printlogo


کد خبر: 129272تاریخ: 1393/9/5 00:00
چهارگوشه

هیگل به زباله‌دان تاریخ پیوست
یک عضو گروه تروریستی داعش در واکنش به استعفای هیگل در یادداشتی در توئیتر نوشت که این استعفا به دنبال ناتوانی در مقابله با داعش صورت گرفته است. یکی دیگر از تروریست‌های داعش با انتشار ویدئویی از مصاحبه تلویزیونی وزیر دفاع مستعفی آمریکا در شبکه‌های اجتماعی، به تمجید از گروهک داعش پرداخته و می‌نویسد تاکنون از نظر سازماندهی و توان جنگی و نیز از نظر آموزشی و سطح حمایت مالی، مانند داعش ندیده‌ایم. یک کاربر داعشی دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز تصویری از سربریدن گروگان‌ها به‌دست تروریست‌های داعش منتشر کرده و با استفاده از فتوشاپ، صحنه اعدام شدن وزیر دفاع مستعفی آمریکا را نمایش داده و در زیر آن نوشته است: هیگل به زباله‌دان تاریخ پیوست.

ارتش مکزیک معترضان را تهدید کرد
درپی ادامه نگرانی‌ها و اعتراضات شهروندان مکزیک علیه مقامات دولتی این کشور به دلیل ناپدید شدن و شایعات مربوط به کشته شدن 43 نفر از دانشجویان این کشور، بحران سیاسی در کشور رو به افزایش است. وزیر دفاع مکزیک با توجه به افزایش تنش‌های سیاسی تهدید کرد در صورت عدم توقف اعتراضات نیروهای نظامی و ارتش مداخله خواهند کرد. در روزهای اخیر صدها هزار نفر از کارگران و جوانان با اجتماع در میدان بزرگ زاکالو به بی‌توجهی مقامات مسؤول اعتراض کردند. ۲ ماه از واقعه ناپدید شدن ده‌ها نفر از دانشجویان می‌گذرد.

شیوع وحشتناک ابولا درسیرالئون
ابولا در کشور سیرالئون بسیار سریع‌تر از سایر کشورهای درگیر با این بیماری مهلک در حال پیشرفت است. گفتنی است در حال حاضر در مناطق روستایی در کشور سیرالئون، ابولا با شدت در حال سرایت به مردم و حتی حیوانات است. در حال حاضر بیش از ۵ هزار نفر جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند. براساس آمارها در سیرالئون ۱۵۱۰، لیبریا ۴۱۳، گینه ۱۰۱۸، نیجریه ۸، ایالات متحده یک و کشور مالی یک نفر قربانی این بیماری مرگبار شده‌اند. علاوه بر ضعف بهداشتی، مشکلاتی مانند آداب و رسوم سنتی تدفین در این نوع کشورها که شامل شست‌وشوی اجساد است، عامل انتقال بیماری به سایر افراد و آلوده شدن منابع آب زیرزمینی عنوان می‌شود. کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در بدترین حالت انتظار ابتلای
۱۰ هزار مورد جدید در هر هفته در ماه دسامبر سال ۲۰۱۴ را دارند.

اسنودن برنده جایزه صلح اشتوتگارت
ادوارد اسنودن، افشاکننده برنامه‌های جاسوسی پنتاگون برنده جایزه صلح اشتوتگارت 2014 شد. این جایزه از جانب طرح ابتکاری شهروندان موسوم به «دی‌ان استیفتر» اعطا شده است. اسنودن، پیمانکار اطلاعاتی سابق آمریکا نتوانست در مراسم اعطای این جایزه حضور یابد، وی پیامی ویدئویی برای دست‌اندرکاران این جایزه فرستاد. وی گفت: اگر می‌خواهیم در جامعه‌ای آزاد زندگی کنیم، باید برای ارزش‌های آزادیخواهی بایستیم و از آن دفاع کنیم. در ماه آگوست امسال، دوره پناهندگی اسنودن در روسیه به مدت ۳ سال تمدید شد.

۱۰۰ کشته در درگیری‌های کنگو
منابع آگاه در جمهوری دموکراتیک کنگو، دوشنبه اعلام کردند نزدیک به 100 نفر روز پنجشنبه نزدیک بنین در شرق این کشور کشته شدند. به این ترتیب شمار غیرنظامیانی که از نیمه اول اکتبر در کشتارهای پیاپی در بنین در شمال استان کیووی شمالی به دست شورشیان اوگاندایی وابسته به نیروهای ائتلاف دموکراتیک کشته شده‌اند به بیش از 200 نفر می‌رسد. منابع مختلف اعلام کردند تاکنون هویت عاملان این کشتار مشخص نشده است.
 
هدایای گرانقیمت امارات به پادشاه  اسپانیا
مساله هدایای بسیار گرانقیمت شیوخ عربی به  خانواده سلطنتی اسپانیا در این کشور به رسانه‌ها کشیده شده است. به گزارش روزنامه القدس العربی چاپ لندن، اداره مالیات مادرید با انتشار آگهی 2 خودروی «فراری» اهدایی شیخ «خلیفه بن‌زاید آل‌نهیان» به «خوان کارلوس» پادشاه اسپانیا را به مزایده گذاشت. این دو خودرو در سال 2011 به پادشاه اسپانیا هدیه داده شد و از آنها هیچ استفاده‌ای نشده است. بهای این دو خودرو قرار است به خزانه دولت واریز شود، مزایده این خودرو تصمیم کاخ پادشاهی اسپانیا است. دلایل متعددی برای تصمیم مذکور مطرح شده است؛ از جمله هزینه‌های بالای این نوع خودرو برای پادشاهی اسپانیا که با بودجه سالانه 9 میلیون دلار کمترین بودجه را در میان پادشاهی‌های جهان دارد. دلیل دیگر این است که پادشاهی اسپانیا با توجه به بحران مالی این کشور می‌خواهد وانمود کند سیاست‌های ریاضت اقتصادی را در پیش گرفته است.


Page Generated in 0/0056 sec