printlogo


کد خبر: 129235تاریخ: 1393/9/5 00:00
اخبار

پرداخت یارانه نقدی در سال آینده ادامه می‌یابد
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور از پرداخت و استمرار 2 یارانه نقدی و غیرنقدی در سال آینده خبر داد و گفت: به خانوارهای کم‌درآمد یارانه غیرنقدی هم به‌عنوان حمایت غذایی پرداخت می‌شود. به گزارش تسنیم، محمدباقر نوبخت در حاشیه نشست ستاد کشوری نظارت بر تعرفه‌های سلامت گفت: همچنان توصیه می‌شود خانواده‌هایی که می‌توانند بدون یارانه زندگی کنند به دولت اجازه بدهند که این منابع را برای اجرای طرح‌هایی مثل طرح تحول سلامت مجدداً به جامعه بازگرداند. وی افزود: دولت هیچ رقمی از این یارانه‌ها به خزانه خود واریز نمی‌کند، بلکه از خزانه خود مثل امسال 11 هزار و 300 میلیارد تومان هم به مردم کمک می‌کند. نوبخت گفت: شاید مناسب این باشد که بتوانیم اجرای طرح مرتبط با قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را عمدتاً معطوف به همین منابع کنیم بنابراین یارانه نقدی به همه خانوارها داده می‌شود. وی افزود: برای تولید و طرح تحول سلامت هم منابع مناسب دیده شده است.

پلمب مخازن سوخت کامیون‌های ترکیه‌ای از هفته آینده
مدیر کل ترانزیت سازمان راهداری از آغاز پلمب مخازن سوخت کامیون‌های ترانزیتی و صادرات و واردات ترکیه‌ای از 10 آذرماه در مرز‌های کشور خبر داد و گفت: در راستای بررسی سلامت پلمب‌ها، بازرسی‌های دقیقی انجام می‌شود. محمدجواد عطرچیان در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: پس از آنکه دولت ترکیه در اقدامی غیرقانونی نرخ عوارض عبور کامیون‌های ایرانی از مرز این کشور را ‌2بار افزایش داد، مشکلاتی برای عبور کامیون‌های ایرانی و ترکیه‌ای از مرز دوطرف پیش آمد، ایستایی و معطلی ‌کامیون‌‌ها افزایش یافت و موجب کاهش مبادلات تجاری دوطرف شد. وی افزود: در این راستا ایران از طریق وزارت راه و شهرسازی و وزارت امور خارجه پیگیری‌ها و رایزنی‌‌هایی داشت تا این اقدام غیرقانونی دولت ترکیه را به آنها متذکر شود و از طرف مقابل بخواهد نسبت به اجرای قانون و تفاهمنامه‌های قبلی دوطرف متعهد باشد. ‌ایران حتی از طرف ترکیه‌ای خواست‌ یکی از مسؤولان خود را به ایران بفرستد و در این باره مذاکره شود که طرف ترک استقبال نکرد.‌‌ عطرچیان اظهار داشت: ‌‌‌ترکیه‌ بر این اساس درخواست داده بود ایران مخزن سوخت کامیون‌های آنها را در مرز ایران پلمب کند و ما برنامه‌ریزی کرد‌ه‌ایم که این پلمب انجام شود.‌ وی افزود: به درخواست کشور ترکیه مخازن سوخت کامیون‌های ترکیه‌ای در مرزهای ورودی به ایران پلمب می‌شود و از این پس اجازه سوخت‌گیری به کامیون‌های ترکیه‌ای را در کشور نمی‌دهیم.

رشد ۴۳ درصدی شبکه فروش الکترونیکی ایرانسل
معاون فروش و توزیع ایرانسل گفت: در یک سال گشته شبکه فروش الکترونیکی ایرانسل به میزان ۴۳ درصد و فروش شارژ مستقیم به میزان ۲۰۰ درصد افزایش یافته است. محمود طلایی در مراسم بهره‌برداری از نخستین شبکه نسل چهارم در ایران که از سوی ایرانسل در شهر مشهد راه‌اندازی شد، افزود: اهم فعالیت‌های ایرانسل در حوزه فروش و توزیع ایجاد ۴۲ مرکز خدمات مشترکان در تمام مراکز استان‌ها به اضافه شهرهای بابل، کیش و قشم با اختصاص فضایی بالغ بر ۴۷۰۰ مترمربع و پرسنلی بیش از ۱۹۰ نفر، ارتقای سیستم فروش و توزیع از مدل متمرکز به مدل غیرمتمرکز (طرح فروش منطقه‌ای و استانی) و تمرکز بر توسعه فروش الکترونیکی بوده است. وی گفت: درحال حاضر بیش از ۴۵ میلیون نقطه دسترسی به شبکه فروش ایرانسل از طریق روش‌های مختلف وجود دارد که از جمله آنها ۳۳ هزار و ۸۸۹ نقطه آن خودپردازها، ۵۶۰ نقطه وب‌کیوسک‌ها، 2 میلیون و ۶۱۲ هزار و ۲۰۲ پایانه فروشگاهی، 8 هزار و ۶۳۷ عاملیت فروش و خدمات و ۴۴۰ هزار فروشنده هستند.
 


Page Generated in 0/0097 sec