printlogo


کد خبر: 129732تاریخ: 1393/9/13 00:00
آوای شهر

شهردار تهران خبر داد
تکمیل همه خطوط مترو تا ۳ سال آینده
شهردار تهران با اشاره به اینکه همه خطوط مترو در سه سال پیش رو تکمیل خواهد شد،  از احداث بزرگراه شهید شوشتری از بزرگراه امام رضا تا سه‌راه تیراندازی در شرق تهران خبر داد. تسنیم در این باره نوشت: محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از 114 پروژه شهرداری منطقه 14 شهر تهران، با اشاره به اینکه برای بافت‌های فرسوده منطقه 14 چاره‌اندیشی می‌کنیم، اظهار داشت: البته شورای شهر تهران مصوبات خوبی از سال‌های گذشته برای این موضوع تعیین کرده اما کافی نبوده است. شهردار تهران تصریح کرد: متروی خط 4 در خیابان پیروزی که خط مرزی منطقه 13 و 14 است راه‌اندازی شده و به مردم این اطمینان را می‌دهم که 2 خط مترو یعنی خطوط 7 و 6 هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد. مهم‌ترین موضوع ما اتمام مترو است و تصمیم داریم در 3 سال باقیمانده از این دوره مدیریت شهری خطوط مترو را در تهران تکمیل کنیم. قالیباف گفت: شاید بتوان گفت هرچه مترو در طول این سال‌ها ساخته شده در سه سال پیش رو به همان اندازه مترو ایجاد خواهیم کرد. بنابراین بدانید که شبانه‌روز بیش از 500 جبهه کاری در حال تلاش برای این امور هستند و هر هفته 460 متر حفاری و لاینینگ انجام می‌دهیم و با وجود مشکلات اقتصادی و غیره در تلاش هستیم. وی درباره اتوبان شهید شوشتری بیان داشت: اتوبان شهید شوشتری را طراحی کرده‌ایم که از خروجی بزرگراه امام رضا به سه‌راه تیراندازی، آن سوی جنگل‌های لویزان خواهد رسید و بخشی از آن که باید از مسیر محیط‌زیست و پادگان‌ها عبور می‌کرد را به صورت تونلی طراحی کرده‌ایم که با این امر بار سنگین کامیون‌ها و عبور خودروها به این مسیر انتقال داده می‌شود.

برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در ۲۴ بهمن
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران از برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در روز جمعه ۲۴ بهمن‌ماه سال جاری خبر داد. پرویز سروری، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اعلام این خبر گفت: روز سه‌شنبه در جلسه ستاد هماهنگی شورایاری‌ها، بحث مفصلی درباره شورایاری‌ها صورت گرفت که یکی از آنها تعیین روز انتخابات بود. وی خاطرنشان کرد: با تصویب این ستاد، قرار شد جمعه 24 بهمن به عنوان روز انتخابات شورایاری‌ها به فرمانداری و مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شود و در صورت موافقت این دو نهاد که ان‌شاءالله همین طور می‌شود،‌ می‌توانیم انتخابات را در این روز برگزار کنیم. عضو شورای شهر درباره پیشینه مشکلاتی که بر سر راه برگزاری انتخابات شورایاری‌ها قرار داشت، تصریح کرد: شورای شهر مصوبه‌ای را گذراند و در آن، خود شورای شهر را موظف به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها کرد. این مصوبه به فرمانداری رفت و فرمانداری این مصوبه را به دلایل گوناگونی رد کرد. سروری در این باره  به فارس افزود: از جمله گفته می‌شد انتخابات شورایاری‌ها در میان انتخاباتی که قانون اساسی وزارت کشور را مجاز به برگزاری آنها دانسته، وجود ندارد. همچنین هزینه برگزاری این انتخابات از دلایل مخالفت فرمانداری با مصوبه شورای شهر برشمرده می‌شد. رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر یادآور شد: با این همه شورای شهر بر مصوبه خود اصرار کرد بنابراین مصوبه برای تعیین‌تکلیف به شورای حل اختلاف رفت. همانطور که می‌دانید، این شورا برای تصمیم‌گیری درباره اختلافات شورای شهر و فرمانداری همان نقشی را ایفا می‌کند که مجمع تشخیص مصلحت نظام برای موارد اختلاف بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی
ایفا می‌کند.

آغاز فروش هفتگی آرم طرح ترافیک
مدیر واحد صدور آرم سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از آغاز فروش دوباره مجوز هفتگی ورود به محدوده طرح ترافیک از صبح امروز خبر داد. به گزارش «وطن امروز» مصطفی قنبرنژاد، مدیر واحد صدور آرم سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این خبر، تصریح کرد: با توجه به اینکه چندی پیش به دلیل افزایش روزهای آلودگی هوا فروش هفتگی آرم طرح ترافیک را متوقف کردیم اما اکنون با توجه به درخواست مکرر شهروندان تهرانی مبنی بر فروش مجوز هفتگی ورود به محدوده طرح و پاکیزگی نسبی هوای شهر، از 12آذر دوباره امکان خرید هفتگی آرم طرح ترافیک مهیا شده است. وی گفت: شهروندان می‌توانند از طریق سایت شهرداری تهران اقدام به خرید آرم‌های هفتگی کنند. گفتنی است، طرح فروش اینترنتی مجوز هفتگی ورود به طرح محدوده ترافیک شهر تهران به دلیل آلودگی هوا قطع شده بود.


Page Generated in 0/0050 sec