printlogo


کد خبر: 129548تاریخ: 1393/9/10 00:00
اعتراف رئیس جدید ستاد ارتش اسرائیل:
حزب‌الله می‌تواند تأسیسات حیاتی اسرائیل را بزند

گروه بین‌الملل: فرمانده جدید ستاد ارتش اسرائیل ضمن تهدید حزب‌الله درباره آغاز هر جنگ احتمالی اذعان کرد: این حزب می‌تواند تأسیسات حیاتی اسرائیل را هدف قرار دهد. به گزارش تسنیم، گادی ایزنکوت، فرمانده جدید ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، اسرائیل در هر جنگ احتمالی آینده با حزب‌الله، تمام لبنان را مانند ضاحیه جنوبی بیروت در نظر خواهد گرفت، همان منطقه‌ای که ارتش اسرائیل در جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶ آن را کاملاً تخریب کرد. وی در گفت‌وگو با روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارنوت گفت: هر اندازه حزب‌الله ضربه در عمق اسرائیل را افزایش دهد، اسرائیل نیز ضربات دردناک خود در داخل لبنان را افزایش خواهد داد. ایزنکوت که در نتیجه انتخاب خود به‌عنوان رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی هیجان‌زده به نظر می‌رسید، به قدرت و شناخت کافی در ارتش اسرائیل اشاره کرد و مدعی شد: این دو عامل می‌تواند راه‌حلی برای مشکل حملات موشکی حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی ایجاد کند. وی مدعی شد: اسرائیل مجبور است به روستاها و خانه‌های جنوب لبنان حمله کند، چرا که حزب‌الله آنها را به انبار تسلیحات خود تبدیل کرده است. حزب‌الله صد هزار موشک دارد که بسیاری از آنها مجهز به سامانه‌های هدف‌گیری دقیق هستند. آنها می‌توانند اهدافی مانند تأسیسات برق یا مرکز فرماندهی نظامی در قلب تل‌آویو یا فرودگاه بین‌المللی را هدف قرار دهند. رئیس جدید ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در عین حال  تهدید کرد:
در صورت بروز جنگ احتمالی ضربه نظامی اسرائیل به حزب‌الله ده‌ها برابر ضربه نظامی‌ای خواهد بود که ارتش اسرائیل در سال ۲۰۰۶ به این حزب وارد کرد.  ایزنکوت در عین ‌حال اذعان کرد: نباید قدرت حزب‌الله در مقابله با اسرائیل را نادیده گرفت، چرا که این حزب بویژه در سال‌های اخیر مقادیر فراوانی تسلیحات را در انواع مختلف دریافت کرده است.
تمرین برای جنگ با حزب‌الله
نیروی دریایی رژیم صهیونیستی هفته پیش رزمایشی را با هدف آماده کردن خود برای جنگ احتمالی با حزب‌الله لبنان برگزار کرد. اما نکته مهم درباره این تمرین جنگی اعلان شبکه اول تلویزیون اسرائیل در این باره بود که ارتش عبری برای نبرد با  حزب‌الله لبنان آماده می‌شود. طبق پیش‌بینی دستگاه‌های اطلاعاتی تل‌آویو، حزب‌الله در جنگ احتمالی آتی به کشتی‌های تجاری که از بنادر اسرائیل حرکت می‌کنند یا به این بنادر نزدیک می‌شوند، حمله می‌کند و میادین گازی در اسرائیل که «انقلاب استراتژیک اسرائیل» محسوب می‌شود را تخریب خواهد کرد. تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک افسر نیروی دریایی این رژیم بدون ذکر نام وی گزارش داد: حزب‌الله جنگ اخیر باریکه غزه را بررسی کرده و توانمندی‌های موشکی و توپخانه‌ای خود را ارتقا داده است و از ابتدای جنگ احتمالی آینده عملیات هجومی و غافلگیرانه اجرا خواهد کرد.


Page Generated in 0/0061 sec