printlogo


کد خبر: 129411تاریخ: 1393/9/8 00:00
استقلال

روشن: باید به قلعه‌نویی تبریک گفت!
حسن روشن در گفت‌وگویی درباره شکست استقلال مقابل ذوب‌آهن و حذف این تیم از رقابت‌های جام حذفی اظهار کرد: باید به آقای قلعه‌نویی تبریک گفت. او اطمینان داد که هم در جام حذفی و هم در لیگ برتر استقلال را قهرمان می‌کند، من هم گفتم خدا کند این اتفاق بیفتد و دل 30-20 میلیون هوادار شاد شود ولی دیدیم  اولین جام از دست رفت. زمانی که در ۷ هفته ابتدایی استقلال از مجموع ۷ بازی خود 18 امتیاز کسب کرده بود و ۶ بازی‌اش را پیروز شده بود به افشارزاده گفتم مطمئن باشید شرایط اینگونه نمی‌ماند اما افشارزاده گفت ما تیم خوبی داریم. پیشکسوت باشگاه استقلال با بیان اینکه فکر می‌کنند ما دشمن استقلال هستیم، بیان کرد: تیم استقلال اصلا خوب بازی نمی‌کند و هیچ برنامه‌ای ندارد. آنها فکر می‌کنند داد و بیدادهای ما با قصد و نیت است؛ در حالی که من خودم را بازنشسته کرده‌ام. طی 8-7 سال گذشته تیم‌های مدعی در فوتبال ایران کم بودند اما اکنون می‌بینیم 5-4 تیم مدعی جدی قهرمانی هستند و تیم‌هایی همچون تراکتورسازی، سپاهان و فولاد به رقابت مشغول هستند در حالی که در سال‌های قبل مدعی چندانی برای قهرمانی وجود نداشت. پیشکسوت باشگاه استقلال با بیان اینکه برخی بازیکنان همچون آندو به یک شکل در باشگاه به مشکل خورده‌اند و سایر بازیکنان نیز مشکلات دیگری دارند، گفت: در برخی پست‌ها تورم بازیکنان در استقلال وجود دارد. نیمی از فصل را پشت سر گذاشته‌ایم تازه آقایان می‌گویند تیم باید از لحاظ بدنی و بازیکن تقویت شود.

 

طباطبایی: بن‌بست تاکتیکی استقلال

پیشکسوت باشگاه استقلال معتقد است این تیم از لحاظ تاکتیکی به بن‌بست رسیده و تیم‌های حریف به راحتی می‌توانند در تاکتیک ساده و مشخص این تیم اخلال ایجاد کنند. سیدهادی طباطبایی در گفت‌وگویی با تاکید بر اینکه استقلال در هفته‌های اخیر هم از لحاظ بدنی و هم از لحاظ تاکتیکی تحلیل رفته است، اظهار کرد: روز پنجشنبه دیدیم استقلال بیشتر از 45 دقیقه نتوانست بازی کند و در 75 دقیقه بعدی کیفیت لازم را نداشت. حتی جاسم کرار به‌عنوان بهترین بازیکن این تیم فقط در نیمه اول بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت. استقلال 10 سال قبل کاری را در فوتبال ایران انجام داد که نتیجه‌بخش بود اما بعد از یک دهه آمده‌اند و می‌خواهند همان کار را انجام دهند و نتیجه بگیرند، در حالی که فوتبال تغییر کرده است. اگر تیم‌ها بتوانند جلوی ارسال از جناحین در تیم استقلال را بگیرند و زمانی که این تیم عقب می‌افتد، بتوانند مدافعی را که به خط حمله منتقل می‌شود مهار کنند، به راحتی می‌توانند آبی‌پوشان را خنثی کنند. استقلال به یکی از ضعیف‌ترین پرسپولیس‌های تاریخ باخت. وی همچنین درباره احتمال تغییر و تحولات در باشگاه استقلال و در کادر فنی این تیم بیان کرد:‌ وقتی تیمی از نظر نتیجه‌گیری تا این حد به مشکل می‌خورد باید یکسری تغییرات در آن تیم رخ دهد. هر چیزی یک دوره‌ای دارد و دوره این تفکرات در فوتبال ایران تمام شده است. شاید این تفکرات در یک دهه قبل جواب می‌داد اما شرایط تغییر کرده و فوتبال عوض شده است. استقلال توانایی قهرمانی را دارد ولی نه با این تفکرات. بنابراین باید منتظر اتفاقات جدیدی در این تیم باشیم.
 

منصوریان: استقلال وارد چالش شده

بازیکن اسبق باشگاه استقلال می‌گوید آبی‌ها وارد یک چالش شده‌اند و این مساله مربوط به باخت بعد از داربی 79 است. علیرضا منصوریان با اشاره به دیدار استقلال و ذوب‌آهن که منجر به حذف آبی‌پوشان از رقابت‌های جام‌حذفی شد، گفت: تیم ذوب‌آهن به لحاظ فنی شرایط خوبی دارد و بازیکنان این تیم توانمند هستند؛ هرچند استقلال پیشینه خوبی در جام حذفی دارد و به همراه پرسپولیس و سپاهان بیشترین قهرمانی‌ها را در این جام کسب کرده است. پیشکسوت باشگاه استقلال با بیان اینکه اگر استقلال داربی را می‌برد شادی به اردوی این تیم می‌آمد و با اتفاقات اخیر مواجه نبود، گفت: علاوه بر باخت در داربی عدم نتیجه‌گیری در هفته‌های قبل باعث شده است تا استقلال به چنین شرایطی دچار شود، هر چند امتیاز میزبانی به کمک ذوب‌آهن آمد و توانستند بازی باخته را بازگردانند. وی درباره داربی 79 و شکست استقلال در این بازی نیز گفت:‌ درباره داربی می‌توانم بگویم این بازی کیفیت فنی داشت، چرا که با برد و باخت همراه بود حتی هواداران دو تیم تاکید می‌کردند بازی برد و باخت داشته باشد. امیر قلعه‌نویی بعد از بازی گفت که استقلال از روی شکم سیری بازی کرده است. هر چند معتقدم آنها می‌توانستند با تغییر تاکتیکی از فشار ایجاد شده در بازی خارج شوند و شرایط بازی را حفظ کنند. سرمربی نفت تهران با تاکید بر اینکه داربی استقلال و پرسپولیس مهم‌ترین بازی سال کشور است، گفت:‌ اگر استقلال در جام حذفی می‌برد، مردم این شانس را داشتند که یک داربی بهتر را ببینند.

 

اولتیماتوم به قلعه‌نویی

در حالی قرار است اعضای کادرفنی استقلال روز یکشنبه با اعضای هیات مدیره این باشگاه جلسه برگزار کنند که گفته می‌‌شود ممکن است خروجی این جلسه منجر به برکناری امیر قلعه‌نویی از سرمربیگری استقلال شود. قلعه‌نویی فصل کابوس‌واری را سپری می‌کند، او از 8 بازی آخر لیگ‌برتر 6 امتیاز گرفته، داربی را باخته و جام‌حذفی را هم برابر ذوب‌آهن از دست داده است. همه اینها می‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای برای برکناری سرمربی استقلال باشد. پندار توفیقی، عضو هیات مدیره استقلال که 10درصد از هزینه‌های این باشگاه را تقبل کرده است، در این باره گفت: طبیعی است که از نتایج استقلال راضی نباشیم. هر آدمی هم جای ما باشد نمی‌تواند از نتیجه‌های استقلال در این فصل رضایت داشته باشد. صحبت من این است که نارضایتی ما یک مساله کاملا طبیعی است. او درباره جلسه روز یکشنبه هیات مدیره با اعضای کادرفنی استقلال هم گفت: در این جلسه همه چیز مشخص می‌شود. تا آن روز همه ما فرصت داریم فکر کنیم و ببینیم مشکل استقلال چیست. قطعا در این فاصله کادرفنی هم باید بنشیند و دلیل ناکامی استقلال را واکاوی کند. باید به نتیجه قانع‌کننده‌ای برسیم و اگر قرار بود کادرفنی به کارشان ادامه دهند، بدانیم که از آنها چه می‌خواهیم. بهرام افشارزاده در پایان بازی با ذوب‌آهن انتقادهای تندی علیه سرمربی استقلال کرده بود و مدعی شده بود مدت‌هاست به امیر قلعه‌نویی گفته تیم مشکل بدنی دارد. حرف‌های افشارزاده را پندار توفیقی هم تایید می‌کند: افشارزاده یکی از بزرگ‌ترین مدیران ورزشی ایران است و اگر حرفی می‌زند بی‌تردید استدلالی پشت آن است.


Page Generated in 0/0057 sec