printlogo


کد خبر: 129516تاریخ: 1393/9/10 00:00
نبض جامعه

مشاور عالی سازمان سنجش اعلام کرد
ثبت‌نام آزمون دکترای نیمه‌متمرکز از ۱۶ آذر
ثبت‌نام برای آزمون ورودی دوره دکترای (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۴ از یکشنبه ۱۶ آذر آغاز می‌شود. حسین توکلی، مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این باره به فارس گفت: ثبت‌نام برای آزمون ورودی دوره دکترای (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال 94 از یکشنبه 16 آذرماه آغاز می‌شود و 23 آذرماه نیز به پایان می‌رسد. وی افزود: این آزمون در 7 گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی- مهندسی، کشاورزی، دامپزشکی، هنر و زبان‌های خارجی برگزار می‌شود. به گفته وی، دفترچه راهنمای ثبت‌نام نیز از شنبه 15 آذرماه روی سایت سنجش قرار می‌گیرد. مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: داوطلبان باید پس از مطالعه دقیق دفترچه آزمون که از روز شنبه 15 آذر در سایت سازمان سنجش قرار داده می‌شود، در محدوده زمانی مشخص شده و در صورت واجد شرایط بودن برای تکمیل تقاضانامه الکترونیکی ثبت‌نام اقدام کنند. وی خاطرنشان کرد: آزمون ورودی دوره دکترای (Ph.D) نیمه متمرکز سال 94  فقط در یک نیم روز در روز جمعه 15 اسفندماه 93 برگزار می‌شود.

زنانه شدن الگوی مهاجرت در جامعه
پدیده زندگی مجردی در دختران با توجه به زیرساخت‌های فرهنگی برای جامعه ما مسائل خاص خود را به دنبال دارد. به گزارش ایسنا، فهیمه فرهمندپور، مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با بیان این مطلب افزود: نرخ ازدواج در جامعه در حال کاهش و نرخ طلاق در حال افزایش است و علاوه بر این شاهد افزایش متوسط سن ازدواج و کاهش متوسط سن طلاق هستیم. فرهمندپور با بیان اینکه در جامعه شاهد شکل‌گیری یک لایه اجتماعی از دخترانی هستیم که به تجرد قطعی رسیده‌اند، بیان داشت: به طور معمول امیدی به ازدواج این دختران وجود ندارد. مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه امروز 9 تا 10 درصد معتادان جامعه زنان هستند، افزود: زمانی موضوع اعتیاد، مردانه تلقی می‌شد که اگرچه در آن زمان آسیب اصلی اعتیاد به زنان و خانواده مربوط می‌شد اما اگر مرد خانواده معتاد باشد، زن خانواده را نگه می‌دارد اما وقتی زن معتاد می‌شود، خانواده از دست می‌رود. وی با بیان اینکه در حال حاضر الگوی اعتیاد در زنان تغییر یافته است، اظهار کرد: در گذشته سن اعتیاد زنان بالا بود و این افراد از مخدرهای سنتی استفاده می‌کردند اما امروز متوسط سن اعتیاد زنان به 27 سال کاهش یافته است و بیشتر به مخدرهای صنعتی گرایش دارند. فرهمندپور با اشاره به اینکه در بحث مهاجرت به شهرها با پدیده جدید «زنانه‌تر شدن الگوی مهاجرت» مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: امروز دختران برای تحصیل به شهرها می‌آیند و ماندگار می‌شوند که حاصل این امر زندگی مجردی است و پدیده «زندگی مجردی» در دختران برای جامعه ما با توجه به زیرساخت‌های فرهنگی معضلات خاص خود را به دنبال دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد
عرفان‌های کاذب در بین دانش‌آموزان
موضوع عرفان‌های کاذب در جامعه ما اتفاق افتاده است و باید با آموزش‌های صحیح اخلاقی کاری کرد جوانان عرفان‌های کاذب و حقیقی را از هم تشخیص دهند. فارس در این باره نوشت: غلامعلی حدادعادل، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست «آموزش و پرورش از نهاد آموزشی تا نهاد فرهنگی و تربیتی» در پاسخ به این پرسش که «گفته می‌شود در بین دختران دانش‌آموز، عرفان‌های کاذب بروز کرده است و آیا در این باره گزارش‌هایی رسیده است؟» اظهار داشت: عرفان‌های کاذب پدیده‌ای است که پس از انقلاب در جامعه رشد پیدا کرده است و دلیل آن، این است که در اصل نظام و در سیاست‌های کلی کشور بر معنویت تأکید می‌شود اما در کنار آن، عرفان‌های کاذب مجال بروز و ظهور پیدا می‌کنند. وی افزود: این اتفاق در جامعه ما افتاده است و هشدار آن لازم است و باید با آموزش‌های صحیح اخلاقی کاری کرد که جوانان فرق عرفان‌های کاذب و حقیقی را از هم تشخیص دهند. حدادعادل در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «انتقاداتی درباره بالا بودن شهریه مدارس غیردولتی وجود دارد»، خاطرنشان کرد: ما که خودمان مدرسه اداره می‌کنیم، به دلیل گرانی، دستمزدها و هزینه‌ها بالا می‌رود و شکایت از بالا بودن شهریه‌ها بجاست و مانند شکایت از گرانی در جامعه است.  
 


Page Generated in 0/0062 sec