printlogo


کد خبر: 129422تاریخ: 1393/9/8 00:00
چهارگوشه

درخواست الحریری برای مذاکره با حزب‌الله
رئیس جریان المستقبل لبنان در مصاحبه‌ای تلویزیونی خواستار گفت‌وگوی بی‌قید و شرط با حزب الله شد و تاکید کرد رئیس‌جمهور توافقی تنها راه‌حل است. سعد الحریری تصریح کرد یکی از مهم‌ترین نتایج گفت‌وگو با حزب‌الله کاهش اختلافات شیعه و سنی در لبنان است. الحریری در شرایطی این سخنان را مطرح می‌کند که با تشدید درگیری‌ها در شمال لبنان میان سلفی‌ها با ارتش این کشور، جریان المستقبل هم در کنار حزب‌الله و دیگر گروه‌ها تحرکات سلفی‌ها بویژه در شهر طرابلس را محکوم کردند.

نزدیک شدن پرنسس به هسته مرکزی قدرت
رسانه‌های دولتی کره‌شمالی گزارش دادند کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر جوان کره‌شمالی، ریاست سازمان تبلیغات این کشور را به دست گرفته و با این اقدام خود را به حلقه اصلی حزب حاکم کارگر این کشور کمونیستی نزدیک کرده است. انتصاب خواهر اون در این سمت پیش‌تر توسط پناهندگان کره‌شمالی که در کره‌جنوبی به سر می‌برند، اعلام شده بود و آنها گفته بودند این زن ملقب به «پرنسس» زمانی که برادرش افزون بر یک ماه در انظار عمومی حاضر نشد، این سمت  را به دست گرفت.

اعتراض آیت‌الله النمر به حکم اعدام
روزنامه سعودی الریاض از اعتراض آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر، روحانی بارز شیعه عربستانی به حکم دادگاه و درخواست بازنگری حکم اعدام وی در دادگاه استیناف خبر داد. حکم اعدام این عالم سرشناس عربستانی از سوی دادگاه ریاض براساس اتهامات واهی دادستانی کل صادر شد. دادستان عربستان، در 25 مارس گذشته  با مطرح کردن اتهامات دروغ مانند فتنه مذهبی، تشکیل جلسه با مجرمان فراری، ترویج کشتار نیروهای پلیس و دخالت در امور سایر کشورها، خواستار صدور حکم اعدام به علت محاربه علیه نظام آن کشور برای آیت‌الله النمر شد.

نخست‌وزیر اوکراین ابقا شد
نخست‌وزیر اوکراین بار دیگر با رای اکثریت قانونگذاران در این سمت ابقا شد و با این اقدام راه برای مذاکره با صندوق بین‌المللی پول هموار شد، با این حال درگیری‌ها با جدایی‌طلبان در شرق اوکراین ادامه دارد. اوکراین از سال 2009 درگیر شدیدترین رکود اقتصادی است و درگیری نظامی با جدایی‌طلبان طرفدار روسیه در مناطق شرقی به تولیدات صنعتی ضربه وارد کرده است. از این رو دولت کی‌یف در نظر دارد تا پایان سال جاری 2 میلیارد و 800 میلیون دلار از صندوق ‌بین‌المللی پول وام دریافت کند.

قدس پایتخت فرهنگی جهان اسلام
دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، پنجشنبه از انتخاب قدس به‌عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2015 و شهر قونیه ترکیه به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2016 خبر داد. خبرهای رسیده از سرزمین‌های اشغالی حکایت از ادامه بازداشت‌های فلسطینیان توسط نظامیان رژیم صهیونیستی دارد. در تحولی دیگر، خودروی شهرک‌نشینان صهیونیست بامداد دیروز در نزدیکی شهرک صهیونیست‌نشین کریات اربع در منطقه الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری هدف تیراندازی قرار گرفت و خسارت‌های سنگینی هم به آن وارد شد.
 


Page Generated in 0/0061 sec