از کشورهای اطراف ایران از حاشیه خلیجفارس تا کشورهای شمالی، بستر لازم و زیرساختهای کافی در زمینه نرم افزاری و سختافزاری را برای سرمایهگذاری در صنعت خودرو به جز ایران ندارند. وی تصریح کرد: خودروسازان خارجی کاملا آمادگی دارند که وارد تولید مشترک با ایران شوند و البته ما نیز باید مراقبت کنیم که وارد شدن آنها به بازار ایران، به صورت برد-برد باشد.