printlogo


کد خبر: 129231تاریخ: 1393/9/5 00:00
نبض جامعه

دبیرکل شورایعالی آموزش و پرورش اعلام کرد
کاهش تعداد مدارس استعدادهای درخشان
دبیرکل شورایعالی آموزش و پرورش از کاهش تعداد مدارس استعدادهای درخشان خبر داد. مهدی نویدادهم، دبیرکل شورایعالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طرح جامع تربیت استعدادهای برتر در شورایعالی
آموزش و پرورش تصویب شد، اظهار داشت:‌ استعدادهای برتر یا دانش‌آموزان تیزهوش به عنوان اصلی‌ترین سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند که ارائه خدمات آموزشی و تربیتی به آنها، از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است. دبیرکل شورایعالی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا با این طرح تعداد مدارس استعدادهای درخشان کاهش خواهد یافت؟ به فارس گفت: بله! در جاهایی که رشد بی‌رویه مدارس داشتیم، تعداد آن کم خواهد شد. وی افزود: درصد این کار را نیز مجریان باید تعیین کنند اما مدارسی که رشد دانش‌آموزان آن به مفهوم دقیق کلمه تیزهوش نبودند و از استانداردها برخوردار نبودند، محروم خواهند شد. دبیرکل شورایعالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 2 نگاه کلی به موضوع وجود دارد، تصریح کرد: نخست اینکه این دانش‌آموزان استعدادهای برتر هستند و از محیط عادی تعلیم و تربیت و مدارس جدا می‌شوند و در یک محیط مستقل و مجزایی، این خدمات آموزشی و تربیتی به آنها ارائه می‌شود. نویدادهم درباره نگاه دوم به این موضوع یادآور شد:‌ این دانش‌آموزان باید زندگی طبیعی را در دوران دانش‌آموزی سپری کنند و تعامل با افراد جامعه را بیاموزند. وی افزود: این جداسازی اثر منفی دارد و باید در همان محیط طبیعی و مدارس عادی، خدمات آموزشی به آنها ارائه شود؛ هر نوع نگاه، موافقان و مخالفانی داشته است و برخی طرفدار این نگاه و برخی طرفدار نگاه دیگر هستند و برخی هم تلفیقی عمل می‌کنند اما براساس مطالعاتی که داشتیم مبتنی بر مبانی نظری سند تحول و هم تجربیات آن، به این نتیجه رسیدیم که نگاه تلفیقی داشته باشیم و اصل را بر نبود جداسازی و نبود تفکیک گذاشتیم. طرح‌هایی مانند طرح شهاب بهتر می‌تواند کار آموزش و پرورش را دربرگیرد.

هفتمین کارت زرد مجلس به وزیر تعاون رسید
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نمایندگان مجلس «کارت زرد» گرفت. تسنیم در این باره نوشت: سوال ملی محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور جلسه نوبت صبح سه‌شنبه پارلمان قرار گرفت. سوال پورابراهیمی از ربیعی درباره «ملاک انتخاب و انتصاب مدیران صندوق‌های زیرمجموعه وزارت تعاون یعنی صندوق بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی» بود که ربیعی توضیحاتی را در این زمینه ارائه کرد.  در ادامه با توجه به قانع نشدن پورابراهیمی از پاسخ‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی سوال از وزیر را به رای وکلای ملت گذاشت که نمایندگان نیز با 98 رای موافق، 95 رای مخالف و 11 رای ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در صحن پاسخ‌های علی ربیعی را قانع‌کننده ندانستند و برهمین اساس وزیر تعاون نیز از مجلس کارت زرد گرفت.  گفتنی است پیش از این وزرای امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور، آموزش و پرورش، علوم و صنعت، معدن و تجارت از مجلس کارت زرد گرفته بودند. برهمین اساس ربیعی هفتمین وزیر کابینه است که کارت زرد گرفت.

خروج سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور آخرین وضعیت جوی و پیش‌بینی‌ها از وضعیت هوای کشور را تشریح کرد. احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در این باره اظهار داشت: براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی روز چهارشنبه 5 آذر در نواحی مرکزی، شمال شرق، شرق، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از جنوب کشور بارش ادامه خواهد داشت و به تدریج تا پایان روز چهارشنبه سامانه بارشی از مرز شرقی کشور خارج می‌شود. وظیفه به ایسنا افزود: روز پنجشنبه 6 آذر نیز در شمال غرب و برخی مناطق غرب و سپس در روز جمعه علاوه بر آن در سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش باران و برف رخ خواهد داد. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور همچنین با اشاره به وضعیت هوای تهران اظهارکرد: بر این اساس، آسمان تهران در روز چهارشنبه (امروز)کمی ابری و گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است و همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز 2 و 11 درجه سانتیگراد خواهد بود. در روز پنجشنبه نیزآسمان پایتخت کمی ابری با افزایش ابر و گاهی وزش باد خواهد بود و حداقل و حداکثر دما در این روز به 2 و 11 درجه سانتیگراد خواهد رسید.
 


Page Generated in 0/0059 sec