printlogo


کد خبر: 129246تاریخ: 1393/9/5 00:00
تازه‌ها

فرامرز قریبیان درباره دیدار با وزیر ارشاد:
به وزیر گفتم که مرکز گسترش سینمای تجربی از ما حمایت نکرد
فرامرز قریبیان، بازیگر باسابقه سینمای ایران و تهیه‌کننده فیلم سینمایی «۳۶۰ درجه» درباره حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر سر صحنه این فیلم و صحبت‌هایش توضیحاتی را عنوان کرد.
  به گزارش فارس، متن یادداشت فرامرز قریبیان درباره بازدید علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پشت صحنه فیلم «360 درجه» به شرح زیر است: «شامگاه روز شنبه اول آذرماه سال جاری بود که علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور سرزده در سر صحنه فیلم «360 درجه» حاضر شد و با او درباره تولید نخستین فیلم بلند فرزندم سام قریبیان به بحث و گفت‌وگو پرداختیم. در این دیدار گلایه‌هایی را از عدم همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به‌عنوان یکی از نهادهای وابسته به سازمان سینمایی، خدمت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کردم اما حرف‌هایم طور دیگری منعکس شد. در این دیدار من هیچگاه از سازمان سینمایی و شخص حجت‌الله ایوبی گلایه‌ای را مطرح نکردم، فقط اشاراتی به عدم همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مطرح کردم. طبق اساسنامه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی یکی از وظایفش این است که حامی فیلمسازان اول، مستند و کوتاه باشد و برای تولید آثار سینمایی از آنها حمایت کند اما زمانی که برای تولید فیلم «360 درجه» به این نهاد مراجعه کردم، هیچ حمایتی از ما صورت نگرفت. طبیعی است که برای ساخت هر فیلمی در سینمای ایران باید به سازمان سینمایی مراجعه کرد و هر فیلمی که بتواند از سوی این سازمان پروانه ساخت دریافت کند به طور مستقیم تحت حمایت سازمان سینمایی قرار می‌گیرد و فیلم «360 درجه» هم از این قاعده مستثنا نبوده است. من در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیچ انتقادی از سازمان سینمایی را مطرح نکردم». «360 درجه» نخستین فیلم سام قریبیان در مقام کارگردان است که تهیه‌کنندگی آن برعهده فرامرز قریبیان، بازیگر صاحبنام سینما و کارگردان باسابقه سینمای ایران است. فیلم «360درجه» از مضمونی اجتماعی برخوردار است و نخستین حضور آن در سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر خواهد بود.

معاون ایوبی پشت صحنه «روباه» رفت
معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در روند بازدیدهای خود از پشت صحنه فیلم‌های سینمایی در دست تولید، از پشت‌صحنه فیلم «روباه» به کارگردانی بهروز افخمی بازدید و با عوامل این فیلم درباره روند تولید آن گفت‌وگو کرد. به گزارش سینماپرس، «محمد احسانی» در دیدار با افخمی، کارگردان این اثر سینمایی گفت: مضامین پلیسی و جاسوسی یکی از موضوعات جذاب برای مخاطبان سینماست که متاسفانه سهم قابل‌قبولی در سبد تولیدات سینمایی ندارد. وی توضیح داد: این‌گونه سینما معمولا قصه‌گو و قهرمان‌محور است که بر جذابیت آن می‌افزاید. معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی با مغتنم شمردن حضور «بهروز افخمی» و گروه تولید این کارگردان سینما که دارای سوابق خوب در ساخت آثار ارزشمند و پرمخاطب است، اضافه کرد: نگاه این فیلم هم در واقع نوعی ادای دین به دانشمندان جوانی است که عمر، جوانی و جان شیرین خود را در راه پیشرفت علمی کشور فدا کرده‌اند و امیدوارم بقیه مراحل تولید هم با موفقیت طی شود و در جشنواره و همینطور جدول اکران سال آینده شاهد یک فیلم خوب و جذاب باشیم. «روباه»  به  تهیه‌کنندگی محمد پیرهادی است و گروه بازیگران آن را حمید گودرزی،بابک حمیدیان، آرش مجیدی و مرجان شیرمحمدی تشکیل می‌دهند. «روباه»  تریلر جاسوسی با محوریت ترور دانشمندان هسته‌ای است.

«پژمان ۲» در راه؛ صحت با «شمعدانی» به بیمارستان می‌رود
محسن چگینی تهیه‌کننده سریال «پژمان» از آغاز ساخت سری دوم این مجموعه در گروه فیلم و سریال شبکه 3 سیما در آینده‌ای نزدیک خبر داد. به گزارش مهر، پخش سریال «پژمان» تابستان سال گذشته در 26 قسمت 40 دقیقه‌ای توانست مخاطبان زیادی را با خود همراه کند و همین اتفاق باعث شد تا ساخت نسخه سینمایی و سری دوم این مجموعه تلویزیونی نیز در دستور کار سازندگان آن قرار بگیرد. محسن چگینی در این باره گفت: مراحل نگارش فیلم سینمایی و سریال «پژمان» به طور همزمان توسط پیمان قاسمخانی و مهراب قاسمخانی نوشته می‌شود. وی افزود: این سریال برای شبکه سه سیما تولید خواهد شد و در ساخت فیلم سینمایی «پژمان» نیز این شبکه مشارکت خواهد داشت. همچنین سریال در 30 قسمت تهیه می‌شود.چگینی درباره آخرین وضعیت تولید «شمعدانی» نیز اظهار کرد: تصویربرداری حدود 8 قسمت از این سریال باقی مانده است. سکانس‌های مربوط به باغ‌وحش تهران را ضبط کرده‌ایم و در حال حاضر گروه مشغول ضبط در شهرک چشمه هستند و بعد از آن سکانس‌هایی از بیمارستان و بانک ضبط می‌شود و در ادامه دوباره به لوکیشن اصلی یعنی خانه قیطریه باز می‌گردیم.
 


Page Generated in 0/0071 sec