printlogo


کد خبر: 129375تاریخ: 1393/9/8 00:00
اخبار

درپی برپایی کنگره جریان‌های تکفیری از دیدگاه علمای اسلام صورت گرفت
تقدیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از آیت‌الله مکارم‌شیرازی
در پی ابتکار خردمندانه و تلاش‌های مجدانه آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی دامت برکاته در برپایی کنگره جهانی «جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام»، رئیس شورایعالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی پیامی از این مرجع عالی‌مقام، قدردانی کرد.
به گزارش «وطن امروز»، متن این پیام بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی دامت برکاته
با سلام و اهدای تحیت خاص
 برگزاری پرشور کنگره جهانی «جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» که با حضور کم‌نظیر صدها تن از علما، دانشمندان، فرهیختگان داخلی و خارجی از فرق و مذاهب اسلامی 83 کشور جهان، برگ زرین دیگری از خدمات مکتب حقه تشیع و حوزه علمیه قم به اسلام بود. بازتاب فراوان این محفل در رسانه‌های داخلی و خارجی و نیز برکات زائد‌الوصف آن در آینده جهان اسلام، بار دیگر نقش محوری مرجعیت شیعه در دفاع از اسلام عزیز و مبارزه با توطئه‌های دشمنان را بر همگان آشکار ساخت. امید است که مباحث و مقالات مطرح شده در این کنگره، که با ریاست علمی حضرت آیت‌الله‌العظمی سبحانی دامت برکاته برگزار گردید، بتواند ریشه شجره خبیثه تکفیر را بخشکاند و عزت مسلمین را در همه بلاد اسلامی به ارمغان آورد. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن سپاس بی‌کران و مراتب امتنان از ابتکار خردمندانه و تلاش‌های مجدانه آن مرجع عالیقدر در برپایی کنگره جهانی «جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام»، طول عمر باعزت و صحت و سلامت را برای حضرتعالی از خداوند متعال خواستار است.
والسلام علیکم و رحمه‌00   ‌الله و برکاته
محمد یزدی
رئیس شورایعالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

حمایت رهبری و مردم، پشتوانه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای است
آیت‌‌الله امامی‌کاشانی، خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: 1+5 از جنس ژست استکباری بود، اما تیم مذاکره‌کننده ایرانی از نظر متانت و قدرت بیان، بحمدالله طوری برخورد کرد که برای دنیا مشخص شد ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و دنیا فهمید منطق ما چیست. منطق ما این است که سلاح هسته‌ای حرام است. منطق ما این است که کشورهای دنیا از نظر انرژی هسته‌ای باید حق خود را استیفا کنند. به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بر دو اصل اسلام و ولایت فقیه، متحد است و مطمئنا حرف ملت، مجلس و رهبر معظم انقلاب یک حرف است و پشتیبان تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای است. دشمن مطمئنا نمی‌تواند ملت ایران را به زانو در بیاورد. تفکر بسیجی با تمام ابعاد در کشور نفوذ پیدا کرده و مردم با همین تفکر به حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران برخاستند و مثل قضایای فتنه سال 88 هیچ‌گاه تسلیم زور و زیاده‌خواهی دشمن نخواهند شد.

پزشکیان: تحصن مجلس ششم درست نبود
مسعود پزشکیان در برنامه «شناسنامه» درباره تحصن مجلس ششم گفت: متاسفانه آن روند، روند درستی نبود. به گزارش «وطن امروز»، پزشکیان درباره اینکه گفته می‌شود کل دولت آن موقع هم موافق قضیه بود، تصریح کرد: نه! من یادم است آقای خاتمی در دولت با یکسری از وزرا دعوا کرد که چرا نزدید در دهن آنها. خیلی عصبانی بود. آقای خاتمی را این‌طور عصبانی ندیده بودم. یکی از اینها رفته سخنرانی کرده و حرف‌های ساختارشکنانه زده و یکسری از این افراد جوابش را ندادند. عصبانی بود که چرا این کار را نکردید. واقعا این چیزی که در آن جلسه دیدم برای خودم هم جالب بود. این‌طور نیست که دولت موافق بود، یک تعداد شاید ولی خود آقای خاتمی دعوا کرد که شما باید می‌زدید در دهان آن کسی که این حرف را زد. آن آدم خیلی نزدیک بود به آقای خاتمی ولی به‌رغم این می‌گفت چرا به دهانش نزدید و با او برخورد نکردید. وی با اشاره به مبارزات قبل از انقلاب خود در دانشگاه تبریز به بررسی و آسیب‌شناسی آن دوره و پس از آن دوران اصلاحات پرداخت و گفت: باید اقشار آسیب‌پذیر را نگذاریم زیر دست و پا له شوند و به بهای له شدن آنها به رشد اقتصادی برسیم. ما محرومان را نادیده گرفتیم، وقتی آنها را نادیده گرفتیم هر چقدر هم حرف درست بزنیم مشکل حل نمی‌شود. پزشکیان با اشاره به سیاست‌های اقتصادی دولت‌های هاشمی رفسنجانی گفت: مسیر توسعه را نمی‌شود به هر قیمتی رفت. در توسعه حتما باید آدم‌هایی که فقیر هستند را دید و نباید گذاشت اینها زیر دست و پا له شوند. زمان آقای رفسنجانی من رئیس دانشگاه بودم. آن موقع به من دستور داده بودند تعدیل نیروی انسانی کنم. 340 نفر را باید اخراج می‌کردیم. گفتم حکم مرا لغو کنید. من هیچ‌کسی را اخراج نمی‌کنم. قرار نیست بیایم نان عده‌ای را قطع کنم.
 


Page Generated in 0/0052 sec