printlogo


کد خبر: 129407تاریخ: 1393/9/8 00:00
اخبار

یادداشت یک کارگردان به مدیران سیما
باز هم امیدی دوباره در دل ما شعله گرفت
با آمدن دکتر محمد سرافراز، رئیس محترم سازمان صدا و سیما و دکتر اصغر پورمحمدی معاونت سیما امید است بار دیگر خون تازه‌ای در رگ‌های رسانه ملی جریان گیرد. رسانه‌ای که رسالت دارد با جذب میلیون‌ها ایرانی در سراسر ایران و جهان، بتواند رقبای خود را از میدان به در کند. این عزم فرهنگی می‌طلبد همگان دست در دست هم دهند و طبق فرمایشات حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم، قائم‌مقام سازمان صدا و سیما، این رسانه را در جهت اهداف عالیه پیش ببرند و همچنین اظهار داشتند که همه نخبگان جامعه در همه سطوح باید با صدا و سیما همراهی کنند و رسانه ملی را محل مراجعه خود بدانند چرا که نخبگان پشتوانه‌های اصلی رسانه ملی‌اند. بی‌شک رسانه‌ای با این عظمت مساعدت و یاری همگان را می‌طلبد همه نهادها، وزارتخانه‌ها، تهیه‌کنندگان و کارگردانان بویژه صنعتگران، تا به یاری یکدیگر بتوانند برنامه‌هایی تولید کنند که تمام سلیقه‌ها را پوشش دهد تا خانواده‌های مسلمان ایرانی جذب شبکه‌های بیگانه و مبتذل نشوند. نویسندگان با قصه‌های خوب و جذاب می‌توانند نقش موثری در تولید برنامه‌ها داشته باشند از جمله برنامه‌های آموزشی برای کودکان و نوجوانان، فرهنگسازی اسلامی را برای این قشر انجام دهند. ترغیب ازدواج، رفع معضل اشتغال، جذب سرمایه‌های داخلی و رفع مشکلات اقتصادی که حضور همه کارگردانان، بازیگران و مجریان در هر گروه‌های سنی را می‌طلبد تاثیری عمیق بر روند جذب مخاطب خواهند داشت. تا زمانی که کشور ما مملو از هنرمند، فکر، خلاقیت و ایده‌های خوب است صدا و سیما نباید اجازه دهد شبکه‌های بیگانه با فراخوان هنرمندان و تولیدکنندگان فیلم و سریال و برنامه‌های ترکیبی را جذب کنند. این سازمان با این عظمت، ظرفیت جذب همه نیروهای خلاق را دارد و با دعوت از همه تهیه‌کنندگان مستقل به همکاری در جذب منابع مالی آن تلاش کنند و مطمئنا هستند تهیه‌کنندگانی که بتوانند بخشی از هزینه‌ها را تامین کنند که این خود کمک بزرگی به رسانه ملی در جهت تحقق رسالت آن است. امید است بتوانیم به اهداف عالی دست پیدا کنیم و بار دیگر در جهان، ایران اسلامی را در این عرصه سربلند کنیم.
منوچهر صفرخانی
7/9/93

زندگی نخبه‌های ایرانی در «سرزمین نخبگان» شبکه افق
«سرزمین نخبگان» این هفته به سراغ یکی از نوابغ علم دندانپزشکی ایران و جهان، دکتر بهنام شکیبایی‌مقدم رفته است. به گزارش تسنیم، مجموعه «سرزمین نخبگان» به زندگی و فعالیت تعدادی از نخبگان ایرانی که بسیاری از آنها موفق به کسب افتخارات در سطح بین‌المللی شده‌اند می‌پردازد. در این قسمت دکتر بهنام شکیبایی‌مقدم، متخصص جراحی فک و ایمپلنت از آلمان از مسیر بسیار مشکلی که از کودکی تا به امروز پشت سر گذاشته می‌گوید. شکیبایی‌مقدم یکی از پرافتخار‌ترین دندانپزشکان ایرانی است که از آلمان به ایران بازگشته است. وی نخستین دندانپزشک ایرانی است که دو بار موفق به دریافت جایزه اول علمی جراحان لثه آلمان در سال‌‌های 2007 و 2010 شده است. این نابغه ایرانی یکی از 4 فوق‌تخصص جراحی‌های میکروسکوپی و کم‌تهاجمی بازسازی استخوان فک، لثه و ایمپلنت در جهان به شمار می‌رود و به دلیل اختراعات و تحقیقاتش از او به عنوان ابداع‌کننده کاربرد بزرگنمایی و ابزارهای میکروسرجری در زمینه ایمپلنتولوژی در دنیا نام برده می‌شود. وی همچنین اولین پژوهشگر ایرانی محسوب می‌شود که تکنیک جراحی‌اش در زمینه بازسازی میکروسکوپی استخوان فک به صورت سه‌بعدی و زنده در 3 قاره جهان همزمان از طریق ماهواره پخش شد. این قسمت از سرزمین نخبگان ساعت 19 روز جمعه هفتم آذرماه از شبکه افق پخش خواهد شد. محمدعلی فارسی، تهیه‌کننده و مهدی شاه‌محمدی کارگردان این مجموعه
 مستند هستند.

حدادعادل «من زنده‌ام» را به نمایندگان زن مجلس اهدا کرد
غلامعلی حدادعادل سه‌شنبه به هر یک از نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی یک نسخه از کتاب «من زنده‌ام» اثر معصومه آباد را هدیه داد. به گزارش فارس، دکتر غلامعلی حداد عادل روز سه‌شنبه به هر یک از نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی یک نسخه از کتاب «من زنده‌ام» اثر معصومه آباد را هدیه داد. مشاور عالی رهبر فرزانه انقلاب، ضمن تحسین این کتاب، به نمایندگان خانم مجلس شورای اسلامی توصیه کرد بعد از مطالعه این کتاب در مسابقه‌ای که با محوریت آن برگزار می‌شود شرکت کنند. کتاب «من زنده‌ام» شرحی از اسارت 40 ماهه معصومه‌آباد است که به قلم وی به رشته تحریر درآمده است. این بانوی آزاده به همراه 3 دختر ایرانی تنها اسرای دختر ایرانی هستند که در دوران جنگ تحمیلی توسط نیروهای متجاوز بعثی به اسارت درآمده و سندی بر متجاوز بودن رژیم عراق هستند. این کتاب با بیانی جذاب مخاطب را پابه‌پای سختی‌ها و رنج‌های دوره اسارت همراه می‌کند و خواننده را با واقعیت‌های موجود در دوران جنگ 8 ساله روبه‌رو می‌کند.


Page Generated in 0/0116 sec