printlogo


کد خبر: 129512تاریخ: 1393/9/10 00:00
آخرین خبرها از وقوع اسیدپاشی در پایتخت

ساعت 21 شنبه سیامند انوری، مدیر بیمارستان ضیاییان تهران حین مراجعه به منزل مورد اسیدپاشی 2 موتورسوار قرار گرفت. ایسنا در این باره نوشت: مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: شب‌شنبه سیامند انوری، مدیر بیمارستان آموزشی - درمانی ضیاییان تهران مورد اسیدپاشی 2 موتورسوار قرار گرفت. براساس گزارش سایت پلیس، با تشکیل تیم ویژه، دستگیری اسیدپاشان در دستورکار پلیس تهران قرار گرفته است. همچنین سیامند انوری با تشریح حادثه افزود: هنگامی که نزدیک منزل رسیدم برای خرید توقف کردم و دیدم 2 نفر سوار بر موتور به سمت خودروی من می‌آیند. هنگام پیاده شدن از خودرو آنها در را باز کردند و محلولی را به صورتم پاشیدند. من شروع کردم به کمک خواستن که یکی از راکبان به کمک دیگری آمد تا مرا بگیرند اما فرار کردم. این در حالی است که وزیر بهداشت، صبح روز یکشنبه با حضور در بیمارستان فارابی، از انوری عیادت و توصیه‌های لازم را به تیم معالج درباره روند درمان وی ارائه کرد.  به علاوه محمود جباروند، رئیس بیمارستان فارابی درباره وضعیت جسمانی انوری، مدیر بیمارستان ضیاییان گفته است: خوشبختانه با اقدامات انجام شده وضعیت چشم راست با عمل جراحی به خوبی کنترل شده و چشم چپ هم با دارو و اقدامات ساده وضعیت خوبی دارد به طوری که بینایی وی قابل بازگشت است و جای هیچ گونه نگرانی نیست.
نامه‌نگاری با شورای عالی امنیت ملی
این در حالی است که رئیس سازمان نظام پزشکی کشور درپی حادثه اسیدپاشی به مدیر بیمارستان ضیاییان، از نامه‌نگاری این سازمان با شورایعالی امنیت ملی درباره تامین امنیت جامعه پزشکی و محیط‌های بیمارستانی و درمانگاهی خبر داده است. علیرضا زالی با بیان اینکه برای رفع نگرانی از پدیده اسیدپاشی باید اقداماتی در ابعاد امنیتی و انتظامی انجام شود، خاطرنشان کرد: مجلس نیز می‌تواند همانطور که در کمیسیون امنیت ملی پرونده‌های چند اسیدپاشی گذشته را بررسی کرد این حادثه را نیز بررسی کند و امیدواریم با اقدامات انجام شده شاهد ریشه‌کن کردن این حوادث باشیم. وی در ادامه با بیان اینکه امروز پیرامون این حوادث بیانیه رسمی از سوی سازمان نظام پزشکی صادر خواهیم کرد، گفت: به طور جد پیگیر این موضوع هستیم، از انوری نیز اجازه خواستم اجازه پیگیری این حادثه از دستگاه‌های مربوط را به ما بدهد تا این موضوع کشف شود.
دستگیری عامل اسیدپاشی
به دنبال وقوع این حادثه در پایتخت در بعدازظهر روز یکشنبه خبر دستگیری عامل اسیدپاشی منتشر شد. اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی درباره حادثه اسیدپاشی برای مدیر بیمارستان ضیاییان تهران به ایران خبر گفت: اسیدپاش دستگیر شده است و در اختیار عوامل انتظامی قرار دارد. به گفته نماینده تهران تحقیقات درباره انگیزه وی ادامه دارد و بزودی مجرم به سزای عمل خویش خواهد رسید.
 


Page Generated in 0/0064 sec