printlogo


کد خبر: 129275تاریخ: 1393/9/5 00:00
راز نسخه PG-13 فیلم‌های هالیوودی قتل شهروندان آمریکایی و اروپایی
چرا داعش بریدن سر غربی‌ها را نشان نمی‌دهد؟

 گروه بین‌الملل: آیا داعش مستقیما با هالیوود یا جریان اصلی سینمای غرب در ارتباط است؟ یک محقق آمریکایی از استفاده داعش از فناوری‌های پیشرفته مونتاژ فیلم و حربه‌های سینمایی سطح بالا که تنها در توان استودیوهای بزرگ غربی است، پرده برداشت. این فیلم‌ها که حتی به لحاظ  ثبت جزئیات، مستند نبوده و دستکاری شده هستند در حقیقت به‌عنوان کارت‌دعوت‌هایی از سوی کاخ سفید، الیزه، داونینگ استریت و بیت روش(تل آویو) برای افکار عمومی غرب استفاده می‌شوند تا با لشکرکشی دوباره به خاورمیانه همراه شوند. گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام، از زمان اوج‌گیری حملاتش به عراق و سوریه، برای هراس‌افکنی و جوسازی در افکارعمومی جهانی همواره وابسته به یک گروه رسانه‌ای بسیار مجرب بوده است که گفته می‌شود مغز متفکر آن یک تبعه آمریکاست. در ضمن هنوز مدت زیادی نگذشته از اخطار رئیس جدید سازمان اطلاعات بریتانیا به شرکت‌های ارتباطی آمریکایی مثل فیس‌بوک، توئیتر و گوگل که عملا به بازوی رسانه‌ای تروریست‌های تکفیری تبدیل شده‌اند و به آنها خدمات خاص می‌دهند اما ساختن فیلم‌هایی برای جعل حقایق با آخرین فناوری‌ها و تکنیک‌های روز به منظور شوک وارد کردن به افکار عمومی، پای هالیوود را هم به پشت پرده جنایت‌های این گروه باز کرده و مهر تاییدی است بر این فرضیه که داعش آخرین محصول کارخانه جنگ‌سازی یانکی‌هاست.
حال پروفسور «کوین برت» محقق مسلمان و استاد دانشگاه مغضوب آمریکایی با اشاره به این نکته که داعش دست‌پرورده غرب است و «چاقو دسته خودش را نمی‌برد»  فاش می‌کند همه فیلم‌هایی که از صحنه‌های هالیوودی سر بریدن اتباع غربی منتشر می‌شود بویژه فیلم آخر یعنی صحنه سر بریدن «پیتر کسیگ» امدادگر جوان آمریکایی دستکاری شده ‌است و در حقیقت تئاتری بیش نیست برای تحریک افکار عمومی غرب. با این وجود اینچنین فیلم‌ها با آنکه فیلمبرداری حرفه‌ای، فضاسازی و پس‌زمینه و حتی بازیگردانی‌های هالیوودی دارند برخلاف فیلم‌های مربوط به قتل سوری‌ها و عراقی‌های بی‌گناه توسط تکفیری‌ها، همه جزئیات را نشان نمی‌دهند.
دلیل او درباره دستکاری در فیلم‌های مزبور کاملا منطقی است: «چرا داعش همیشه در موارد سر بریدن اتباع غربی نسخه PG-13  فیلم را روی اینترنت بارگذاری می‌کند اما در موارد سر بریدن و کشتن مسلمانان خاورمیانه همه جزئیات مشمئزکننده در فیلم مشخص هستند؟» امروز نه فقط سینماگران بلکه حتی  کاربران عادی شبکه مجازی هم می‌دانند که نسخه  PG-13 هر فیلم به معنی آن است که صحنه‌های خشن یا غیراخلاقی که برای افراد کمتر از 13 سال مناسب نیست حذف شده ‌است. نکته اینجاست که جنایتکاران و حرامیان داعش که در رقه و موصل و بسیاری دیگر از نقاط تحت اشغالشان در سوریه و عراق، فیلم‌های کامل سر بریدن‌ها و آدمکشی‌های فجیع‌شان را به زور برای بچه‌های خردسال به نمایش درمی‌آورند و کودکان را مجبور به تماشای گردن‌زدن اسرا از نزدیک می‌کنند و حتی بارها بچه‌ها را شکنجه کرده یا به صلیب کشیده‌اند، وقتی می‌خواهند فیلمی از قتل یک شهروند غربی در شبکه‌های اجتماعی‌شان بارگذاری کنند یا آن را برای خبرنگاران غربی و عربی مرتبط‌شان ‌ایمیل کنند تنها به نسخه مجاز برای افراد بالای 13 سال اکتفا می‌کنند. اگر هم این را به حساب موارد  انسان دوستی نادر این وحوش تربیت شده در پایگاه‌های ناتو و آمریکا در اسرائیل، ترکیه، اردن، قطر، عربستان و مونته‌نگرو بگذاریم باید این سوال را مطرح کرد که آیا کارگزاران رسانه‌ای خلیفه که عمدتا اروپایی و آمریکایی هستند به سازمان‌های کنترل رسانه‌ای در کشورهای غربی تعهدی داده‌اند یا حتی اصلا با کسانی که شریان‌های رسانه‌ای جهان را در دست دارند ارتباطی دارند که خود  را ملزم به رعایت محدودیت‌های سنی قانونی در بریتانیا، ایالات متحده یا اتحادیه اروپایی می‌دانند؟
هر فرد آشنا با مونتاژ ساده‌ترین فیلم‌ها می‌داند که چرا در نسخه  PG-13 صحنه سر بریدن یعنی تصاویر تماس چاقو با گردن فرد قربانی و بیرون پاشیدن خون و سپس جدا شدن رگ و پی گلوی فرد قربانی(در این مورد پیتر کسیگ) به صورت مات پخش می‌شود یا به عبارت بهتر نشان داده نمی‌شود؛ زیرا به قول پروفسور«کوین برت» اصلا نه سر بریدنی در کار بوده، نه قتلی و نه حتی قربانی‌ای. شواهد قبلی از بیش از یک دهه پیش که سربریدن‌های نمادین شهروندان آمریکایی توسط القاعده باب شد، حاکی از آن است که برخی از این افراد هنوز زنده‌اند. «کوین برت» در این باره به پرس‌تی‌وی می‌گوید: «ثابت شده 2 مورد از سر بریدن‌های پیشین صحنه‌سازی شده و فتوشاپ شده بوده‌اند، بنابراین دشوار است بگوییم فیلم رسانه‌ای شده اخیر از کدام مورد است.» اشاره او حتی اولین مورد فیلم‌های اینچنینی مربوط به صحنه‌سازی سر بریدن «نیک برگ» تعمیرکار ایستگاه‌های رادیویی ارتش آمریکا در هنگام اشغال عراق را شامل می‌شود چرا که بعدا اسنادی کشف شد که او رابط سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و یکی از شاخه‌های القاعده عراق بوده که دست بر قضا 5 سال بعد به «دولت اسلامی عراق» تغییر نام داده و ریشه داعش امروزی است. پروفسور برت این پرسش را مطرح می‌کند که چرا هیچگاه شبکه‌های خبری آمریکایی صحنه‌های گردن زدن و دست قطع کردن مجرمان توسط حکومت سعودی، شریک آمریکا در منطقه را که هنوز در این کشور رواج دارد پخش نمی‌کنند و فقط روی جنایت‌های بشدت سینمایی داعش متمرکز شده‌اند؟ عضو  موسس «اتحاد مسلمان‌ـ‌یهودی‌ـ‌مسیحی» در این مورد توضیح می‌دهد: «دولت اسلامی، یک گروه اسلامی تندرو نیست،اصلا اسلامی نیست بلکه فقط یک پرچم دروغین است که غرب به بهانه آن می‌خواهد منطقه را بی‌ثبات و چهره اسلام را خراب کند تا بتواند دخالت نظامی کند. آنها از همان‌جایی آمده‌اند که القاعده در آنجا غیبش زد. حتی به هم زدن القاعده با داعش هم یک تئاتر است. القاعده به قدری مورد بهره‌برداری آژانس‌های اطلاعاتی غربی قرار گرفته که عملا به گروهی علیه مسلمانان و ضد امپریالیست‌ها بدل شده اما داعش از همان روز اول چنین بوده است».
 


Page Generated in 0/0056 sec