printlogo


کد خبر: 129124تاریخ: 1393/9/3 00:00
برای تحول

محمد آخوندی:  رئیس جدید رسانه ملی در یکی از نخستین احکام خود، علی‌اصغر پورمحمدی را به سمت معاون سیما منصوب کرد. انتصابی که نشان از تیزهوشی و دقت سرافراز دارد. پورمحمدی از باتجربه‌ترین  نیروهای صدا و سیماست و سرافراز که خود از قدیمی‌های رسانه است می‌داند حضور فردی چون پورمحمدی در راس معاونت سیما می‌تواند وی را در دستیابی به اهداف تعیین شده برای رسانه ملی در دوره جدید یاری کند. در این باره چند نکته قابل بیان است:
1- معاون جدید سیما از نیروهای اصیل و انقلابی است که از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، در همه عرصه‌ها به عنوان سرباز مخلص انقلاب، امام و رهبری همواره در صف مقدم مبارزه بوده است. وی از خانواده معظم روحانیت و نیز خانواده بزرگوار شهداست و این از ویژگی‌هایی است که در طول سالیان گذشته و در مسؤولیت‌های مختلف همواره موجب شده است وی با درک عمیق از معارف اسلامی و آرمان‌های انقلابی، در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بردارد.
2-  سابقه طولانی‌مدت رئیس سابق شبکه‌های  سوم و پنجم سیما در رسانه،  می‌تواند از دیگر عوامل موفقیت وی باشد. پورمحمدی از پایین‌ترین سطوح در سازمان صدا و سیما کار خود را آغاز کرده و تا بالاترین رده در تلویزیون رسیده است که این آشنایی با همه زوایای کار در سیما و تولید محصول تلویزیونی می‌تواند نویدبخش روزهای خوبی برای تلویزیون و اهالی آن باشد. همچنین روابط بسیار خوب و صمیمانه با اهالی هنر، سینما و تلویزیون از دیگر عواملی است که ما را به جاری شدن خونی تازه در رگ‌های تولید صدا و سیما امیدوار می‌کند.
3- پورمحمدی برای دستیابی به اهدافی که در دوره جدید برای رسانه ملی تعیین شده است،‌کار سختی در پیش خواهد داشت. تحولات سال‌های گذشته در تلویزیون اگرچه با رشد کمی قابل ملاحظه‌ای همراه بوده است اما قطعا رشد کیفی تولیدات تلویزیون به همان میزان نبوده و مدیریت جدید تلویزیون باید با استفاده از همه ابزارها و بویژه  استفاده از  نیروهای متعهد و متخصص بالاخص  جوانانی که در سال‌های گذشته در صدا و سیما تربیت و برای این روزها آماده شده‌اند و نیز استفاده از اتاق فکری مجرب و همین طور  تغییر در ساختار شبکه‌ها و فرآیند تولید در تلویزیون، گام بلندی برای افزایش کیفیت تولیدات و نیز افزایش رضایت مخاطبان شبکه‌های مختلف سیما بردارد.
4- مدیریت جدید تلویزیون برای دستیابی به اهداف مورد اشاره باید از مشاوره و همراهی اهالی فن، دانشگاهیان و  نیز همکاران رسانه‌ای در همه بخش‌ها  استفاده کند و با مروری بر نقاط ضعف تلویزیون در سال‌های قبل و نیز مطالعه بیشتر درباره سلیقه مخاطبان جوان شده تلویزیون، تمام تلاش خود را به کار بندد تا به اهداف بسیار مهم ترسیم‌شده دست یابد.


Page Generated in 0/0078 sec